Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het altijd vermakelijk om dit topic te volgen, maar jammer dat er vaak voorspellingen worden gebruikt om een post te onderbouwen. Dit zijn dus NIET de daadwerkelijke verkopen en kan je dus niet gebruiken als argument of bron.

Of je moet je post zo formuleren dat het op hetzelfde neerkomt als dat het een voorspelling is.

De PS3 heeft nog een lange weg te gaan en ik denk persoonlijk niet dat ze binnen korte termijn de xbox360 voorbij gaan. En wat eigenlijk als het wel gebeurt? Nog niks aan de hand, ik blijf met hetzelfde plezier op men 360 gamen. Misschien wel met meer plezier zelfs, omdat Sony bij lange na niet zo dominant is als iedereen had verwacht! Lees: niet dominant.

Of Sony moet eens naar MS kijken en zelf ook een prijsverlaging doorvoeren, dan ga ik er misschien ook nog wel één aanschaffen. Al is het alleen voor de BR-speler en het upscalen van dvd's. Games blijf ik toch wel spelen op de 360 :+

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dit zou voor mij ook de hoofdreden zijn om een ps3 te halen. De games boeien me eigenlijk weinig of zijn gewoon de aanschaf niet waard. Overigens is op het moment de goedkoopste blu-ray speler € 350,- (van samsung).

Overigens heb ik het idee dat veel ps3 mensen het idee hebben dat er nu niks meer nuttigs op de 360 komt. Terwijl ze eigenlijk best wel een sterke line-up hebben. Alleen verwacht ik toch wel wat nieuwe exclusive games die aangekondigt worden op de E3. (veel games komen dit jaar al uit dus'ja..)

3. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DLC of niet, dit is een Amerikaanse Poll en we hebben nog altijd mensen die in Europa wonen en in Azië enzo.

Net als die gast op GTTV zei: GTA is een Playstation game. Je hebt hardcore gamers die nog steeds QIII spelen en UT, Warcraft III en Counter-Strike. Starcraft en Street Fighter II. Mensen die verstand hebben van fps en daarom geen TFT monitor kopen. Van "rates" en weten dat je internetverbinding net als je hardware bepalend zijn voor je online prestaties. Van consoles en weten dat de PS3 in theorie weliswaar sneller is dan de Xbox 360, maar in de praktijk het toch de 360 is die wint omdat de extra rekenkracht van de PS3 niet geschikt is voor games. Mensen die zich dus verdiepen in gamen en games.

Maar je hebt ook de mainstream, die kan dat allemaal niks schelen. Ze zijn minder geinteresseerd en willen al die research niet doen. Ze hebben al die tijd een PS2 gehad en gaan er gewoon van uit dat de PS3 beter is dan de Xbox 360. Het is de meest logische upgrade. En de mainstream digs GTA4.

En dan komt GTA4. PS3 sales zullen skyrocket de lucht in gaan. Waarom? Kijk eens naar de PS3 verkopen nu, zonder ook maar één echt interessante game te bieden zitten ze al bijna op de 12 miljoen. Resistance? Ratchet & Clank? Motorstorm? Niet echt van het caliber Halo, Mass Effect, Bioshock, GOW moet ik zeggen. Geen enkele reden om de PS3 nu al te verkiezen boven de Xbox. En toch verkoopt die console als een trein. En als klap er boven op komt GTAIV. Eindelijk een fatsoenlijke game die je kunt spelen op de PS3. Eentje die je zoet houdt tot MGS4 en Final Fantasy. Bovendien op een console die je niet de helft van het jaar kwijt bent aan reparatie.

Daar komt nog eens bij dat met de grafische eisen die we stellen games niet meer op een DVD passen zonder de textures te comprimeren. Assassin's Creed bijvoorbeeld had er veel beter uit kunnen zien. De PS3 heeft met een Blu-Ray speler goud in handen

Laatst bewerkt: 15 apr 2008
  4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De mainstream "digs" GTA inderdaad. Maar de mainstream "digs" ook "voor zo weinig mogelijk geld GTA spelen"....
    Ik wacht nog steeds op een spel dat de BR speler echt gebruikt... AC volgens jouw voorbeeld moest dus mooier zijn op de PS3... ? Dit was niet het geval. Het enige dat BR als voordeel bied deze genereatie is mooi filmpjes afsprelen... (in je game of een gewone film). Unreal ziet er op de pc mooier uit dan op de PS3..... Bioshock ziet er op de pc mooier uit dan op de PS3.... De pc maakt nog steeds gebruik van een dvd speler. De PS3 maakt ook gebruik van "installs".... Wat is nu het voordeel van de BR volgens jou?

5. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De BR-speler is gewoon te traag om direct vanaf te spelen, dus daar kan Sony voorlopig niks mee doen. Data wel misschien, maar GTA4 is op de xbox net zo groot als op de ps3 en de xbox maakt gebruik van dvd's. De xbox wordt zelfs groter door de DLC.

De arcade is 200 euro atm en de ps3 nog steeds 400 euro. De maintstream neemt liever voor 200 euro minder de arcade mee, want de rest van een ps3 zien ze het nu niet van in. Ze hebben geen F-HD tv en hebben dus niks aan die BR-speler (het enige voordeel waar je de mainstream warm mee zou kunnen maken)

6. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee AC had er beter uit kunnen zien op de Xbox 360 is wat ik bedoel. Uncharted maakt gebruikt van de BD.

PC maakt gebruik van DVD en kan dat ook omdat je de games installeert en daarna vanaf je Harddisk speelt. 4 DVD's kan je dus op een HDD zetten. 4 DVD's kan je niet tegelijkertijd in je Xbox laten draaien. Voor zo weinig mogelijk geld spelen is niet van toepassing op de 360, Xbox live kost 5 euro per maand PS3 internet hoe het ook heet is gratis

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    En de mainstream gaat GTA4 kopen om online te kunnen spelen? Nee, die spelen vooral offline en gaan lekker kloten. Die zijn niet anders gewend van de vorige delen dus die vermaken zich echt wel. En XBL = 50 euro per jaar, dus 4 euro per maand. Mensen die zo online willen hebben echt wel 4 euro per maand ervoor over, scheelt je 2 biertjes in de maand _0/ Nog altijd minder dan die 200 euro extra betalen NU om GTA4 op de PS3 te spelen i.p.v. de Xbox360.

Oftewel, mensen maken zich volgens jou eerder zorgen over 50 euro voor een jaar XBL (terwijl de game offline ook roeleert) dan over 200 euro voor de PS3? Terwijl de games gewoon precies hetzelfde zijn...LOL!

En ze krijgen voor die 4 euro per maand, zelfs nog een unieke DLC erbij, wat waarschijnlijk extra stadsdelen e.d. inhoudt....

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Uncharted heeft een install nodig... (de demo in iedergeval die ik bij mn broer speelde). Een super mooie game inderdaad maar net zo goed mogelijk op de 360.... Geen extra punten voor BR dus ;)

Die 5 euro per maand verdient zich heel snel terug tov de (nu nog) gratis dienst van Sony.
    In deze thread zie je verschillende multiconsole eigenaren die nu al aangeven de 360 versie van GTA te gaan spelen omdat de features daarvan zoveel malen beter en logischer zijn.... Als Sony eindelijk zn PSN helemaal op orde heeft en een echte concurrent van Live kan worden zul je zien dat ze ook geld aan vragen voor features die nu nog gratis zijn .... Hell, zelfs bij Nintendo zijn ze dit van plan....

Sluit ik me bij aan.

9. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    http://www.nu.nl/news/1527658/135/PS3-laptop.html

"De ‘laptop’ is voorzien van een HD-scherm met een resolutie van 720p. Dankzij de aparte HDMI- en DVI-aansluitingen kan er ook een extern Full HD scherm op worden aangesloten. Heckendorn heeft zelfs aan een ingebouwd toetsenbord, usb-aansluitingen en een koptelefoonuitgang gedacht. De PS3-laptop is zo compleet dat het haast eeuwig zonde is dat hij niet te koop is."

Iemand moet die man in dienst nemen! Hij heeft nu van alle 3 de consoles Laptops gemaakt :D

XBOX 360: http://www.engadget.com/2007/04/17/xbox-360-laptop-mk2/
    Wii: http://www.engadget.com/2007/01/19/the-wii-laptop/

10. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste haal je het uit het verband. Ik vind niet dat betalen voor Xbox Live een reden is om de Xbox versie niet te halen. Het gaat erom dat het de PS3 in ieder geval niet duurder maakt op een langere termijn. Jij gaat uit van een jaar (50 euro) ik ga uit van minstens 3.
    Ten tweede had ik niet verwacht dat er ook maar iemand is die de aanschafprijs noemt. Als je een HDTV koopt wil je er ook HD op kijken. De meerprijs van de PS3 is om die reden gerechtvaardigd omdat er Blu-Ray in zit en dus een prima investering.

Over Uncharted: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=555970

11. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even wat quotes v.d. vorige posters:

"Van consoles en weten dat de PS3 in theorie weliswaar sneller is dan de Xbox 360, maar in de praktijk het toch de 360 is die wint omdat de extra rekenkracht van de PS3 niet geschikt is voor games."

"Bioshock ziet er op de pc mooier uit dan op de PS3"

Wat een gelul..........

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Eh, Bioshock is niet eens uit op de PS3...
    Hoe kan de game op de PC dan mooier zijn dan op de PS3?!:confused:

Demo's dien je altijd de installeren op je PS3. Je download de demo's namelijk ingepakt. Eenmaal gedownload, dan pakt hij de demo uit.
    De fullgame van Uncharted heeft geen install nodig en streamt van de Blu-ray disk. Zonder laadtijden, zonder schokjes. Als een zonnetje draait de game. En dat voor zo'n ''inferieure'' Blu-ray drive. ;)

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom niet ook op de PS3 dan?

Dat weten we helemaal niet zeker, Blu Ray wordt ook gebruikt om data meerdere keren op de disc te plaatsen, vooral bij games waarbij veel gestreamed wordt is dit handig.

Had Crysis 4 DVD's nodig? Nee, maar 1. En toch ziet het er schitterend uit. En op de HDD neemt het 'maar' 6.7 GB in beslag. Ander leuk voorbeeld, GT5p. Vele wagens, ziet er allemaal superstrak uit en de download versie is maar 2 GB. Dus ik begrijp niet zo goed waar je heen wilt met je verhaal.

Ik denk dat je je toch echt vergist als je denkt dat Blu Ray de reden is dat de PS3 veel betere textures kan laten zien, iets wat tot op heden wel meevalt. Het weergeven van dit soort 'high-resolution' textures vraagt ook veel van de kracht van een console, je kan wel een 100GB disc hebben maar als de console niet krachtig genoeg is heb je daar ook niets aan.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hahahahaha, inderdaad... Ik bedoelde: "Bioshock ziet er op de pc mooier uit dan op de 360". |:- Ik snap eigenlijk ook mn punt zelf niet meer :+

Mn punt is niet dat de BR drive "inferieur" is..... |:- Mn punt is (al jaren) dat de BR drive voor GAMES niet nodig is..... :'-(

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen in Nederland kopen liever een console van 200 euro NU en betalen dan wel 50 euro per jaar als ze online willen. Dan dat ze NU een console kopen van 400 euro. Zo zit NL nu eenmaal in elkaar. Die 50 euro per jaar merken ze niet in hun portemonnee, maar die 200 euro extra meteen wel.

Waarom denk je dat al die actie's zo populair zijn van tv's, auto's, motoren kopen voor maar 30 euro per maand?! Omdat mensen dat nu hebben, en geen geld hebben om nu al 600 euro te betalen. Ook al betalen ze in totaal misschien wel 900 euro voor die tv. Zo denken de meeste Nederlanders nou eenmaal.

Slim? Nee.... Maar wel de waarheid.

En je doet net ofdat alle huishoudens thuis al een hd-tv hebben staan. Ik zie bij de meeste mensen nog gewoon sd-tv's.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Even een correctie ;)

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks, maar we zullen zien :b:
    Wat dat betreft heeft MS het namelijk nog steeds bij het rechte eind en zitten ze van de twee als eerste aan de "casual prijs". Dat is belangrijker in de "war" dan wel of geen BR drive.... Ontwikkelaars hoor je nog niet zeuren over te weinig capaciteit (behalve de Sony first party's...)

Ik verwacht dat MS ergens eind 2010 uitkomt met de "next gen Xbox" waarin misschien BR zal zitten...

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Aan de andere kant is Blu-Ray misschien wel een goede zet. De tegenwoordige games passen in principe nog op een dual layer dvd, dat klopt. Wat de PS3 echter wel mee heeft is het feit dat het momenteel de beste Blu-Ray speler op de markt is. HD DVD is dood, dus als men een blu-ray speler zoekt komt men al gauw uit bij de PS3. Op die manier zou je in theorie nog genoeg nieuwe zieltjes winnen, maar ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het blu-ray princiepe is hetzelfde met de ps2 die heeft toen ook via DVD de standaard gezet... (weet het niet 100% zeker)

Alleen denk ik nu blu-ray de nieuwe standaard is, zullen er ook allemaal blu-ray spelers uitkomen en dat had dvd ook. En hier zitten vast wel players van 100,- tussen. Dus om dan nog eens een ps3 te halen...

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Die theorie klopt inderdaad wel maar de praktijk wijst nog steeds iets anders uit... De vraag naar BR of HD DVD is namelijk nog helemaal niet zo hoog als dat we hier denken....
    De tijd zal het leren maar volgens mij blijft BR de komende jaren nog een "niche" product voor fanaten zoals wij en echte film liefhebbers.... Jan met de pet koopt liever "4 topfilms voor €25,-" bij de Free record shop ipv "nu 1 BR voor €20,- / €25,-"...

BR is helemaal niet "de standaard".... DVD is de standaard. De stap van VHS naar DVD was gigantisch (niet meer spoelen maar chapter skippen, interactive menu structuur, veeeel mooier beeld tov vhs, veeel beter geluid tov vhs, kleiner formaat, minder onderhevig aan slijtage, etc, etc.).
    Deze extra's golden voor IEDEREEN.... Nu moet je eerst een HD-TV hebben (liefst Full HD volgens velen). Een goede reciever voor het "Full HD geluid"... Wel met HDMI 1.3 ondersteuning....
    DVD had pas de overhand in de Amerikaanse huishoudens in 2006.....!! BR is bij lange aan nog niet de standaard en zal het ook nooit worden denk ik.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina