De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee, je hebt dan genoeg aan je HDMI kabel. Die verstuurt namelijk zowel het geluid als het beeld digitaal naar je TV.
     
  2. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    En als ik nou nog steeds dezelfde setup wil behouden? Dat mijn Stereo op mijn Xbox is aangesloten, en niet op mijn TV. Hoe zou het dan een mogelijkheid kunnen zijn?
     
  3. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen jullie me adviseren over welke kabels het meest geschikt zijn bij de volgende apparaten?
    - Full HD 40" Lcd van Samsung (waarschijnlijk de LE40A656)
    - Bose 3-2-1 GS system met
    3 audio-ingangen; 3 analoog, 3 coaxiaal digitaal, 1 optisch digitaal
    2 videodoorvoeringangen (composiet en S-video)
    Video-uitgang voor tv (composiet, S-video en component)
    - Blue Ray speler (DMP-BD30EG-K van Panasonic of de Samsung BD-P1500 van Samsung)

    Ik heb er namelijk zelf geen sjoegen van en jullie wel zo te lezen. Gaat me dan met name om de vraag welke kabels je het beste naar welk apparaat kan laten lopen.
    Enne, jullie nog voorkeur voor de panasonic of samsung blue Ray?
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn voorkeur gaat toch uit naar de enige upgradeable Blu-ray speler namelijk de Playstation3.

    Voor de PS3 gebruik ik nu de Silvercrest HDMI-kabel , gekocht bij de Lidl voor € 9,99
    De optische kabels koop ik gewoon bij het onderdelenhuis , volgens mij van het merk HQ.

    De overige video/audio (analoog) kabels zijn van het merk Vivanco Prowire.
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Kwam er net achter dat mijn tv 100hz oondersteunt :p Wist dit helemaal niet.
     
  6. Struyk

    Struyk Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb een vraagje:

    Ik heb een 22" iiyama computermonitor, als ik mijn xbox 360 met een avg hd av kabel aansluit op die 22", zou ik dan in 720p kunnen spelen? Het scherm kan 1680x1050 resolutie.

    Gr
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als je de xbox360 met hdmi wilt aansluiten, maar het geluid via je stereotoren (gewoon stereo of surround met optische aansluiting) wilt doen heb je 2 mogelijkheden:

    - of je koopt de speciale hdmi kabel met audio-dongle van Microsoft voor €50
    http://images.google.nl/imgres?imgu...?q=xbox+360+hdmi+audio+dongle&um=1&hl=nl&sa=N
    - of je gebruikt voor het geluid een componenten of vga kabel en je stript de plastic omhulsel van de kabel zodat je hierdoor het geluid laat lopen.
    Die malloten van Microsoft hebben de twee ingangen te dicht bij elkaar ontworpen, waardoor de gewone kabel er niet meer in past als je de hdmi gebruikt.
    http://www.chadledford.com/?p=50

    (als je n receiver hebt met hdmi in en output, kan het via de receiver. Maar ik begrijp dat dat niet een optie is)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Controlleer even of de monitor overweg kan met de 1360x768.
     
  9. Struyk

    Struyk Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    Mijn scherm kan blijkbaar maximaal 1920x1080 aan, alleen dan gaat mijn scherm trillen. Ligt dit aan de videokaart want 1920x1080 komt wel overeen met 1080i.

    En de resolutie van 1360x768 staat niet in het rijtje maar hoort hij wel aan te kunnen aangezien de resolutie tot 1920x1080 gaat.

    Gr Jim
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    als je dan even het type nummer van je ijyama geeft, dan kunnen we het opzoeken. maar volgens mij is dit meer een vraag voor het computermonitor topic
     
  11. Struyk

    Struyk Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Iiyama Pro Lite E2200WS-B
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De LCD ondersteund geen 1360x768 maar je kan de Xbox360 wel instellen op 1280x768 (16:10).
     
  13. Struyk

    Struyk Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Betekend dat dat ik dan wel gewoon HD-Reade kan spelen (720p) of blijft het gewoon 480p?

    Of is het 720p met zwarte balkjes?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2008
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Over HDready mag je officieel niet praten omdat er geen HDready logo op de monitor zit ;)

    Denk dat het nu wat duidelijker wordt.
    [​IMG]
     
  15. gamer666

    gamer666 666PWND Clanmember

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een mooie

    HD ready

    is echt vet

    /Mod voortaan even de 'edit' knop gebruiken ipv meerdere berichten achter elkaar te posten. :) ~Arjan
     
  16. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ik heb de knoop doorgehakt en mijn TH-42PX80 besteld - volgende week woensdag ophalen. Ik twijfelde nog tussen de TH-42PX80 en de TH-42PZ80, overigens onterecht want ik zit op 2.5 meter waar het verschil tussen een HDReady en een Full HD niet te zien is.
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De drang is echt groot voor me om hem ook te bestellen, maar ik wil hem eerst uitgebreid testen. Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de zaak hier in het dorp, ze zouden hem binnenkort binnen krijgen :eek:

    Veel plezier met je aankoop :thumbs:
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is gewoon 720p, maar ik weet niet of je zwarte balken boven en onder te zien krijgt. Zal zeker n mooi beeld geven.

    Hé Melbuun, wordt die Sony van jou te voet bezorgt uit t land van de rijzende zon of zo?
    Of is dat model nog helemaal niet verkrijgbaar in Nederland? (ik weet niets van Sony tv's)
     
  19. Struyk

    Struyk Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog bedankt voor de reacties, heb er veel aan gehad *)

    Gr
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me persoonlijk af waarom hij die 40D3500 niet gewoon annuleerd en een 40W4000 neemt voor 270 euro meer.
    Bravia engine 1 vs Bravia engine 2
    16000:1 vs 33000:1
    2xHDMI vs 3xHDMI
    DVB-C vs DVB-C/DVB-C HDTV
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina