Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en dan is de Wii mooi helemaal overbodig...op 2 mariospellen na dan :+

2. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Te zielig die WII clone.

3. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Achja dit gebeurt nou eenmaal in de game-industrie. Hetzelfde wat Sony bij Microsoft heeft gedaan..

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En ms bij sony, en sony bij nintendo etc etc.

Er wordt door alle partijen bij de andere partijen gekeken. Dat is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld en eigenlijk ook niet echt vreemd.

5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Precies, en toch blijf ik het elke keer weer jammer vinden..

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet zeker dat als ik straks een game speel met deze dildo, dat ik het dan helemaal geweldig zal vinden (voor even iig:+).
    Maar toch is het jammer dat geen enkele console meer zijn eigen identiteit heeft.

Net zoals het woord 'Exclusive' niks meer betekend. =(

7. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet helemaal met je eens. Vind toch dat nintendo zich wel degelijk onderscheidt en innovatief is deze generatie.

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De enige 'innovatie' wat Nintendo heeft is die Wii-mote.
    Nu was het al niet uniek omdat Microsoft in '99 al een controller had met motion sensing controls, en omdat de PS3 het al had.
    Maar nu Microsoft zijn eigen versie van de Wii-mote gaat maken is het al hélemaal niet meer speciaal of innovatief.

edit: Had Dazlindragon niet net hieronder een post geplaatst, of ben ik gek aan het worden? 8)

Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  9. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Uniek of niet, dat is wel hetgeen waarmee ze zich in de markt gezet hebben deze generatie en het heeft ze "lichtjaren" voorsprong qua verkopen opgeleverd. En als men nu denkt aan motion sensing dan denkt men aan de Wii. En dus hebben ze in mijn ogen wel degelijk een eigen identiteit.

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    MGS4 op 2 BR's

Ik baal al goed van de extra downloads van bijvoorbeeld Halo 3 maar voor MGS4 betaal je én voor de single player, én voor de multiplayer.

In de USA nu samen te bestellen voor $120,-

Amazon.com

Ik zou de game zelf niet kopen maar stiekem hoop ik dat dit niet aanslaat... Het zou betekenen dat dit straks voor meerdere games gaat gelden... (Wii, PS3 én 360 games....)

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    MGO is gewoon bijgesloten bij MGS4 in hetzelfde doosje. Later zullen ze via PSN uitbreidingen uitbrengen.

Van de site van Konami:

Nog meer officiele info mbt MGS4 (US versie iig): klik

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Of je koopt dus de game meteen compleet voor $120,- Die dowload met de starterpack zullen dus ook ongeveer (in totaal) op dit bedrag uitkomen....

Hier is trouwens een Videdoc te zien van de nieuwe maps voor Halo 3...
    nieuwe maps

Ik zou ze toch kopen hoewel ik dit soort ontwikkelingen niet graag zie...

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het echt zo is dat je apart moet betalen voor de multiplayer, kom ik echt niet meer bij. HET PS3 pareltje is dan besmeurd met EA achtige praktijkjes, een volledige boycot lijkt me dan ook fantastisch.

Lijkt me alleen zeer onwaarschijnlijk dat je in totaal 120,- zou moeten betalen.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, meteen 'compleet' is dus gewoon niet mogelijk. Welke uitvoering van MGS4 je ook koopt, MGO zit er sowieso bij. T.z.t. zullen ze via PSN nieuwe content aanbieden. Wellicht dat ze MGO vanaf juni nog als download aan zullen bieden via PSN, maar van een boxed versie in juni is mij in ieder geval niets bekend. Lijkt meer op een placeholder op Amazon. Hun 'boxed' MGO wordt op 15 november 2008 verwacht? Mocht er rond november een boxed versie verschijnen, dan hebben de mensen die MGS4 hebben gekocht daar toch niets aan? Die hebben immers MGO al. Dit is verder gewoon een compleet multiplayer spel. Natuurlijk brengen ze t.z.t. nieuwe maps, characters en wapens uit als downloadable content, net zoals bij elk ander multiplayer spel.

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Een compleet multiplayer spel....?
    Ik haal even je eigen quote aan...

en
    "a first bite" klinkt niet als "compleet".

