Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    1:1 pixelmapping geloof ik.. ben niet zo thuis hier in maar dit heb ik wel is gezien
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    in 't tabelletje staat dan: Pixelmapping 1:1 (one-to-one), of wat anders in die richting
     
  3. friz

    friz Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, ik ben van plan om een nieuwe tft scherm te gaan kopen morgen.
    maar ik twijfel tussen de samsung syncmaster 226 BW en de LG Flatron Wide L 226 WT Q

    Bijde 22" en een resolutie van 1680x1050 maar de LG 1680x1050dpi (ik weet niet precies wat die dpi betekent)

    verder heeft de lg flatron een contrastverhouding van 5000:1 en de syncmaster 226, 3000:1 (kan iemand me ook nog uitleggen wat contrastverhouding uitmaakt?)

    flatron l226WTQ:
    http://www.mycom.nl/Products/View/LG_22_L226WTQ/145470.aspx

    de lg flatron is wel duurder.
    ty
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  4. boatfreak

    boatfreak Guest

    Bedenk wel dat 1:1 pixelmapping alleen via het digitale signaal op hoge resoluties kan...
     
  5. Towel

    Towel Guest

    Jongens,

    de Dell 2405FPW heeft geen hdmi maar wel oa. DVI. Is het een probleem als k dan met DVI--> Hdmi stekker hem dan alsnog aansluit op mn xbox?

    Grtz
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  7. 007 oddjob

    007 oddjob Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  8. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie hier: http://ap.viewsonic.com/me/dcr/
    Zonder de marketingpraat te lezen is dit een goede vergelijking van plaatjes met een laag contrast en hoog contrast. Een hoog contrast betekent diepe maar heldere kleuren en diepe grijstinten. Een lager contrast is vergelijkbaar met een t-shirt dat je vaak hebt gewassen, vandaar de engelse term washed-out.

    Maar een dynamisch contrastratio is iets anders dan het werkelijke contrast ratio. Van de opvolger(?) van jouw LG monitor (de L227WT) is het contrastratio dynamisch weliswaar 5000:1 maar statisch 777:1. Van de Samsung ook in de 700. Slimme marketingpraat dus. Hoog contrast is niet haalbaar met snelle en goedkope TN panelen zoals deze 2. Zelf heb ik ook een TN paneel, maar achteraf had ik toch liever een MVA gekocht zoals de WFP monitoren van Dell, vooral in verband de lage kijkhoek die je hebt met een TN paneel.

    De Samsung en LG zelf verschillen niet zoveel van elkaar. Ik lees zelfs dat de Samsung betere kleuren produceert.

    Check hier voor uitgebreide reviews:
    http://www.prad.de/en/monitore/reviews.html

    Neem vooral niet te snelle beslissingen. En op tweakers.net heb je betere prijzen. Sowieso kan je het beste de geeks volgen op tweakers die kopen allemaal de 226BW, dus dat zit heus wel goed.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  9. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    wie kan mij het verschil uitleggen tussen hdmi en vga wat is scherper en wat vinden jullie? wat geeft mooier en beter beeld
    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  10. znx_janx

    znx_janx Shave or not?

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan deze week een xbox 360 te kopen die de HDMI uitgangspoort heeft. De xbox sluit ik dan aan op mijn HP W2207H met behulp van bijgeleverde HDMI kabel.
    alleen mijn probleem/vraag is dus hoe zit het met de audio? want mijn HP scherm heeft echt dramatische ingebouwde boxen en gebruik normaal dan ook een headset.
    Kan ik mijn headset dan op een of ander manier aansluiten zodat ik geen geluid uit mijn boxen krijg maar gewoon via de koptelefoon?

    Had al geprobeerd om de koptelefoon in de 3.5mm jack in te pluggen van mijn scherm(scherm is aangesloten aan pc natuurlijk) maar dan krijg ik geen geluid.(eigenlijk logisch want je pc zendt geluid en niet je scherm)
    voor zover ik weet zit er geen 3.5mm jack voor de xbox dus dan is er geen andere optie dan om via de geintegreerde boxen geluid te luisteren.

    Nou goed.. ik hoop dat iemand het begrijpt wat ik hier bedoel en ook meteen een oplossing heeft! :)
     
  11. Die Happy

    Die Happy Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds kort mijn monitor (Samsung Syncmaster 931BF) op mijn xbox 360 aangesloten via de VGA HD AV-kabel. Ik was wat instellingen van mijn monitor aan het testen en zag dat de monitor maar op 60 hertz stond. Als ik mijn pc gebruik, dan staat die op 75 hertz ingesteld (Origineel stond die ook op 60 hertz, maar verhoogde hem naar 75.). Volgens mij is dit niet aan te passen via de monitor zelf, maar alleen via de pc, maar die staat natuurlijk uit als ik de xbox 360 gebruik. Weet iemand misschien of het toch mogelijk is om het aantal hertz naar 75 te verhogen als ik de xbox 360 gebruik?

    Alvast bedankt.

    Het viel me trouwens ook op dat een spel als FIFA 07 er een stuk minder mooi uitziet via mijn monitor dan op mijn simpele oude 50 hertz tv. En de xbox 1 spellen zijn al helemaal minder mooi. Lage resolutie, beeld verhouding klopt niet altijd en Halo 1 doet het niet door pal 50 setting. Dus zo'n verbinding met mijn monitor is zeker niet vlekkeloos.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2008
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom wil je überhaupt >60 hertz? De 360 games lopen max. 60fps (de meeste 30) dus meer dan 60hertz heb je toch niks aan.

    @paar posts terug:
    Uiteraard geeft HDMI beter beeld dan VGA
     
  13. Die Happy

    Die Happy Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht namelijk dat meer hertz het beeld sneller ververst. Als ik bijvoorbeeld met Saints Row snel draai dan zie je in kleine ruimtes een streep lopen. Een soort verversingslijn. Dat had ik ook op bepaalde pc spellen toen de monitor nog op 60 hertz stond. Toen ik die op 75 hertz zette, was het een stuk minder.

    Wat trouwens vreemd is dat als ik Saint's Row op de monitor speel dat de ruiten van de auto's zwarte lijnen hebben.
     
  14. boatfreak

    boatfreak Guest

    VGA is analoog en vooral op hoge resoluties kan de kabel niet genoeg bytes doorsturen om scherp beeld te geven. HDMI is digitaal en heeft een hogere bandbreedte en ook (kan) audio mee worden gestuurd met de HDMI kabel.

    @janx, ik denk dat het via HDMI wel gaat, omdat HMDI wel audio doorstuurd
     
  15. Xystim

    Xystim Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel Call of Duty 4 op mijn monitor en doet het gewoon goed, als ik Halo 3 speel daarentegen heb ik een beetje last van lag en heb ik het gevoel alsof ik in het nadeel ben ten opzichte van mijn tegenstanders, heeft iemand hier een oplossing voor of kan ik beter Halo 3 gewoon op een normale TV spelen.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    dan moet je vsync aanzetten (weet niet of Saint's Row deze optie heeft)
     
  17. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een nieuwe 20'' HP monitor (w2007v) nu heb ik deze aangesloten op mijn pc en als ik bij beeldschermres. 1680x1050 selecteer komt niet het gehele beeld op de monitor, als ik dan het menu van mijn monitor bekijk zie ik dat de monitor een res. van 1280x1024@75Hz ontvangt. Selecteer ik 1280x1024@60Hz op pc dan geeft monitor wel het volledige beeld weer, alleen niet in de juiste verhouding maar uitgerekt.:confused:
    Iemand enig idee? Ligt het aan pc of monitor?
     
  18. fromixx24-7

    fromixx24-7 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal mijn videokaart wel wezen die de resolutie niet aankan, dus nog paar daagjes wachten tot nieuwe pc komt :9

    Maar nu heb ik een 19'' tft scherm over die alleen een VGA aansluiting heeft. En wou ik deze gaan gebruiken als slaapkamer tv. Maar bijna alle digitale decoders hebben alleen een scart aansluiting zodat ik hem niet op mijn monitor kan bevestigen.
    Nu zag ik het volgende op de site van Humax:
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Aansluitingen[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]TV SCART [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Ja[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]VCR SCART [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Ja[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]AUDIO RCA [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Nee[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]SPDIF [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Ja[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]RS-232 [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]D-SUB 9Pin[/FONT]

    De onderste wordt daar de standaard d-sub en dus gewoon VGA mee bedoeld?
    Dan lijkt het mij dat ik hem dus gewoon via VGA kan aansluiten op mijn monitor.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    VGA is 15 pins
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina