Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat. Een game waar ik zelfs op zit te wachten :)

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal je helaas weinig doen als je MGS 1 tot 3 niet gespeeld hebt..

3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Feit is wel dat Kojima na iedere mgs game zo'n uitspraak maakt. Hij heeft een visie voor zich, maar die zijn altijd onmogelijk. Hij is heel enthousiast over de ps3, altijd geweest, maar, je hebt echt al een supermachine nodig om aan de behoeftes van Kojima te voldoen. Voor het team echt begon te programmeren hebben ze zoveel ideëen op plan gezet, waarvan iedereen weggeblazen zou worden. Nu gaan we misschien nog weggeblazen worden, maar hetgeen wat ze op technisch vlak wilde was gewoon onmogelijk. Dat kan mss binnen x-tal generaties verder met een team van 500 man ofzo...
    Anyways, we zien wel hoe mgs4 het er van af brengt :). Ik denk persoonlijk, dat wanneer mgs4 uitkomt, mgs4 het meest geavanceerde game op de markt gaat zijn :).

4. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Xwon zegt is dat de gesproken woorden voor een slechte PR kunnen zorgen bij de massa. Dat is toch gewoon zo....jij en andere die-hard fans zullen misschien wel tussen de regels kunnen lezen maar de massa hoort gewoon een negatief bericht.

En @ Boss: dat verhaal hierboven komt zo over vanuhhh....ja dan, en als, dan dit en als zo dan zus ....zo zullen er wel meer mensen met fantastische plannen rondlopen die technisch niet haalbaar zijn denk ik zo.

Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Maakt niet uit hoe het overkomt... het is de waarheid. Trouwens, we hebben nog maar 1 level gezien van mgs4, en we zijn al conclusies aan het trekken,... Trouwens, ik heb er respect voor dat Kojima dit zegt. Van die ontwikkelaars die altijd zeggen, "dit is de bomb, dit is hetgeen wat ik volledig wilde, iedereen gaat weggeblazen worden,..." daar word ik goed ziek van. Tenzij de game echt de bomb is :).

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem wat ik daarmee heb is dat je torenhoge verwachtingen schept bij het grote publiek.

Kojima zegt dat de gameplay aardig overeen komt met zijn oorspronkelijke visie maar dat de game op het grafische vlak en de grootte van de map totaal niet overeenkomt met wat men oorspronkelijk in gedachten had. Dat vind ik nogal een harde uitspraak voor de echte MGS fan.

Dat klopt dus niet wat je zegt. Tijdens de TGS 2006 werd de game engine al gepresenteerd, men was al lang bezig met de ontwikkeling anders kan je ook geen game engine tonen nietwaar? Toen leefde men nog in de roes dat de sky the limit was, het was de zogenaamde 'dream machine'. Toen men daadwerkelijk de game verder ging uitwerken bleek dat er sprake was van te veel beperkingen.

Het is typerend dat zowel developers als het grote publiek hun beeld over de PS3 drastisch hebben moeten herzien.

Zeggen we dat straks ook over GT5? Daar spreekt men ook over een visie: denk aan schademodel, weerseffecten, etc. Is het straks ook OK als dat geschrapt wordt vanwege de beperkingen van de PS3? Dan krijgen we vast weer dezelfde praat .. 'het was onmogelijk ..'. Als iets onmogelijk is dan moet je je fans geen wassen neus voorhouden. Persoonlijk denk ik dat Kojima een beetje klaar is met Sony en de PS3, gelet op zijn HD uitspraken en de wens om iets met de Wii te gaan doen. Die man heeft de laatste tijd weinig positiefs meer te melden over de PS3, het is altijd wel wat.

Vroeger vond Kojima de PS3 nog de beste console voor de toekomst, nu zitten ze met hun eerste PS3 game al tegen de limieten aan .. tsja ..

Begrijp me niet verkeerd hoor, MGS4 wordt vast een fantastische game!

7. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoppa +1 voor mij:)

Zoals ik al zei, de meeste mensen die een Xbox willlen hebben hem al gekocht, de potentiele PS3 kopers wachten tot er een goede game voor komt en dat is wat er nu gebeuren gaat.

En om er op terug te komen dat de uitslag van Joystick een Amerikaanse poll is: Als jullie ook maar iets wisten van Aziaten dan weet je dat die gasten slechter engels spreken op hun 20ste dan wij in groep 7. Vooral Japanners. Ze hebben geen enkele reden om een Amerikaanse site te lezen en al helemaal Joystick niet.

8. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik denk dat zowat elke developer wel plannen heeft voor games die op dit moment gewoon nog niet haalbaar zijn door de limieten van de hardware, en dat dit al sinds het begin van de gamesindustrie zo is en waarschijnlijk nog lang zo zal blijven. De kunst van games ontwikkelen is net zo creatief mogelijk te zijn met de kracht die voorhanden is. Kojima is vast niet de eerste die zich verslikt heeft in z'n eigen enthousiasme, voor eender welk stuk hardware.

Molyneux is ook zo'n voorbeeld van iemand die openlijk uitkomt dat z'n plannen op voorhand te enhousiast waren en dat z'n games steeds sterk moeten beperkt worden omdat de hardware z'n wensen niet kan realiseren.
    Alleen zijn er weinig developers die dit in interviews toegeven (slechte PR), maar uiteindelijk zal iedereen er wel zo over denken.

Ik ben blij dat er nog mensen als Kojima (ook David Jaffe comes to mind) in de industrie zijn die zo vrij over hun dromen, fouten of plannen praten.

Volgens mij probeer je er echt te veel in te zien. Games maken als MGS4 zijn enorme ondernemingen waar je jaren aan vast hangt en er waarschijnlijk veel stress bij komt kijken. Dat de man nu toe is aan een Wii game lijkt me echt geen vreemde beslissing. Om de vergelijking met David Jaffe er nog eens bij te halen, die man had het na de eerste God of War ook wel gezien en houdt zich nu bezig met PSN en PSP/PS2 games, gewoon omdat met die kleinere projecten veel meer ruimte is voor experimenteren en creatief design, men er sneller resultaten mee boekt en men niet drie of vier jaar aan een project moet zwoegen voor je nota bene weet of het aanslaat.

Ik ben wel akkoord dat men van te voren niet te veel features moet beloven als men niet zeker weet of dit wel haalbaar is, maar da's nu eenmaal de aard van het beestje. Gelukkig kan ik zo'n berichten genoeg relativeren en ik denk jij ook.
    Als Kaz zegt dat in GT5 schade komt, of Molyneux zegt dat de kleinste keuzes van grote invloed kan zijn op de verloop van het spel dan denk ik "eerst zien dan geloven", maar verder pin ik me niet te hard op zo'n dingen vast.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het is niet mijn conclusie hoor, het is de conslusie van de "belangrijkste gamemaker" voor velen.... :'-( Sory dat ik hem als eerste post en voor jullie fans de conclusie niet zo positief is.... :):

Wederom typerend dat je weer niet hebt gereageerd op mn eerdere onderbouwde posts.... Typerend dat je de 360 niet meer hebt, géén warm hart meer toedraagt, alleen Sony en Wii games nog de moeite vind en je alsnog lid blijft op een Xbox forum :lol: Je discussie skills..... :'-(

Inderdaad, zo las ik het en ik heb het geplaatst zoals ik het op het forum zag staan... Wederom een goed artikel waar de meeste hier de waarde niet van in (durven?) zien....

"We" trekken geen conclusies..... Koijma doet dit..... :eek:

Edit: @ Cesar... Je laatste opmerking: "Eerst zien en dan geloven". Dat doe ik nu al vanaf de aankondiging van de PS3 en keer op keer bewijst die voorzichtigheid zn gelijk.... Sony heeft teveel belooft en kan zn beloftes niet nakomen lijkt het keer op keer.... Zo'n artikel dat gisteren is geplaatst is hiet natuurlijk wel een voorbeeld van.... De fans zijn blijkbaar niet de enige geweest die dachten dat "next gen" echt pas begon met de PS3...

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eens, dat zien jij en ik maar het grote publiek lang niet altijd.

Eens, maar het is onderhand wel een feit dat de PS3 op een dusdanige gepresenteerd werd (door Sony) waarbij men deed voorkomen dat de sky the limit is, ja ook voor developers.

Eens, maar zoals ik al zei: met de manier waarop Sony de PS3 presenteerde zette men developers en het grote publiek op het verkeerde been. Tegenwoordig weten we wel beter, Sony is een deel van het probleem.

Ik ben zelf developer dus kan me er wel iets bij voorstellen.

Natuurlijk, maar het is wel weer typerend.

11. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Het kan weer een gerucht zijn of een fabeltje zoals men hier welleens zegt. PR talk ofzo noemen zij dit. Als dit bericht waar is dan gaat het de goede kant op. :)

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    In de USA heeft de 360 ongeveer 2 x zoveel marktaandeel dus dit bericht kan zomaar kloppen.

13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    GTA hoort ook gewoon op de pc (vind ik, speelt veel fijner...), en Tweakers is een hardware site waar het nogal logisch is dat de pc daar voorkeur krijgt. Dat de PS3 versie iets hoger als de 360 versie eindigt zegt ook niks. Aangezien de verkopen van de 360 versie zoals hierboven al staat verdubbelt zijn. Dus geen +1 voor jou... :+

En dat verhaal over MGS en dat hij niet helemaal tevreden is doet me denken aan Fable maar toen werd Peter helemaal de grond ingeboort omdat de game niet geworden was zoals hij wou. Gewoon niet teveel verwachten van zulke games, dan kan het ook niet tegenvallen.

14. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Unreal Tournament III ziet er beter uit op de Xbox 360
    Unreal Tournament III op de Xbox 360 heeft betere graphics dan de PlayStation 3 versie, heeft de grote baas van Epic Games Mark Rein aangegeven in een interview in Las Vegas afgelopen week. Er is meer tijd besteed aan de Xbox 360 versie in vergelijking met de PlayStation 3 versie: 'I think it goes without saying that the more time you spend on a product the more optimisation you get, and you can draw your own conclusions from that'.

Daarnaast krijgt de Xbox 360 versie split-screen support voor twee spelers via alle gamemodi met uitzondering van de online ranked matches om eventuele cheating te voorkomen. Verder krijgt de Xbox 360 versie drie gloednieuwe maps, twee maps die opnieuw grafisch zijn geoptimaliseerd en twee nieuwe karakters, tezamen met alle downloadable content die reeds aanwezig is via de PlayStation 3 en PC versies.

Volledig artikel

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Wat ik bedoel is dat als er ergens een positief bericht staat over de PS3 je Xwon die nooit zal zien posten. Tenminste, ik heb het nog nooit gezien. Ik kan het volledig fout hebben, natuurlijk, het komt alleen zo op mij over.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat zelfde geldt voor Alonso en nog een paar andere voor de Xbox 360 (dus wat is je punt?) Er zijn een aantal fanboys op het forum.. de ene is voor het Xbox kamp, de andere voor het Playstation kamp en sommige zijn voor de Wii ... maar goed ieder zijn console. :)

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gezellige boel hier... Ik stel voor dat we al dat fanboy geneuzel lekker achterwege laten, en de discussie op een normale manier voortzetten.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan kun je denk ik dit topic wel sluiten, want dat fanboy-gedrag hou je toch niet tegen.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, dan stoffen we gewoon de ban knop af. :+

20. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Hoe dan ook, je zult toch wel wat opmerkingen komen te lezen die toch fanboy gedrag vertonen. Verborgen Fanboygedrag zal ik maar zeggen. :+

Om maar weer ontopic te gaan;

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina