KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook graag horen van de mensen die het gelukt is om via de Experiabox hun NAT weer op "OPEN" te krijgen. Wat ik hier zo heb gelezen is dat het enkelen gelukt is maar dat er zich toch weer problemen voordoen.

    Ik kan sinds een paar weken opeens mijn vrienden niet meer joinen in Halo 3 , ook private chat lukt niet meer met sommigen. :mad:

    Ik heb wat zitten rondneuzen op kpn.com om te kijken of ik bij mn Experia box instellingen kon. Als je Admin als password zet krijg je toegang. Je krijgt een heel overzicht v Internet, NAT en Firewall opties voor je maar ik zo echt niet weten wat werkt/de oplossing is.

    Tekst van KPN.com help/zoekfunctie Experiabox

    Als u ervaring heeft met het instellen van pc’s/laptops, modems en (draadloze) netwerken, dan kunt u de KPN KPN Experia Box ook lokaal beheren. U hoeft dan niet in te loggen op uw persoonlijke omgeving voor InternetPlusBellen op www.kpn.com. U heeft dan directe toegang tot een aantal instellingen van de KPN KPN Experia Box. (Dit kan alleen bij de zilverkleurige KPN Experia Box van KPN. De zwarte Experia Box kan niet met een wachtwoord worden beveiligd.)

    Als u geen ervaring heeft met het instellen van pc’s/laptops, modems en (draadloze) netwerken, dan raden wij u aan voor het beheer van de KPN KPN Experia Box gebruik te maken van uw persoonlijke omgeving voor InternetPlusBellen op www.kpn.com.

    U krijgt als volgt direct toegang tot de KPN KPN Experia Box:

    start Internet Explorer op
    ga naar http://192.168.2.1.
    u ziet een pagina waarop u de instellingen van de KPN KPN Experia Box kunt aanpassen.
    Tijdens het inloggen op de KPN KPN Experia Box wordt gevraagd om een password. Het standaard password is "admin".
    Het is aan te raden om dit password direct te veranderen in een ander password.

    Let op!
    Als u uw apparatuur draadloos heeft aangesloten op de KPN KPN Experia Box, wees dan voorzichtig met het aanpassen van de Wi-Fi instellingen. Na uw wijzigingen worden namelijk de huidige draadloze verbindingen van uw apparatuur met de KPN KPN Experia Box verbroken. U dient de instellingen van uw apparatuur (mogelijk) opnieuw in te stellen om de draadloze verbindingen weer tot stand te brengen.

    Let op!
    Via de directe toegang tot de KPN KPN Experia Box is het mogelijk om de uitgifte van de lokale IP-adressen aan te passen. Als u hier gebruik van maakt, dan verandert ook het lokale IP-adres van de KPN KPN Experia Box (standaard: 192.168.2.1). De KPN KPN Experia Box start vervolgens opnieuw op. Om daarna opnieuw gebruik te maken van de directe toegang tot de KPN Experia Box dient u het door u gekozen lokale IP-adres in te voeren in uw web browser.


    Ik hoop dat het iemand lukt zonder vervelende gevolgen..heel vaag dat dit allemaal komt door een firmwareupdate
     
  2. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Wij hadden dus ook altijd onze Xbox 360's op OPEN staan, maar sinds kort staat ie spontaan weer op Strict. Waarschijnlijk door zo'n stront Experia Box update van KPN die de handel weer te ver dichtgooit. :{
     
  3. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik heb het even druk gehad maar alsnog dank je wel! Ik had je oplossing al een paar keer precies gevolgd maar het werkte niet. En als het via een teruggestuurde backup van jou wel zou lukken voor één Xbox dan is het de vraag of het ook met twee Xboxen werkt. Het zou verder alleen maar een tijdelijke oplossing zijn tot ze de firmware weer updaten want je kan geen backup inladen die onder oudere firmware gemaakt is. Maar wel bedankt voor het aanbod in ieder geval. Erg tof!

    Ik ga KPN nog een keer om een oplossing vragen, misschien weten ze inmiddels iets nieuws. Als dat niet zo is ga ik ze weer vragen om de vorige firmware erop te zetten. Het heeft het langer dan een jaar perfect gedaan, precies tot de firmware update.

    Als iemand voor het geval dat KPN het niet oplost ondertussen een goede tip heeft voor een alternatief voor InternetPlusBellen waar ik zonder gedoe en met nummerbehoud snel naar over kan stappen, en waarmee je met twee Xboxen tegelijk met open NAT op LIVE kan, dan hoor ik het graag!
     
  4. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb er ook een Exposed host van gemaakt en voila NAT OPEN!

    Ik wil degene die deze tip geplaatst heeft ff heel vriendelijk bedanken want kwam er hier dus nooit niet uit!
     
  5. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Stingray

    Hoe heb je dit gedaan?

    pls share


    Ik ben deze 'Strict NAT' onzin echt zat!
     
  6. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Ok here we go

    Ga naar je experia box:

    http://192.168.2.1/welcome_login.stm

    wachtwoord er in kloppen: ADMIN

    dan ga je naar het tablad Advanced Settings

    Hier klik je op internet en dan op internet connection

    Zet UPnP op ON

    Ga dan naar Adress Translation en vervolgens naar Exposed Host
    Geef hier het IP NUMMER van je xbox met in comment een omschrijving die je zelf fijn vind en klik op add en dan op ok.

    Start je xbox op nieuw op en als het goed is staat je nat nu op open

    Zorg er overigens wel voor dat er geen poorten meer staan in je portforwarding van de xbox, want dit is niet meer nodig.

    Let me know if it works.. anders probeer ik de mensen hier nog wel even verder te helpen _O_
     
  7. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor de snelle reactie, dat stel ik ERG op prijs! :thumbs:

    Ik vraag me alleen of of het wel veilig is om de Experia Box op UpnP te zetten ik had er laatst nog iets over gelezen -->

    http://www.grc.com/UnPnP/UnPnP.htm

    Kan iemand verfiëren of dit dan nog steeds schadelijk is/kan zijn voor je pc? Het artikel is wel oud (2001).

    Maarja, better save than sorry, right!?
     
  8. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    zolang die shit NAT maar op open staat maakt mij het geen bal uit... we moeten toch online gamen of niet :+:)

    Je zou het natuurlijk es zonder kunnen testen of het dan werkt
     
  9. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    LoL!

    Er zijn hier in huis meestal 2 pcs aan als ik of mijn huisgenoot op Live game. Er zitten ook belangrijke bestanden/mappen op.

    Ik wil ook online gamen maar niet tenkoste van wat ik allemaal op mn pc heb.
     
  10. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    info van 2001 op een website die er niet echt officieel uit ... en jij maakt je zorgen??

    UnPn word ook door sommige media servers gebruikt ... lijkt mij niet dat dit kwaad kan.

    Maargoed probeer het eerst zonder.
     
  11. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zal het later proberen..het is het zeker waard. Thx! :b:
     
  12. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    NLCJ, Fardo en Sane kunnen je beter helpen denk ik... Ik heb er niet veel verstand van. Dat het mij gelukt is, is meer geluk dan wijsheid! Bovendien is het alweer een tijdje geleden...

    Succes!
     
  13. joeperd

    joeperd TaH PoWnz0r

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoefde alleen maar upnp op enabled te zetten en m'n nat was open *)
     
  14. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu ook van planet internet een experiabox maar ik kan niet op live ik heb de xbox 360 verbonden met een ethernet kabel maar als ik xbox live test dan failed hij bij MTU weet iemand een oplossing voor dit probleem?
     
  15. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Vandaag is er onderhoud aan xbox live, je kunt tot aan 5 uur GMT (6 uur voor ons dus) niet op xbox live.
    Ik neem aan dat dit het probleem is.
     
  16. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn nat nu op open staan bij mijn xbox 360 alleen nu heb ik bij utorrent een probleem want mijn port is niet open ofzo... weet iemand daar de oplossing van?
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  17. Jessin W

    Jessin W fuck xbox

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb ook een experiabox maar ik heb NAT strict.

    Hoe kan ik dit veranderen naar open?

    Kan aub iemand mij helpen
     
  18. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ondertussen alles weer geprobeert ook de exposted.

    Wat is het IP adres van de Xbox??? misschien zit ik daar fout?:{
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Even een offtopic vraag maar wel erg benieuwd naar. Werkt de homeplug ook net zo goed op de PC met surfen & bellen? Dat ik op de pc ook goed kan gamen? Heb nu veel last van lag.. en als er 1 pc meer bij zit waar mijn zus op zit (dus hyves youtube all the shit) dat ik dan niet veel meer lag krijg?
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Somebody, anders ga ik het misschien morgen halen en anders dinsdag!
     

Deel Deze Pagina