De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen jammer dat HD-Ready op 37" LCD er niet zo mooi uitziet (vind ik persoonlijk). Het is wel een leuke aanbieding inderdaad, maar ik zou persoonlijk paar honderd euro extra sparen en dan voor de TH-37PX80 gaan, kost rond de 850 euro.
     
  2. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ai, jammer dat ik het geld er nu niet voor heb. Toch heeft dit mijn drang naar een nieuwe TV weer aangewakkerd, en net wat zitten rekenen. Als ik mijn TV met verlies van 200 euro :'-(:'-(:'-( zou verkopen, en dan een paar honderd van mezelf bij zou leggen, zou ik over een paar maandjes naar alle waarschijnlijkheid een 37" LCD of een 42" Plasma kunnen kopen.
    Ik denk dat ik misschien toch maar een krantenwijk naast mijn folderwijk ga lopen 8).
     
  3. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel bekend is deze tv niet maar over het algemeen maakt Toshiba de beste lcd's waar je bijv. het populaire Samsung pas op de 8ste plaats vindt. Dit is natuurlijk een gem. van beoordelingen maar zou toch wel vertrouwen moeten geven als je het nergens anders op kan baseren (reviews, kijken in de winkel).
     
  4. koen1

    koen1 Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    De le40f86b is een model van het 3e of 4e kwartaal van vorig jaar(2007), hij is dus nog geen jaar oud. Wat betreft prijs/kwaliteit is het een echte topper. Op internet is hij al voor 1200 euro te krijgen. Het voordeel van de nieuwe samsung serie is, voor zo ver ik mij goed geinformeerd hebt, dat de panels LED backlight hebben en daardoor een hoger contrast halen en minder energie verbruiken. Ze zullen ook wel wat meer kosten maar met een budget van 2000euro moet je heb wel kunnen krijgen. Als je kunt wachten op de nieuwe serie zal ik dat zeker doen. Elke vernieuwing heeft zijn voordelen denk ik maar. Zo niet dan is de LE40F86b een prima keuze.
     
  5. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Samsung LE32S62B sinds gisteren. Heel goed! Alleen nog wat aan het zoeken achter de beste instellingen voor te gamen op Xbox 360
     
  6. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Koen, het lijkt me ook echt een goede lcd. Ik ga eerst nog even de afweging LCD - plasma maken (heb nu een LCD, Samsung 80 cm. HD-ready die opzich wel aardig bevalt en mag verhuizen naar de muur van de slaapkamer :) ). Als ik voor LCD ga, wordt het zeker de LE40F86b (inderdaad superscherpe prijs!) of de nieuwe A-serie.
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Als je van plant bent een plasma te gaan kopen, koop dan geen Samsung. De lcd's zijn prima, maar als je veel gaat gamen dan kun je beter voor een ander merk gaan kijken.

    Ik heb 2 plasma's gehad van Samsung en er alleen maar ellende mee gehad. De service van Samsung zelf is ook teleurstellend. Aan inbranden willen ze niets doen, ze geven aan dat schermen daar gewoon niet geschikt voor zijn. Ondanks dat er een game mode op zit. :emo::x

    Ik zou eens rustig gaan kijken voor een ander merk als ik jou was, er is in die prijsklasse zoveel beters te krijgen.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget voor een plasma? Ik denk dat iedereen hier wel Panasonic plasma's aanraden die deze heeft gezien/gehad.

    Sowieso voor de PX80 reeks gaan als je HD-R will, en anders de PZ85 gaan, als je F-HD wilt. Allemaal pareltjes!

    Verslaan in mijn optiek, elke LCD tv in diezelfde prijsklasse. En zelfs ook in vergelijking met duurdere LCD's! Maar dat is niet bij alle merken.
     
  9. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Gepost op een ander forum, vond het interessant met jullie te delen. Ondertussen al antwoord gekregen op een ander forum: 100k is gigantisch veel (ik schat dat ik na 5 jaar aan 45k uren zal zitten met 25u per week), en tegen dat hij 100k heeft moet het contrast gehalveerd zijn. Cava nog dus! :thumbs:
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat je thuis komt uit je werk en je zet meteen de tv aan en hij gaat niet meer uit tot 12 uur.

    Dit is dus 6 uur per dag, en dat doe je 7 dagen lang. In het weekend wat meer, maar door de week sport ik ook 's avonds enzo, en staat de tv dus niet aan. Stel dus dat ik aan de 40 uur per week kom.

    100.000/40 = 2500 weken. Dit delen door 52 = 48 JAAR!

    Weet je hoe lang 48 jaar is voor een tv? Dat haal je echt never nooit.
    Al staat je tv 24/7 te draaien, dan maakt deze 168 uur per week.
    100.000/168 = 595 weken. Dit delen door 52 = 11,4 JAAR! Zolang gaan tv's dus mee als hij constant aan staat.

    Oftewel, BULLSHIT! Leuk om te zeggen qua getallen misschien maar in de praktijk haal je het niet eens.
     
  11. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik maakte mij dus overbodig een beetje zorgen :D
     
  12. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar heb je die tvtjes nu ook al een keer zien spelen?

     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds niet, alleen de PV70 op 37 en 42 inch. De oudere serie dus. Zag er alsnog super uit, en dan te bedenken dat de nieuwere serie alleen maar beter is :)
     
  14. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij gaat uit van meningen van anderen. Ik ben dan geen meeloper zoals jij en ik heb toch echt m'n keuze gemaakt door het zelf bekijken van vele tvtjes.

    Ik snap dat het een gameforum is en dus voor een tv wordt gezocht voor gamen maar ik heb toch echt gekozen voor een tv waar het analoge signaal goed is.
     
  15. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, ik snap iets niet.
    Mijn oma heeft een Philips HD-Ready LCD Tv, en als ik naar HDTV instellingen ga, kan ik wel gewoon 1080P selecteren, en ik kan er ook gewoon mee spelen.

    Hoe kan dit?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeloper? Als iedereen lovend is over de PX80, en ik heb de PV70 met alle mogelijke LCD's vergeleken (die prijsklasse). De PV70 komt daar zelfs als winnaar uit de bus, dan is de PX80 alleen maar beter.

    Het analoge signaal interesseert me niks, want ik heb digitale televisie. Ik ga nu echt geen HD-TV kopen omdat die analoog toevallig goed is. Terwijl ik nu al digitale tv heb en al weet dat ik nooit meer naar analoge tv terug ga.

    Jij koopt dus een HD-tv om analoge tv op te kijken? En niet op te gamen? Goede investering dan :thumbs:

    Iedereen moet zelf weten wat hij het belangrijkste vindt natuurlijk, maar die PX80 zijn gewoon erg goede tv's voor die prijs.

    Weet je zeker dat dat niet 1080i is?
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  17. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beamer om te gamen en een full hd om tv te kijken.

    Maar bestel je hem dan niet meteen via een online shop dan?

     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oké, een beamer is weer een heel ander verhaal ;)

    Maar ik bestel hem natuurlijk niet blind bij een online-shop nee. Dit is een quote van mezelf, een paar pagina's terug:

    Dus ik ga echt geen tv kopen zonder te vergelijken. Ik bestel hem waarschijnlijk wel bij een web-shop, omdat dat veel geld scheelt. Maar ik wil er wel eerst op gamen e.d..
     
  19. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ondersteund de TV 1080P Input.
    Hij kan het echter niet volledig weergeven omdat de tv te weinig pixels heeft,
    En zal het dus downscalen naar de resolutie an de tv.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina