1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Die dingen zijn voor gewoon 2.1 dacht ik.
     
  2. FraHel

    FraHel Active Member

    Berichten:
    386
    Leuk Bevonden:
    59
    thnx
     
  3. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Hé guys, ik heb een vraag over surround systemen. Weet iemand van jullie of er op de markt goede surround systemen zijn die DRAADLOOS zijn? Ik heb namelijk een hekel aan al die kabels. Nu lees ik her en der dat die Bose 3-2-1 systeem of goed of slecht beoordeeld wordt. Budget ligt rond de 1300 - 1500 euro.
    Als iemand wat weet (of een alternatief) dan hoor ik dat graag!
    Bedankt allemaal!
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Philips Matchline Breedbeeld zaten 2 "draadloze" surround speakers.
    Echt draadloos waren ze niet omdat ze een stopcontact nodig hadden.

    Een Bose 3-2-1 werkt alleen als het tegen een rechte muur staat , bij een hoekopstelling werkt het helemaal niet.
    En je moet ook nog een recht voor de tv gaan zitten , voor optimaal resultaat.
    In de winkel werkt het perfect omdat je altijd rechtvoor de Bose staat.

    Heb nu een 6.1 versterker en de kabels naar de 3 surroundspeakers lopen netjes door een kabelgoot.
     
  5. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de een of andere manier heb ik niet zoveel met Marantz, maar dit is gewoon een gevoel en kan dit ook niet onderbouwen met ervaringen omdat ik die simpelweg niet heb. Gewoon een gevoel zeg maar.

    Onkyo biedt in mijn ogen nu met de 905 een zeer compleet en knappe receiver die, nu ik er meer over nadenk, hoge ogen gooit in mijn uitgekozen selectie tot dusver. Ook gezien het budget wat toch wel max rond de 1500 zal liggen. Laat nou net de Onkyo mooi tussen vallen :) Ik geloof alleen dat deze receiver een beetje een heethoofd is... icm een 360 in een koloniale kast met afgesloten achterkant...

    Ik ga een beetje af op de prijzen die ik kan vinden op kieskeurig.nl en ga daarbij wel kijken of ze daadwerkelijk ook een winkel hebben. Raf Amsterdam heeft mijn top drie allemaal in huis maar alleen de Denon die daar erg duur is.

    Die Denon 3808 lijkt mij persoonlijk een zeer goede receiver alleen zit ik niet te wachten op een warme klank van de reciever icm de warmte van mijn Northridge serie luidsprekers waar ik het voorlopig even mee moet doen. Warm vind ik persoonlijk heel prettig maar het kan ook te. Een neutrale klank zou ik mijn geval het beste uitkomen denk ik.

    Harman Kardon vind ik erg prijzig in vergelijking met hetgeen wat ze bieden. Ik geloof dat ze absolute kwaliteit leveren (luister nu ook nog met plezier naar de 135) maar vind ze wat kaal wat betreft de vernieuwingen die andere merken wel doorvoeren.

    Al met al een hoop om over na te denken, mijn verstand zegt Onkyo vanwege het complete geheel, maar gevoel zegt Denon...

    Trouwens heeft iemand hier ervaring met Qed SA singel of bi-wire luidsprekerkabels? Wil even weten of ze nu echt zulke scherpe randjes aan je geluid geven of dat ze gewoon een helder geluidsbeeld neerzetten.

    Tot zover.
     
  6. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb ook een denon versterker op JBL speakers staan , Klinkt gewoon goed hoor;).
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Of Marantz je nou aanspreekt of niet, ik zou het zeker meenemen in een direct vergelijk. De 905 van Onkyo vind ik een pracht bak, echt een beestachtige receiver. Zowel qua formaat, vermogen als gewicht. Kan zijn dat ik hem gehoord heb, maar dat weet ik niet zeker. Denon met JBL moet kunnen, of het te warm is kan je echt alleen maar zelf beoordelen, aangezien deze norm puur gebasseerd is op de subjectieve mening van de luisteraar. Wat ik Analytisch of schel vind klinken in een bepaalde mate, kun jij beoordelen als zijnde minder analytisch, danwel fel. Harman Kardon heeft ook receivers met HDMI in het assortiment. Qua vermogen zit het met HK ook wel snor. Het lijkt niks, maar er zit genoeg pit in, ook dit is gewoon puur luisteren. Het is lastig, maar uiteindelijk moet je je basseren op wat het lekkerste klinkt, in mijn ogen is de functionaliteit ondergeschikt aan de geluidskwaliteit. Tuurlijk, ergens loopt het uiteraard spaak, maar hier moet je dan voor jezelf een compromis sluiten tussen functionalteit en geluidskwaliteit, omdat jezelf aangeeft dat de nieuwe geluidsformaten (functionaliteit) van grote waarde voor je zijn.

    Veel succes in ieder geval, en ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.
     
  8. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier komt verandering in (prijzen niet, maar mogelijkheden wel). Las namelijk op het AVS forum dat de nieuwste serie Harman Kardon enorm vertraagd is. De nieuwe AVR255 en AVR 355 krijgen al direct 1080P opschaling mee en de nieuwe surroundformaten. De 355 zal volgens mij rond de 1000 euro gaan kosten en hier komen nog 2 modellen boven. Deze zullen echter meteen een stuk duurder worden met een beter versterkgedeelte als gevolg.

    Edit: en nog even een linkje naar de nieuwste brochure van Harman Kardon met natuurlijk de door mij bedoelde modellen:
    http://www.hifi.nl/brochures/harman-brochure-feb08.pdf
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Oei, echt een aansprekend design en goede functionaliteit. Blijft toch echt erg mooi spul. Klinkt ook heel behoorlijk, toevallig zit er geen Blu Ray speler tussen, die zal dan later misschien nog volgen?

    Edit:

    Welke spellen maken er eigenlijk goed gebruik van het LFE kanaal. Ik weet dat Halo 3 erg lekker klinkt. Zijn er nog anderen ook? Krijg als het goed is me xbox vandaag terug en kan dan eindelijk weer gamen. Hij ging weer stuk de dag voordat ik me sub kocht. Ze moeten dus nog even nader kennismaken:)
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  10. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er op dit moment goede aansprekende surround systemen inclusief Blue Ray Speler??
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Panasonic heeft een setje, kost je 1000 euro en daar zit een blu ray speler in. Let wel, die is een 3.1 systeem dus zonder surround speakers.
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo de svs voelt zich prima hier. Enige nadeel is dat mijn vloer wat te veel trilt nu. Ondergrond is zwevend laminaat. Maar eens kijken hoe we dat gaan aanpakken, Aurulexje ofzo. Ook laat hij de overige speakers qua grootte erg verbleken, maar zodra film aanstaat let je daar toch niet op.
    Hij weet de ruimte voor de rest moeiteloos te vullen, ook in de diepste bonken. Net pirates 1 en 2 gezien, Esir releases met 1,5 mbit DTS en dat klinkt prima.

    Indien gewenst wil ik wel ff foto'tje schieten.
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Piepschuim werkt perfect, of anders een grote tegel jatten van het plein ;)
    Doet wonderen
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Jep, zag op ht-forum al een Auralex plaat in de mogelijke verkoop staan. Qua oppervlakte is de SVS ietstiepietsie te groot, maar dat maakt niet veel uit.

    Grote tegel ga ik zeker eens proberen morgen, bedankt voor de tip!
     
  15. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op zoek naar een draadloze oplossing en die heb ik hier nog niet gevonden. Heeft er iemand tips in deze richting?
     
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt draadloos zal het nooit zijn aangezien je altijd een voeding nodig hebt van je speakers. De Logitech Z-5450 heeft "draadloze" achterspeakers. Verder heeft Samsng geloof ik draadloze oplossingen, maar hoe dit verder werkt weet ik niet.
     
  17. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, ik ben wel dom, maar niet slim. Ik snap dat ik de speakers moet voorzien van stroom, maar dat kan via een stopcontact zodat ik geen meters draad heb lopen, maar op 4 plekken een kort draadje.

    Wat je zegt is wel al iets, het gaat met name om de kabels aan de achterkant, of liever de speakers achter je, die lopen helemaal rond. Die aan de voorkant heb je niet zo'n last van, want hebben niet van die lange draden.

    Het ruikt alleen nog niet zo kwalitatief en ik zou wel graag blijven genieten van goed geluid (nu ik mijn huidige oplossing heb verhuisd naar de "op zolder locatie waar zelden iets van retourkomt")
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    De PB10 past heel goed op de GRAMMA. Iesje te lang en breedte is gewoon goed.
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb de Pci gehaald :cool:

    Moet te doen zijn, zo eens op zoek naar iets dat op een stoeptegel lijkt.
     
  20. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oude boxen en versterker beginnen het te begeven dus ben ik op zoek naar wat nieuws. Budget is niet erg groot tot 300 euro ongeveer. Nu heb ik wat rond gezocht en kwam ik terecht bij de Samsung ht thx 22 http://kieskeurig.nl/product/81F4B00FA8B25B2CC12572B50044D05A.htm. Niet duur en de reviews lijken prima. Heeft hier ook iemand ervaring met deze set? En als ik de tv aansluit via de HDMI is dan het geluid van mijn xbox ook digitaal als die op de tv is aangesloten?

    Las in de beginpost dat voor dolby geluid uit je xbox je een optische ingang nodig hebt. Dan is dit set waarschijnlijk beter? http://kieskeurig.nl/product/A63248F34A66EAD0C12573CB00382A16.htm. Of is het verschil tussen surround en geen surround op uit je xbox niet zo boeiend?

    Suggesties voor een andere goede sets altijd welkom.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina