Xbox 360 DVD-ROM Drive Check

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lethal AK47, 13 apr 2006.

  1. BydoR

    BydoR XBL gamertag: knackebrod

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 't idee dat dat bij mij hetzelfde geval is. Kijk ik naar de korte singleplayer-uitgespeeld-dus-ligt-weg-te-stoffen-games, dan zie ik perfecte nieuwstaat. Kijk ik echter naar Gears, Halo3, of PES6, waarmee ik vele uren in de weer ben geweest, dan zie ik (ook met name bij Gears) toch kleine krasjes op de disc komen..

    Overigens heb ik de Samsungdrive.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat klopt. Bijna 80% van de Team FDOU-consoles hebben een DVD-Rom Drive van BenQ. ;)

    Ik heb een Samsung en nu de reparatie een BenQ. Op een of andere manier is die minder stil als die van m'n maat, maar toch stiller dan de Samsung. Wel heb ik gemerkt dat bij het gebruik van Xbox-games of DVD's de drive een vreemd fluitend geluid maakt. Niet echt storend, maar wel maf opzich.

    Dat had ik ook met m'n Samsung en dat is een bekend probleem. Ik heb een keer hele diepe krassen bij een disc gehad, maar bij bijna al m'n discs heb ik kleine krasjes. Nu met m'n BenQ heb ik nog geen krasje of wat dan ook kunnen vinden en daar heb ik speciaal op gelet.
     
  3. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is mijn 3e 360. De vorige 2 zijn overleden aan rode cirkels|:-. Aanschaf van de 1e 360 was met de launch (02-12-2005).

    MFR Date : 2006-02-08
    Error code : Disc is dirty or scratched....
    Disc-drive: Samsung

    Probleem omschrijving;

    Sind een paar maanden maakt m'n dvd-drive veel kabaal met lezen. Soms in de spellen krijg ik de "Disc is dirty or scratched...." error. In de spellen worden er vaak bepaalde stukken levels niet geladen, zwarte velden krijg ik dan op het beeld.

    Na inspectie van de spellen, dvd-discs, zijn kleine korte krasjes te zien die veroorzaakt zijn door de dvd-drive.

    Xbox support;
    Eigenlijk heb ik geen garantie meer hierop. Garantie na een gefixte 360 is 90dagen. Maar voor mij maken ze een uitzondering*). Ze nemen de 360 terug voor inspectie. Moet ook wel vind ik omdat al 3 spellen (licht) zijn bekrast. De UPS doos wordt opgestuurd.
     
  4. B0b

    B0b Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een xbox 360 arcade te kopen. Maar heb ik nog een kans dat ik er een met een Hitachi V79 drive koop?
    of zijn de nieuwe arcade pakkatten allemaal voorzien van een benq?
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Welke drive je krijgt is altijd een verassing en die van Hitachi kom je ook nog steeds tegen in hedendaagse consoles. Wel heb ik het idee dat de BenQ steeds vaker gebruikt wordt en toevallig hebben in m'n omgeving 2 een Xbox 360 Arcade gekocht met beide een BenQ, dus ja... misschien heb je ook mazzel. ;)
     
  6. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de xbox nu ong 1,5 weekje en er zit een hitachi drive in. Ik heb de spellen Halo3 en Skate geprobeerd, maar hij maakt best veel lawaai.

    Is het mogelijk om de xbox op te sturen, zodat ze een benq drive erin kunnen zetten?
    Of moet dit op een andere manier?

    edit: kzie net in dit topic dat het alleen mogelijk is als je hem flashed :mad:
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb een BenQ zag ik gisteren, maar die maakt ook echt wel veel lawaai. Hij stijgt op lijkt het wel! Gewoon blazen dan he, dus wel het normale geluid hiervan.

    Ik kan me haast niet voorstellen hoeveel lawaai zo'n hitachi dan wel niet moet maken :eek:

    PM me even als je wil :thumbs: Mijn BenQ maakt ook best veel kabaal :eek:
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Deleten maar...dubbel post :mad:
     
  9. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Blijft die ook zoveel lawaai maken als je een spel speelt? Dus als die constant de dvd draait?

    edit: mooie vergelijking hier: http://www.youtube.com/watch?v=U-0hkqq6wXQ
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan neemt het wel iets af in vergelijking met het begin, maar nog steeds veel teveel naar mijn mening :mad:
     
  11. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dit gevonden wat je kan proberen:

    http://www.neowin.net/forum/lofiversion/index.php/t604283.html

    Maarja om dat steeds te doen is ook best irritant.

    Ik heb trouwens mijn xbox in een tv meubelkastje zitten, en die heeft glazen schuifdeurtjes. In een glazendeurtje zit een gat van ong 35cm om hem te openen en sluiten en achter is het dicht maar wel een gat voor de kabels.

    Zou het schadelijk zijn als ik het schuifdeurtje gewoon sluit? dat er lucht uit de 35cm gat verdwijnt en achter ook?
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Master pm! \o/
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik moest pm-en, dus dat deed ik :emo:
     
  14. smorris

    smorris Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is mijn 2de 360 al weer problemen pakt totaal niks
    maakt raar geluid ,is btw mogelijk om een ander speler
    in te plaatsen
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zelf bedoel je? Nee, dat kan niet zomaar! De DVD-Rom Drive is gelinkt aan het moederbord wat ook wel bekend is als "Marriage". Er is een unieke sleutel nodig om het werkend te krijgen. Het kan wel, maar daar ga ik het niet over hebben. ;)
     
  16. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb net mijn xbox 360 terug gekregen met een benq drive erin. Ik vind nu wel dat hij nog meer geluid maakt dan mijn vorige xbox. Dat was een samsung drive. Nouja dan maar de tv hard aanzetten..
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb een BenQ drive ik heb er geen last van met geluid oid. Ook niet van krassen mijn meeste spellen zijn nog zonder krassen na 5 maanden gebruik. Alleen spellen die ik 2ehands bij Nedgame kocht zitten vol met krassen, maar draaien nog perfect!
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Er is een nieuwe drive in xbox land. De philips/lite-on. Hij zit vooralsnog alleen in consoles die gerepareerd zijn, en ze hebben dezelfde tray als een benq. Het kan dus dat sommige van jullie hem ook al hebben.
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, misschien heb ik 'm dan ook. Als iemand meer info hierover kan vinden, laat het dan even weten. :)
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

Deel Deze Pagina