[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    kijk wat ik dan nog wel kan zien als filmfan, dat hier kwaliteit en liefde in is gestoken.. maar een sprookjesfilm voor volwassenen.. dat was het echt niet voor mij.. meer een oorlogsdrama met een enge faun derin..
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga dit jaar naar de Night of terror op het AFFF. Heb vooral veel zin in rec, de Spaanse zombie horror die overal hoge ogen gooit.

    Edit @ MXS: het was echt wel een sprookjesfilm, alleen op een niet standaard manier. Hij was voor mij ook heel anders dan verwacht, maar ik vond hem echt heel erg goed.

    Heb laatst trouwens Silent hill gezien, en hoewel verre van perfect vond ik dit toch de beste game verfilming die ik gezien heb. Zaten een aantal goede scene's in en het orginele horror design van Silent hill doet het altijd goed.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd Silent Hill is de enige goede horror/game film uitgebracht tot op heden. Daarnaast is misschien dit ook wat voor jou, vooral Borderland is echt vet! (y)
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    [REC] is inderdaad retegoed. Scary as hell, maar echt tof.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    2 tips:

    The Warlords
    [yt]txyBNd25JmA[/yt]

    en

    The Assembly
    [yt]jyvJVgLsQQY[/yt]

    Heb ze zelf nog niet gezien, maar heb ze al wel liggen.
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ik zei ook voor mij was het niet echt een sprookjesfilm.. voor jou zal dat het wel geweest zijn..
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip, zal borderland in m'n achterhoofd houden.

    Wat vinden jullie eigenlijk de beste horror films die je gezien hebt?

    Voor mij zijn het:

    - Braindead, super ranzig en super grappig, totaal niet eng;
    - Jacobs ladder, niet echt ranzig maar super freaky met een knap verhaal;
    - The sixth sense, vind deze film nog altijd fucking scary, aantal meesterlijke scene's;
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Haha Braindead!! Wat een onzin was dat zeg. Neukende zombies die later nog een babyzombie op de wereld zetten \o/ 8)

    Ik vind trouwens dat 'The Ring' er ook wel bij mag. Het was opeens een heel ander soort horror die vertoond werd in de NL bioscopen. Ben me toen een aantal keer de pleuris geschrokken :D
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Event Horizon ook aardig creepy. Ik had 'm gezien toen ik 13 was maar volgens mij was ie best eng en lag het niet aan m'n leeftijd.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vond braindead geweldig, was idd wel super ranzig.

    1 van de betere horror/thriller films die ik gezien heb is: The Descent (ofzoiets)

    Erg leuk verhaal, de omgeving waar het zich afspeeld doet het hem vooral.

    Dead silince was overigens ook een aangename verassing.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beste horror is tot nu toe 28 days later en The Shining (Kubrick en Stephen King!). Verder vond ik de Japanse Grudge ook erg cool.

    @ Modder: dat zijn Japanse horrors oid?
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    28 days later is ook inderdaad een geniaale film. Vond het vervolg ook erg goed. (vooral omdat het die hele vibe van deel 1 had) Dat opgejaagde gevoel zat erg goed in die film.

    Het vervolg scoort ook nog wel goed: http://www.imdb.com/title/tt0463854/
     
  15. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    28 days later was geniaal, 28 weeks later was voor mij toch minder.

    Nieuws: Uwe Boll reageert op anti-Uwe Boll petitie in video.

     
  16. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat denkt die nerd wel. Al z'n film score onvoldoendes op imdb.com.

    Sommige staan zelfs in de top 250 van slechtste films aller tijden.

    Ik weet nog wel dat meneer Boll niet zo lang geleden een bokstoernooi organiseerde. Hier zou hij vechten tegen de 4 (?) mannen die hem heet meest afmaakten in de reviews en hem bekritiseerden. Jammerlijk won ie al de "gevechten," maar ik hoop dat ie het nog 'n keer doet en ook mensen die zijn films het meest haten mee laat doen...KO in the first!
     
  17. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    stel1. al maken 100 mensen van de film 100 imdb accounts aan
    en ze geven 10000x een 10, sta je zo in de top 250

    stel2. een film is te geniaal...maar de mensen die hem kijken zijn gewoon te dom (of normaal) dat ze hem niet begrijpen, dan krijg je een laag cijfer

    stel3. heb je wel eens een neger een 10 zien geven bij een film over de ku klux klan?

    ach je kunt er wel waarde aan hechten als je toch geen mening hebt en zo standaard bent als een doorsnee mens *)

    8):'-(:+:x:'-(
    (verveelt zich :9 )
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  18. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk 't.

    Je hebt overigens wel gelijk, maar het blijft sowieso een sterk ondersteunde mening dat Boll's films geen cent aan diepgang, continuïteit of toegevoegde waarde bieden aan het betreffende genre waar zijn flicks over gaan.

    Overigens vind ik het ook belachelijk dat ie gevestigde regisseurs als Michael Bay en Eli Roth "fucking retards" noemt die keer op keer "shitty movies" maken.

    Als ie nou ook maar 1 "afwijkende," doeltreffende en doordachte film had gemaakt, gaf ik 'm nog enigzins recht tot spreken. Maar zoals zijn CV er nu uitziet...nee, niet echt.

    Nu zeg ik ook niet dat Bay of Roth Oscar-nominaties verdienen voor hun geleverde werk, maar; you get the point.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja maar het is niet alleen deze aardige man die slechte game films maakt, ik vond de rest nou ook niet echt aangenaam om te kijken. Doom, Resident Evil (al helemaal die laatste daarvan =(), Tomb Raider... bij deze films ontbreekt de sfeer van de games echt op alle vlakken. Met Silent Hill hebben ze wel hun best gedaan om die sfeer neer te zetten, en is heel goed gelukt. Nogmaals dat komt omdat hij niet geregiseerd is door een Hollywood director, maar door een Fransman. In Hollywood stoppen ze er altijd van die kleffe hap in... makkelijk te slikken maar zonder een goede sfeer neer te zetten. Net de Mac Donalds!
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren 'Lady Vengeance' gekeken. Als ik zeg dat het van de dezelfde director is als 'Oldboy' dan weten de fans denk ik wel genoeg :)

    Wederom staat het thema wraak centraal en wederom is de film op zeer rauwe en schokkende manier geschoten. Op 2/3 kent de film een wat vreemde omslag die misschien niet iedereen even goed kan waarderen.

    Het hoofdpersonage is deze keer dan een vrouw, maar minstens net zo gek als die van Oldboy. Toppertje!

    cijfer: 8,2

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina