[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    geef ik je wel gelijk in.. zo vond ik seven heel spannend terwijl dat eigenlijk geen horror is.. en nee maar ik wil die film zo graag zien door jouw verhaaltje!

2. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2

The Shining\o/ Die was echt geweldig! Die heb ik dus als klein jochie gekeken. (al moet ik zeggen dat ik hem toen der tijd niet helemaal afgekeken heb, omdat het me te eng werd);).

Maar die film ga ik zeker nog eens helemaal af kijken.:cool:

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    En dan nu op naar Planet Earth, de echte natuurfilm! ;)

4. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is Earth niet een compilatie van de Planet Earth reeks? Ik heb daar namelijk eens iets van gehoord.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ja, daarom zeg ik: Nu op naar de echte natuurfilm, niet de samenvatting ;)

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow op die manier, dan had ik je verkeerd begrepen;)

Maar ik heb Earht hier ook nog liggen. Ga hem zeker eens bekijken.

7. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Prachtige beelden inderdaad! Wil de hele serie nu zeker zien.

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Mijn lijstje:

The Descent (IMDb)
    Gewoon hele duistere sfeer zat in die film. Het was vooral de locatie waar het zich afspeelde. (in een onbekende grot) Had zelf het idee dat de film zonder de monsters ook eng was geweest.

28 days later / 28 weeks later (IMDb, IMDb)
    Beide films zijn gewoon erg goed, deel 1 blijft de beste van de 2. Maar beide films geven je voroal een benauwd gevoel. Het hele de wereld is naar de hel gevoel zit gewoon erg goed in de film. En dit zelfde gevoel heeft het vervolg ook.

Dead silince (IMDb)
    Vooral een spannende film het plot is na mijn menig vooral goed. Veel schrik momenten en gewoon een hele goeie sfeer die de film neer zet. Zeker een aanrader voor iedereen.

Alien (IMDb)
    1 van mijn favo films ooit. Zeker een aanrader. Zet dat opgejaagde gevoel neer.

30 days of night (IMDb)
    Deze film had vooral dat opgejaagde gevoel en vooral de locatie waar het zich afspeelde had hier veel invloed op. Enigste nadeel aan deze film was het einde wat ik persoonlijk diep triest vond.

9. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    no offence maar wat een ruklijst.. descent is dan wel goed maar 28 vond ik tergend, dead silence ga ik mn mond geeneens over open doen (als saw fan) alien is keine horror en 30 days of night was een hele grote teleurstelling..

mijn lijst:
    1.Texas Chainsaw Massacre
    2.Ichi The Killer
    3.The Devils Rejects
    4.The Shining
    5.Hellraiser

10. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    MXS, smaken verschillen he? :). Anyway, Alien is een science fiction horror, dus wel degelijk horror. Nu we het toch over horror hebben, Ichi the Killer is geen horror, Ichi the Killer is actie/thriller met veel gore. Dat maakt het nog geen horror imo.

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Haha, maakt ook niks hoor. Maar ben in princiepe nogal fan van die a'la 28 days later films. 30 days of night had gewoon een ruk einde. En nou'ja dead silince vond ik gewoon een goeie film. Je moet dead silince ook niet met saw vergelijken al is het wel van de makers van saw ofzo meende ik.

Overigens is volgens mij ichi en devils rejects geen horror. Om er even verder op in te gaan was devils rejects een matige film met toch wel een verrassend einde. Hellraiser is gewoon geweldig de eerste 2 films dan vanaf daar werdt het minder.

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  12. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Smaken verschillen inderdaad. Want ik vond Dead Silence een van de beste filmen die ik gezien heb.

13. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Wie ben jij om te zeggen dat hij die films niet vet mag vinden? |:- beetje raar.=(

28 days later is gewoon top, ook 30 days of night is niet slecht behalve dat 'hollywood happy ending'.
    Gelukkig verschillen smaken zeg! Ik moet er niet aan denken de film 27 Dresses te moeten kijken, terwijl veel mensen (meisjes?) het een leuke film vinden, hij stond een aantal weken op 1 in amerikaanse bioslijsten.
    Je mening vorm je op een voorkeur, ik was vroeger gek op dino's dus ik heb alle 3 Jurassic Park films en The Lost World film, en ik vond ze gewoon leuk.
    Terwijl JP3 misschien wel heel slecht is.

14. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    *pakt dvd ichi erbij* genre: actie/horror.. en alien tja voor mij is dat gewoon sci-fi.. er zitten inderdaad wel horror elementen in!
    nee heb je ook gelijk in.. maar ik verwachte misschien ook te veel van die gasten van saw.. en ik vond dawn of the dead dan weer super.. en 28 dan weer niks.. en zoals ik al zei hierboven.. ichi en devils rejects hebben horror elementen.. als jij alien in je lijst mag zetten mag ik deze er in zetten :cool:
    oke ja dat kan.. ik vond er weinig kwaliteit in zitten
    ik zei niet dat hij die films niet vet mag vinden.. LEES

Wat ik trouwens wel raar vind is dat ik texas nerges zie staan hier.. ik vond dit vroeger zo fucking eng! toen ik later weer is keek had ik echt zoiets van.. wat is dit een goede film zeg.. ik vond die remake dan wel leuk maar het was te hollywood.. ik heb die laatste maar geskipt.. the beginning ofzo..

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ken maar drie sterke horrorfilms, en dat zijn:

The Shining (Kubrick)
    Psycho (Hitchcock)
    The Birds (Hitchcock)

Ben overigens totaal geen horrorfan. De Alienfilms vind ik ook uitstekend vermaak, maar of dat horror is...

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat valt er niet te begrijpen. Een paar mensen gillen veel omdat ze bang zijn voor een heks die je toch niet ziet, en aan het eind valt de camera op de grond.

Het einde maakt de film goed? Nou nee, dit is hét moment dat de kijker moet zien wat er nou precies aan de hand was gedurende de hele film, en daar wordt je in teleurgesteld doordat je wéér in het onwetende wordt geslingerd.

Het kan me niks schelen dat hij in 1999 wel spannend was omdat er serieus mensen waren die geloofden dat het echt waar was, maar na het zien van de film kun je wel concluderen dat het (slecht) geacteerd is. Nu iedereen weet dat het fake is is de enige reden dat ik de film heb gezien dat het een 'klassieker' is en dat iedereen hem kent.

De hele film is een tocht door het bos met gillende mensen die bang zijn voor niets.

Leuk trouwens dat je met je awards patst, maar laat dan ook even zien dat de gemiddelde rating op diezelfde site een 6.1 is.

Earth is al prachtig. Planet Earth is de mooiste documentaire die ik ooit heb gezien! :thumbs:

Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  17. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net Stargate SG-1: ark of the truth, gekeken

wat een film zeg, echt geweldig, er gebeurd echt van alles tegelijk en tot het einde zat ik op het puntje van de bank, je moet wel de laatste seizoenen van sg1 kennen anders snap je het verhaal niet,
    al vond je de serie leuk, dan vind je deze ook leuk, dit is eigenlijk de laatste aflevering van seizoen 10,

in augustus komt de 2de film uit, continuum, dat gaat niet verder maar is een opzichzelfstaand verhaal over SG1

18. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    ja een beetje het standaard "kenners"rijtje he.. verder niks mis mee hoor..

19. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hem nu gezien en het klopt wat je zegt. In het begin wordt het verhaal opgebouwd en dat begint goed, maar dat duurde in mijn ogen een beetje te lang zonder spanning. Daarna gebeuren er een aantal dingen en ga je je afvragen, wat is er aan de hand? Daar kom je dan achter en begint de film eigenlijk echt pas spannend/freaky te worden. Wat leidt tot een intens en spannend slot van de film.

Dus al met al een aardige/goede film die wat langzaam op gang komt, maar met in een spannend sfeer afsluit. De film komt het beste tot zijn recht door hem te kijken in een hele donkere kamer en het geluid lekker hard. Dan komt het sfeertje het beste over.

20. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    ik heb trouwens die inside ergens vandaan kunnen toveren! ik ben em van plan binnenkort te gaan kijken..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina