Ik denk dat je tweede alinea meer hout snijdt dan je eerste. Sony zelf weet wel degelijk hoe je een online game moet draaien. Warhawk en Resistance lopen 20x vloeiender dan welke game dan ook op Xbox live.
Echter thirdparty games (en vooral japanse) en online gamen gaan nog niet goed samen. Ook Bandai Namco heeft op dit vlak nog veel te leren. ( Soul Calibur 4 schijnt ook online problemen te hebben)
Bij zowel MS ( Gears of War (Host advantage!) en Halo3 die nog steeds op P2P lopen) en Sony (Ingame XMB, Crossgame invites) valt nog een hoop te verbeteren wat mij betreft. Hopelijk krijgen ze de servers bij MGO goed voor elkaar voor 12 juni, want ik speel zelf wel veel liever op een server dan via P2P.
Verder denk ik ook niet dat Sony veel eisen kan stellen aan Konami wat online gamen betreft, aangezien Sony op dit moment heel graag vriendjes wil blijven, voor de voor de hand liggende reden natuurlijk. Als Konami dit klote ID systeem ( want ja het is echt klote!) wil gebruiken kan Sony daar verder weinig tegen doen helaas.
Laatst bewerkt: 21 apr 2008