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, dit is gewoon een beetje mierenneuken over de uitdrukkingen die ze hebben gebruikt...

MGO bestaat uit een 'starter pack' en toekomstige expansion packs. Het starter pack is op zichzelf een compleet multiplayer spel. Het is toch logisch dat de expansion packs een uitbreiding zijn op het standaard spel? Wat dat betreft zou geen enkel multiplayer spel met downloadable content 'compleet' zijn.

'A first bite' klinkt meer alsof ze naast het starter pack nog heel wat van plan zijn wat de downloadable content betreft. Veel uitbreidingen e.d.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit is wel heel selectief quoten he? O-)

Vergeet je misschien toevallig expres dit stukje?

Het is maar hoe je hier tegenaan kijkt. MGS4 is een apart spel met een bescheiden online modus zoals zoveel games (zoals bijvoorbeeld condemned 2, The Darkness). Echter Metal Gear kent OOK een online game die voortboorduurt op de component van mgs4. Lijkt me niks mis mee toch?

Zoals ik met condemned 2 al aangaf, er zijn zat games met een redelijk bescheiden mp en MGS is er één van. Voor de mensen die meer willen is er evt mgso.

Als de mp van MGS4 nou op wat voor een manier dan ook beperkt was gaf ik je gelijk, maar in deze sla je toch echt de plank mis.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, natuurlijk ga ik niet expres selectief quoten om mijn gelijk te halen.... :):
    Ik zag op (volgens mij) het tweakers forum de link naar de amazon deal en daarop plaatste ik die link met mijn opmerking erbij dat ik niet van dit soort praktijken houd.... (net zoals ik dat ook bij Halo en andere games klote vind...). Thats it.

Maar goed, ik ga mn weekend in en ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat zou zijn. :x

Edit: Ik ben dus benieuwd hoe "compleet" de game word geleverd en of je dus uiteindelijk niet gewoon die 120 dollar/euro moet gaan betalen om de complete game te spelen..... thats it.

Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De complete game (de online mode dus) zit standaard bij MGS4, dat is MG Online (het basispack). De rest zijn uitbreidingen. Uitbreidingen staan los van de game zelf. Als we het namelijk op die manier gaan bekijken, dan is GTA4 op de 360 een incomplete game, dan is Oblivion een incomplete game, dan is Gears of War een incomplete game, dan is Halo 3 een incomplete game etc......
    MG online biedt iedere speler van MGS4 de mogelijkheid om online te spelen met een bepaalde basis. Vindt je die basis prima, dan ben je klaar. Wil je toch meer, dan heb je de keuze (om in 360 termen te spreken ;)) om uitbreidingen te kopen. En voor de mensen die geen interesse in MGS4 hebben, word MG Online (de basis dus die bij MGS4 zit) zeer waarschijnlijk op PSN aangeboden als download.

Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  20. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    You've read my mind. Enige spellen die wellicht interessant zijn voor mij zijn SSB en Mario Kart. Opbokken met Galaxy :+

Waarom in godsnaam?

Lijkt me omdat de Wii echt zo'n gezin/vrouwen/kinder/2e console apparaat is. Even over het algemeen gezien dan. Ik weet dat veel mensen hier een Wii hebben en er wel degelijk plezier aan beleven, maar de reden van de voorsrong van Nintendo heeft gewoon met de enorme doelgroep te maken.

Niet dat het verkeerd is ofzo, helemaal niet. Ik bekijk het een beetje vanuit een persoonlijk perspectief. De PS3 en de X360 bieden imo meer 'volwassen' games en die wil ik dan ook spelen. Heb nog steeds geen moer met dan heen en weer gezwaai met de wiimote of weet ik hoe dat ding heet en al helemaal niet met de vele trutgames die erbij zitten :cool:.

Voor mezelf ben ik er na maandenlang twijfelen eindelijk uit. Ik ga voor een nieuwe 360. Imho biedt de playstation 3 nog steeds geen reet. Op Blu Ray na dan, maar daar daar koop ik geen game console voor. In mijn ogen biedt de Xbox nog steeds meer betere exclusives en dat is eigenlijk de enige doorslaggevende reden. De controller zou ik ook nog kunnen noemen, maar ik denk dat het ook een kwestie is van waaraan je gewend bent. ^^

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina