Facts: Uitgever: Level-5 Ontwikkelaar: Level-5 Genre: Puzzle/Adventure Release: 2008 / Uit in VS Website: http://professorlaytonds.com/ Informatie: Layton gaat samen met zijn leerling Luke op zoek naar een verdwenen erfenis. Tijdens hun tocht komen ze terecht in een mysterieus dorp. Tijdens het spelen krijg je een hoop puzzels voor je kiezen, die je met behulp van je stylus moet zien op te lossen. Je krijgt allerlei soorten puzzels om op te lossen, waaronder wiskundige puzzels en vraag-en-antwoord-raadsels. Zo krijg je onder andere een puzzel met drie bekers om een bepaalde hoeveelheid water af te meten. Hints kun je verzamelen door in het stadje naar hint-medaillons te zoeken. Screenshots: Filmpjes: [gt]16114[/gt] [gt]26460[/gt] Eigen mening: Na wat positieve reacties over deze game, oa hier op XBW, te hebben gezien ben ik maar voor deze game gegaan. Toen ik de eerste video ergens vorig jaar zag was ik bang dat dit weer de zoveelste minigame game zou worden, maar met Level-5 in mn achterhoofd heb ik de hoop nooit opgegeven. Ik heb de game inmiddels alweer een uurtje gespeeld en moet gewoon zeggen dat het een prachtgame is! Weer een staaltje topproductie van Level-5. De stijl is geweldig, het omhullende verhaal is interessant en de mogelijkheden zijn enorm. Ik denk echter dat niet iedereen de game zal apprecieren, aangezien het toch echt een adventure/puzzle game is. Mijn advies: Hou je van dat soort games en games met stijl, kopen die handel!
Super game, ik ben al aardig ver en heb al een stuk of 40 puzzles opgelost. Weet iemand trouwens wat je met de Piccarats kan doen?
Nee, je krijgt er iets voor als je er genoeg hebt, zei iemand in de game. Trouwens, hier kan men elkaar misschien ook wel helpen met puzzles die niet te doen zijn. (Natuurlijk in spoilers) Wat trouwens een erg gave functie is, die misschien niet iedereen kende: Elke zondag vanaf volgende week zal er een nieuwe puzzle als Downloadable Content worden aangeboden. Erg leuk extraatje.
Natuurlijk wordt het moeilijker. Hoe meer van die Piccarats je voor een puzzle krijgt, hoe moeilijker hij is.
Dit spel is echt geniaal! Het stijltje is leuk, de sfeer perfect, en er is veel variatie in de puzzels
Ja ik Heb Phoenix Wright: Ace Attorney wel eens gespeeld maar vond alleen dat rechtszaak gedoe leuk maar dat onderzoeken vond ik zwaar tegenvallen...
Ieder zijn eigen smaak he. Ik heb de hele serie al uitgespeeld. (alle En binnenkort komt Apollo Justice uit dus dat word ook smullen.
Het enige minpunt aan deze game vind ik het deuntje. Konden ze niet wat meer liedjes verzinnen dan die ene? Ik word er helemaal gek van
Ja, maar het zou mooier zijn geweeest als alles ingesproken zou zijn. De game heeft echt een fantastische sfeer, beetje mysterieus, cartoony.
100 procent toppie game, toch fijn die import games...kost wel wat meer maar dan heb je wel een vet spel
Geweldige game inderdaad, het verhaal e.d. boeit me niet veel, maar de raadsels en puzzels zijn top !
enne deel 2 en 3 zijn al in de maak. En de DLC is ook wel vermakelijk. De eerste dlc-puzzle was toch best pittig
Dit lijkt me wel een leuk spel (zie het topic nu pas). Weet iemand wanneer dit spel in Europa uitkomt of is het al uit? Kan het nergens echt concreet vinden.