Zon bose systeem is heel leuk voor mensen die gewoon in 1x klaar willen zijn zonder gezeur en die gaan toch niet upgraden. Perfect materiaal voor je niet veeleisende ouders. Ik weet niet voor hoeveel je dat wou kopen maar ik zou gaan voor losse componenten.
Recievers en Speakers zijn natuurlijk allemaal erg smaak gebonden. Het moet er leuk uitzien en de klank moet je aanspreken. Luisteren moet je dus zeker gaan doen. Natuurlijk kan je afgaan op hele goede recensies maar zeker als je wat langer met audio in de weer bent bouw je een persoonlijke smaak op.
Ik speel nu op een Q acoustics 1000 5.1 speakerset met een oude onkyo welke ik wil upgraden naar een 606 als die over 2 weekjes uitkomt. Dat is gelijk een tip. De nieuwe onkyo`s hebben echt een perfecte prijs/kwaliteit verhouding en zijn zeer goed op de toekomst voorbereid.
Linkje over de 606
http://www.avblog.nl/onkyo-tx-sr606-av-receiver/
Ik neem aan dat je een surroundsetje wil aanschaffen aangezien je geluid voor je xbox wilt hebben. Ik zou een reciever op de groei kopen. Voor +/- 500 heb je een reciever met hdmi 1.3 upscaling 720p / 1080i en met de nieuwe HD geluidsformaten. Op de speakers zou je wat kunnen bezuinigen om door te sparen voor betere. Dit kan in stappen ( eerste center / fronts etc ) je weet dan ook meer wat voor geluid je lekker vindt klinken en kan je speakers persoonlijk daarop afstemmen. Dus eerst beginnen met een all in one pakket en dan later uitbouwen met je persoonlijke smaak.
Tip: kijk eens bij correct.nl in de koopjeskelder. Ze hebben daar vaak leuke 5.1 sets te koop voor weinig (kef 2005 of wharfedale diamond 9 hcp bijvoorbeeld ) dat zijn setjes die goede reviews hebben gehad en leuk om mee te beginnen.
Klik om te vergroten...