Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Sodeju zeg wat een ding....en twee hdd....gaaf....Ik heb persoonlijk nog nooit een acer gehad maar de cheap versie's ervan zijn nooit echt iets om over naar huis te schrijven...Dus tja misschien is dat bij deze anders?

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Acer is aardig goed hoor, de duurdere modellen idd, die van €500 hoef je niet te kopen, maar ja, van welk merk moet je die wel kopen? van HP, DELL, etc hoef je ook geen €500 model te kopen want dan kan je ook net msn, internet, en een media player tegelijk draaien zonder stotteren :9

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Weet iemand of er een programma is wat er voor zorgt dat mijn laptop een klein geluidje geeft wanneer je hem dichtklapt? Misschien is het zelfs mogelijk doormiddel van de standaard configuratieinstellingen binnen Windows. Wie weet hoe ik zoiets voor elkaar krijg?:D

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
  5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Voor de mensen die bij dell zooi willen kopen hier wat waardebonnen:

5% korting
    W8JTBGX$337XWJ
    NRF8MZ4?VK?LL8
    P5L9NZN50SG53W

5% korting EPP
    1TJ$N20835B2SZ

Code: ?QSJJZ9Z$GH8D2
    15% EXTRA KORTING is geldig op alle desktops & notebooks. Minimale order waarde exclusief verzending! € 899. Niet geldig i.c.m. andere kortingen. Max. 5 systeem per klant. Geldig van 16.04.08 t/m 23.04.08.

Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  6. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    help ik ga een tweede hands notenook kopen. Kan nu kiezen uit de hp nc6000 of de ibm thinkpad t42 zelfde prijs. Welke kan ik beter nemen speci zijn bijna hetzelfde. Hoor het graag

7. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder wil een laptop kopen, maar heb er zelf niet heel veel verstand van. Misschien kunnen jullie ons helpen?

Ze wil er het volgende op doen:
    - Email
    - Office gebruiken
    - Internetten
    - Foto's bekijken/opslaan

Waar moet de PC aan voldoen:
    - DVD speler
    - Draadloos internet
    - Hij moet snel zijn. (ze gaat niet veel dingen tegelijk doen)
    - Snel opstarten
    - Scherp beeldscherm
    - Een goed merk

Waar komt ze dan op uit?

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    2x 512MB RAM is juist beter omdat ze dan parallel kunnen samenwerken. Maar je kan er natuurlijk ook 1x 1gb bijkopen en dan heb je 2x 1gb, dat is vooral als je Vista draait wel praktisch!

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/n...283797-283797-12434478-80464604-80632497.html ;)

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens naar een Acer.

Acer Aspire 7520 of 7720 met 17" scherm.
    Acer Aspire 8920 met 18,4" scherm
    Acer Aspire 9920 met 20" scherm.

Vind mijn Aspire (AMD64) behoorlijk snel. Vista is start klaar binnen 1 minuut.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Let er wel op dat 550 euro voor een laptop niet heel veel is. Prijs<>kwaliteit moet ergens vandaan komen. Ergens moet op bespaard worden. Nou zijn HP laptops meestal wel netjes gemaakt. Maar let bij goedkope laptops vooral op de bouw van de machine. Goedkope laptops bevatten vaak van dat hele cheapass plastic dat verkleurd of vervaagd of whatever.

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn buurjongen heeft zo'n goedkoop ding van Packard Bell.
    Dat ding is nu al 2x binnen een ½ jaar weg geweest voor reparatie.

Wilde voor mijn nieuwe laptop maxiamaal € 700 betalen en kwam uit bij de Acer Aspire 9302.
    Gebruik hem dagelijks (10 maanden) zonder enige problemen.

Het bevalt me zo goed dat ik de pc op zolder al maanden niet meer heb aangeraakt.

12. Wildsurf

Wildsurf Echoes.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben opzoek naar een laptop maar heb er niet zoveel verstand van. Heb deze op het moment op het oog.

Is Toshiba een beetje aan te raden? Hij moet progamma's zoals Photoshop, Illustrator, InDesign etc. goed kunnen draaien.

13. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Aardig ding, niet al te goede processor maar hij trekt bovenstaande programma's wel ;).

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Toshiba is zeker ook goed merk. De specificaties zijn niet altijd vergelijkbaar met de concurrentie. Maar de behuizing steekt in de meeste laptops erg goed in elkaar. Vooral de Satallite Pro, Tecra series zijn aan te raden.

Het model dat jij aangeeft zou ik niet kunnen zeggen of deze goed is of niet. Spectechnisch (lol:p) ziet het er wel aardig uit.
    Het is zoals bovenstaande poster al aangeeft geen T7x/8x00 CPU maar desondanks wel aardig.
    Zonde trouwens van de 3GB, beter zat er 4GB in. Lijkt wel veel plastic te bevatten. Ik zou 'em eens in het echt opzoeken.

15. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. Alleen heb ik me er nooit in verdiept, dus ik weet er relatief weinig van af. De laptop zal dienen als tweede computer, dus spellen erop spelen is niet noodzakelijk. Iets wat ik graag zou zien is het volgende:

- Prijs rond de 550 euro.
    - Harde schijf 120 gb of groter.
    - 2 gb intern geheugen
    - Degelijke behulzing.

Mocht iemand een laptop aanraden, dan zou ik dat erg fijn vinden. Ook tips waar ik op moet letten oid stel ik zeer op prijs. :)

Edit:

Deze Packard Bell en deze Fujitsu-Siemens spraken me wel aan. Iemand ervaring met deze merken?

Laatst bewerkt: 8 mei 2008
  16. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja dat zegt al wel iets :p
    En ik heb zelf ook rot ervaringen met die dingen, crashen regelmatig.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb weinig ervaring met Fujitsu-Siemens, maar de ervaring leert dat laptops van zeg <800 euro niet veel soeps kan zijn. Packard Bell's nooit kopen, goedkoop is echt duurkoop. Sure, er zullen vast uitzonderingen zijn. Maar shit, de behuizing van die dingen is echt triest, support is in veel gevallen ernstig slecht te noemen en de gebruikte hardware is naar mijn mening C-kwaliteit.

Als je budget laag is, weinig van computers afweet moet je zeker geen goedkope laptop kopen. Klinkt wellicht vreemd, maar mijn ervaring (en daar vraag je in zekere zin naar) leert dat de kosten bij een Packard Bell voor een hoop mensen sky-high risen na verloop van tijd.

Goede merken zijn iig: HP (vooral ofc de business line = inmiddels compaq geworden), Toshiba, Asus en Sony. Acer begint beter te worden, maar nog altijd een beetje een vreemd merk.

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Late update: Bij de MM een laptop gekocht voor 500 euri.
    Packard Bell, maar toch echt geinspecteerd op cheape troep :+

3gb ram, Duo Core CPU'tje, en de verdere standaard meuk met een stand-alone GPU. Draait als een tiet met Vista; alleen de batterij valt wat tegen op de max-prestatie instelling. Anders kun je tot 4 uur typen, niet slecht :)
    Behuizing is stevig, en haar nieuwe grote liefde 8)

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Errox heeft wel gelijk hoor Pim ;)
    Je vergeet trouwens wel Lenovo/IBM als goed merk

20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Het scherm van mijn laptop is een beetje wankel, iemand enig idee hoe dit zelf op te lossen is? Of moet ik hem opsturen naar Acer?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina