De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lodewijk

    lodewijk Master bitch

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Experts, daar wordt je wijzer van.

    Daarom ben ik hier :p Ik wil namelijk binnenkort (ik dacht over een weekje, maar ik luister eerst even naar jullie) een 32" HD Ready tv kopen, zal wel een LCD scherm worden dus. Nou heb ik al een beetje rondgekeken en gezien dat LG mooie schermpjes heeft.
    Nou is mijn vraag; is het verstandig nu een tv te kopen? Ik las zojuist dat in mei eventueel de prijzen gaan dalen, is dit zeker? Is dit zo bij alle merken tv's? Mijn budget is ongeveer 500-550 euro, misschien 600 als er echt een groot verschil in kwaliteit zit. Hebben jullie eventueel nog aanbevelingen? Altijd prettig om die te horen!

    MVG,
    Look
     
  2. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Twee momenten in het jaar dat er zeker op het gebied van electronica aanbiedingen worden gedaan zijn bij:
    - mei, dan krijgt iedereen namelijk vakantiegeld. En in 2008 zitten we in mei ook tegen het EK aan.
    - december, want dan heb je eindejaarsuitkering / 13e maand.

    Dus ik zou zeker afwachten, tenzij je de nieuwste van het nieuwste wil kopen. Het gaat vnl. om het op ena nieuwste model vaak.
     
  3. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0

    Bedoel je hiermee dat het aantal opgegeven branduren niet overeenkomt met de praktijk, of dat de tv enorm lang dus meegaat?
    Hoe gaat het in zijn werk als de branduren 'op' zijn? Is dat een grote reparatie en hoe hoog zijn de kosten?
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    dan heb je toch al wel een nieuwe hoop ik.
     
  5. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0

    Budget is rond de 2000 euro. Als ik jullie zo hoor, zou het dan gaan om het nieuwste type plasma van Panasonic. Maakt het nog uit welk type? Het wordt sowieso een 40 / 42 inch (groter mag niet van mijn vriendin :x ) en een full hd.
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel hiermee aan te geven dat je die 100.000 uur in de praktijk nooit haalt.

    Het is wel een leuk verkoperspraatje: Deze tv gaat meer dan 100.000 uur mee. Maar je haalt het gewoon niet, daar hoef je dus je keuze niet vanaf te laten hangen.

    Als de branduren op zijn dan geeft de plasma veel minder licht geloof ik. Dan moet je gewoon een nieuwe kopen neem ik aan. Tegen die tijd zijn de UHDTV's weer uit of hoger zelfs :)
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor één van de volgende gaan:

    Panasonic TH-42PZ800E
    €1793 - €2299 107 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-42PZ80E
    €1279 - €1599 107 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-42PZ85
    €1425 - €1799 107 cm 1920 x 1080

    Het verschil tussen die is mij niet echt bekend, omdat ik me meer richt op HD-R en niet op F-HD plasma's. Sowieso je apparatuur meenemen naar een winkel die ze alledrie heeft staan en vergelijken!

    Stuk voor stuk erg goede tv's denk ik. Misschien dat ik doorspaar en voor de PZ80E ga, maar de PX80 is goed genoeg voor me denk ik :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  8. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow, oke :9
     
  9. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nog een speciale reden dat je je richt op HD-R en geen F-HD? Wat is het verschil tussen de 80 en de 800E?
     
  10. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word helemaal knettergek bij het kiezen van een TV, ben in Belgie al in een Fnac, Van den Borre, Krefel, Mediamarkt, kleinere winkels (niet van een keten) en noem maar op geweest en kan nog steeds geen keuze maken. Ik vind om eerlijk te zijn het beeld bij de 'betere' plasma's het beste maar die zijn vrij duur ook. Mijn budget ligt rond de 1000€ en ik vind de goedkopere plasma's toch echt niet véél beter (in mijn ogen toch) dan een degelijke LCD. Ik denk dat de ideale grootte voor in mijn kamer een 32" zou zijn, alhoewel ik nog wel eventueel zou overwegen voor een 37", maar liever niet. Ik hoor steeds van iedereen en alles dat plasma beter is, ik vind dit ook, maar dan écht alleen maar bij diegenen van duurdere prijsklasse, denk dat het ook al full HD's waren. Dus die zijn al geen optie voor mij omdat die rond de 1500€ liggen. Ik zag in Mediamarkt deze middag een LG 32LB45 voor rond de 700€ staan en vond dit eigelijk persoonlijk samen met een vriend van me een van de betere beelden. Op elk vlak scoorde dit goed voor mij. Alhoewel dat ik toch géén echte fan van LG ben. Ik keek voornamelijk steeds weer naar een Panasonic. Dus als ik voor een 32" LCD ga. Wat raden jullie mij aan? Tegenwoordig zijn er Full HD's maar is dit eigelijk de moeite op die grootte? 't Is voor PS3 en eventueel PC en ook TV (sport) op te kijken. Ik zag gisteren die nieuwe 32" full HD van Samsung en het beeld beviel me wel, maar nu ook niet om te zeggen van 'wauw'. En responstijd, is dit nu écht belangrijk? Want die LG was 8 ms, terwijl ik dacht dat dat vrij slecht was.
     
  11. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, ik vind ook dat het hard opvalt dat die kwaliteit van beelden precies écht van winkel tot winkel verschillend is. Of ligt dit nu aan mij? :)
     
  12. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Tv's zijn uiteraard gewoon hetzelfde, maar het ligt denk ik aan wat ze in de winkel laten zien.
    Als ze gewoon een Dvdtje laten zien, ziet er dat natuurlijk slechter uit dan een HD Dvd of BluRay..
     
  13. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    De beeldkwaliteit verschilt inderdaad per winkel. Een grote rol spelen de instellingen van een tv maar ook bijvoorbeeld het licht in een winkel zorgt voor een andere 'kijkervaring'. Verder is er natuurlijk een verschil tussen een dvd of blu-ray, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor analoge en digitale tv. Het is dan ook best moeilijk om de tv's in de winkel goed te kunnen vergelijken.
     
  14. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja écht te moeilijk gewoon, word er echt helemaal gek van :) Hoe zit het eigelijk met die responstijd. In hoeverre is dat belangrijk? Want Sony bvb zitten bijna allemaal op 8 (denk ik) en dat is toch ook wel een deftig merk qua LCD? En die promoten toch ook die TV's samen met PS3.
     
  15. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij hebben veel mensen vrij weinig last van die 8ms.

     
  16. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit net een beetje te neuzen op kieskeurig. Nu lees ik daar de specs van de plasma PAnasonic TH-42PZ800E. Een van de nieuwere modellen als ik het goed heb. Volgens mij is dit echt een toppertje. Heeft iemand ervaring met deze tv? En weet iemand hoe de responsetijd van deze tv is? Op de panasonic site staat 0,001 sec., lijkt me of een foutje, of ze bedoelen er iets anders mee ...
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  17. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij is het geen foutje, bij plasma televisies heb je geen reactietijd zoals dat bij lcd televisies wel het geval is. Het technische verhaal erachter kan ik je niet vertellen, daarvoor moet je bij iemand anders zijn:)


    Edit: Heb het nog even opgezocht:



    Bij een LCD-scherm bestaat een beeldpuntcyclus erin dat het beeldpunt van actief (zwart) naar inactief (wit) en terug gaat. De tijd die nodig is voor dit proces verschild, maar bedraagt ergens tussen 25 milliseconden en 4 milliseconden. Zelfs de snelste LCD-schermen hebben moeite om echt snelle beweging duidelijk weer te geven.

    Aangezien elk beeldpunt volledig zelfstandig is, kunnen plasmaschermen zich vrijwel ogenblikkelijk vernieuwen. Plasmabeeldpunten kunnen zo snel reageren dat de term ‘responstijd’ praktisch irrelevant is, want zelfs de snelste beweging ziet er scherp en duidelijk uit.

    Voor meer plasma/lcd feiten: http://www.plasma-lcd-feiten.nl/home/
    Btw: De site is wel pro-plasma
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  18. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Copyright 2006 Hitachi Europe Ltd.,Copyright 2006 Hitachi Europe Ltd., Panasonic Marketing Europe GmbH, Pioneer Europe NV, en Synovate.Alle rechten voorbehouden.Deze publicatie is bedoeld om een samenvatting, een commentaar of een overzicht van aspecten van de behandelede inhoud te geven.Het materiaal mag niet worden uitgegeven ,herschreven of opnieuw verdeeld worden zonder uitdrukkelijke geschreven toestemming van de auteursrechthouders.


    :lol:
     
  19. Shizzel

    Shizzel Guest

    Je ziet onderaan ook mooie logootjes van Panasonic en Pioneer staan :+.

    Heb net verder gekeken, en mijn keuze is nu van een 37" LCD naar een 42" Plasma gegaan. Maar wat niet in de startpost staat:
    Als een plasma-tv maar 1024x768 weer kan geven, dan kan hij toch geen HD van 1280x720 weergeven? Zou je dan niet een stuk van de gameplay missen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2008
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    \o/\o/Zoals ik al zei: Pro Plasma. Don`t take it too serious.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina