[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vantage Point

Gisteren in de bios gezien. Vrij standaard President assassination film waar bij het wel leuk is dat je het eerste gedeelte van de film door de ogen van verschillende personages ziet. Leuke film voor de zondag middag

7

2. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Vanacht naar de Night of terror van het AFFF geweest. Ze draaide REC, Hatchet, A l'interieur (inside) en The rage.

En ik moet zeggen dat A l'interieur by far de beste was. Een Franse horrorfilm over een alleenstaande zwangere vrouw die belaagd wordt door een andere vrouw. Toen ik de beschrijving voor het eerst las wist ik niet wat ik ervan moest denken en juist daardoor was ik extra verrast.

De film begint vrij rustig, met een extreem drukkende en deprimerende sfeer. Erg veel stijlvolle shots en een perfect kleurgebruik. Dus krijg je min of meer de indruk dat het een psycholigische thriller wordt die het meer van de spanning moet hebben, niets is minder waar. Het is de meest shockerende film die ik ooit gezien heb en ik ben best wel een horror fanaat. Om een IMDB gebruiker te quoten: "this movie makes all the "Saw" films look like kindergarten picnics and "Hostel" like a well-behaving high school student project" en hij heeft helemaal gelijk. Het is echter niet de expliciete gorigheid (hoewel aanwezig in overvloed), maar de achterliggende gedachte die de film zo verschillelijk angstaanjagend maakt.

- Ontzettend goed geacteerd;
    - Ontzettend goed geschreven;
    - Mooie shots en een hele sterke sfeer;
    - Super gore;
    - Enorm spannend;

K moet eerlijk bekennen dat de film tegen het eind zelfs voor mij te ver ging en dat ik heb weggekeken (net als groot deel van de zaal volgens mij).

Hou je van films die het randje opzoeken, en daar vervolgens dik overheen gaan. Dan moet je deze film zeker gezien hebben. Een van de beste (zoniet de beste) horrorfilms ooit.

Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  3. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Hhmm dus eh, die baby word even vakkundig geaborteerd? harakiri :confused:?
    Maar eens even kijken of we hier een nette divx van kunnen vinden, ben nieuwschierig.

4. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Toevallig van de week (wel thuis op de bank dan) gekeken en idd. een uitstekende horrorfilm. Weggekeken heb ik niet gedaan maar bij nader inzien had ik dat tegen het einde wel moeten doen
    die scene waarin het buik word geknipt
    komt telkens naarboven om de paar uur om een of andere reden 8)

Die Fransozen weten wel hoe ze niet suggestieve horrorfilms moeten maken, past goed thuis bij de andere, recente horrorhits als Frontiere(s), Haute Tension, Ils en Calvaire.

5. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Precies bij dat gedeelte heb ik inderdaad weggekeken. Kan me voorstellen dat dat beeld je achtervolgd haha. Zieke shit, dat eindshot is ook enorm naargeestig.

Was in m'n eerst post trouwens vergeten te zetten dat REC ook vrij vet was. De laatste 3 minuten waren pretty fucked up.

Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    A l'interieur moet ik nu dus gewoon echt zien 8)

Heb gister [REC] gekeken en vond het een hele goede film, dus kom maar op met de non-mainstream talige horror!

7. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Films zoals A l'interieur en die Saw films hou ik niet zo van. Ik hou niet van die "gore" horrorfilms.

Ik vond de films REC en Dead Silence bijvoorbeeld wel super goed. In deze films waren nu niet echt gore dingen te zien maar werd gewoon een creepy sfeer gevormd. Dit soort films spreeken mij meer aan:)

Weet iemand van jullie mischien nog een aantal goeie films die in de sfeer zijn van REC en Dead Silence??

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zoals REC is er (nog) geen ander geloof ik. Dat shaky cam stijltje is wel in meer Horrors toegepast maar dan toch nog met een profi camera en horror muziek. REC had gewoon geen opbouwende muziek en het was dus echt 1e persoons perspectief, dit voegde zó veel toe aan de sfeer naar mijn mening.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    My Little Eye heb je nog maar die is niet echt geweldig....

Trailert hier!

10. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Net The Mist gekeken. Super film. Ook spannend! En ranzig.. Oja... En een van de beste films die ik ooit gezien heb.

Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  11. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Heb je The Blair Witch Project al gezien? Een film die er ook in slaagt een creepy sfeertje te creeeren, maar hij is vrij bekend bij het grote publiek. Misschien heb je hem dus al gezien. Ik vond hem erg leuk en aardig spannend. Absoluut geen gore troep die je ziet!
    Wel zo'n film die je leuk vindt of niet. Er zijn weinig mensen die er echt tussenin zitten.

12. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja heb ik al gezien. Vond het inderdaad een goeie film;)

13. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    oh the blair witch project, wat is dat een vette film zeg best slecht eigenlijk als je hem niet kent ;)

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat vinden jullie nou goed aan die film? Ik zat alleen maar te hopen totdat ik die heks is een keer zag,maar ik heb alleen maar schreeuwende kinderen en een tent gezien.

15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja oke, maar de sfeer wat ze maakten was gewoon super:)

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    En als je The Blair Witch goed vond dan vind je The Last Broadcast ook goed, de film waar The Blair Witch hun idee van had.

Deze dus...

[yt]q6L_xHCz9EA[/yt]

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond de sfeer helemaal niet goed, werd ook allemaal heel erg slecht ge-acteerd en vond er vrijwel geen spanning in zitten (ik heb hem gekeken toen ik 14 was of zo, midden in de nacht, dus als ik hem dan zelfs niet eng of spannend vind, vind ik het echt een rukfilm).

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Blair Witch goed? Ga toch weg, ik heb de hele film zitten lachen. Totaal geen spanning, bar slecht geacteerd en uiteindelijk zie je niet eens waar je bang voor moet zijn. Next please :|

19. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    helemaal mee eens.. GA MAAR IN DE HOEK STAAN! om ff in de sfeer van de film te blijven..

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lol.. Het spannendste stuk uit de film:

Ahh kut de cameraman valt op de grond!

Eind.

Wtf?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina