De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap sowieso niet waarom mensen voor een F-HD lcd gaan en niet voor een F-HD plasma, terwijl plasma's tegenwoordig nagenoeg evenduur zijn en kwalitatief veel beter :thumbs:

    Maargoed, Melbuuln zal vast wel goede argumenten hebben om juist die tv te kiezen *)

    Weet iemand trouwens het verschil tussen de
    - 42PZ80E €1280,-
    - 42PX85 €1390,-
    - 42PZ800E €1790,-

    Behalve dat de 800E één HDMI uitgang meer heeft en het energieverbruik wat hoger ligt bij de twee duurdere?

    Verder is alles namelijk hetzelfde zover ik kan ontdekken! Alleen de prijs verschilt nogal, 500 euro voor één HDMI-uitgang? Lijkt me sterk :)
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD geeft scherper beeld dan Plasma en dat is een behoorlijk grote factor bij HDTV, Plasma wordt uitgefaseerd omdat het een techniek is die op zijn retour is, niet iedereen heeft zin in zorgenkindje en sommige mensen (waaronder ikzelf) kunnen geen Plasma nemen omdat hun ogen gevoelig zijn voor phosphor lag.
    Overigens kwalitatief is geen van beide beter, want beide technieken hebben hun sterkte en zwakte. In termen van built quality is Plasma zeker niet beter.

    De PZ85 heeft Intelligent Frame Creation op de PZ80 terwijl de PZ800 een one sheet glass paneel, extra HDMI aansluiting en Digital Cinema Remaster heeft op de PZ85
     
  3. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, plasma uitfaseren? Wat een zever :emo:

    Van retention en inbranden is er al een hele tijd geen sprake meer, om maar iets te zeggen.
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Scherpte? Kom nou toch op kerel.

    Waar LCD DYNAMISCH opzit met hun contrast, is bij plasma al te realiseren met de native contrast. Rond de 30000:1 namelijk. Plasma zit dynamisch al op 1.000.000:1 dus hoezo minder scherp? Juist scherper. Alleen tekent LCD overal een donker lijntje omheen zodat het scherper lijkt, maar niet natuurlijker. In het echt zie ik namelijk ook niet overal lijntjes omheen, jij wel?

    Ik heb die greenghost troep nog nooit waargenomen en ben hier dus niet van overtuigd. Wel heb ik bij alle LCD tv's die ik heb gezien al ghosting waargenomen omdat de reactiesnelheid gewoon te hoog ligt. Helemaal bij voetbal of snelle games.

    Zorgenkindje? Gewoon verantwoord omgaan met je apparatuur en je hebt nergens last van. Inbranden en shit is allang opgelost. No doubt about it.

    Uitfaseren? Hehehehe, jij bent echt grappig....TE grappig eigenlijk :lol:
    Bron
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma zit al in z'n elfde generatie en wordt door nog maar een handje vol merken aangeboden. Degene die Plasma's aanbieden bieden ook steeds minder en minder Plasma's aan en trekken zich langzaam maar zeker ook uit de Plasma markt. Uitgefaseerd? Hell yeah!

    Inbranden komt inderdaad amper nog voor (door pixel shift en arbiter techniek), maar image retention komt op alle Plasma's voor zelfs die van Pioneer. Samen met phosphor lag zijn dit gewoon zwakke schakels in het Plasma beestje.

    Contrast maakt niet de scherpte. LCD door zijn lagere dotpitch geeft een scherper beeld.
    Overigens voordat je trots contrasten gaat vergelijken dien je wel in acht te nemen dat een LCD zijn statische contrast ten alle tijden haalt zowel in donkere als verlichte omgevingen. Plasma's halen hun statische contrasten alleen in aarde donkere omgevingen. In goed verlichte omgevingen doen LCD's totaal niet onder voor Plasma's wat betreft contrast. Dynamische contrasten laat ik me niet over uit want dat zijn altijd uit verband getrokken cijfers. Bijvoorbeeld bij de Panasonic geloof ik echt niet dat het dynamische contrast deze tv in staat stelt een contrast te realiseren dat 33x hoger is dan het statische contrast. Ik vond Samsung al overdrijven met 10x bij de F86
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2008
  6. koen1

    koen1 Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0

    Op de componentkabel zit aan het gedeelte wat in de xbox360 zit een schuifje waarmee je de keuze hebt het signaal op av of HD tv te zetten. Waarschijnlijk heb je het schuifje niet op HDtv staan probeer het eens te wissellen.
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb pas geleden LG plasma's binnen gekregen, zal is kijken of het wat is:)
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  8. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem dus ook net gekocht, het beeld is super. Ik zie geen groene lag ofzo, helemaal niets. Het is echt fantastisch, ook het geluid is echt heel erg goed. Ik ben zeer onder de indruk. Ik zou hem gewoon nu kopen, iets beter is er voor dat geld niet te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynamische contrasten zijn inderdaad weinig waard, maar statische contrasten zijn bij een plasma altijd bijna 10x zo hoog als bij een LCD.

    Responstijd is gewoon drama bij LCD, ik heb altijd op een CRT gegamed en tv gekeken en erger me kapot aan het ghosting effect. De LCD-tv's houden dan ook niet hun scherpte vast bij bewegingen. Kijkhoek is bij plasma's gewoon altijd goed.

    De zwartwaardes van een plasma zijn juist beter dan die van een LCD (contrast). In een normale ruimte (overdag tv kijken) inderdaad niet, maar ik maak het altijd lekker donker als ik films kijk of ga gamen, dus hier heb ik geen last van :thumbs:

    LCD-schermen kunnen in de winkel beter gedetailleerd lijken door de grote helderheid en scherpte van hun beelden. Maar de realiteit is dat zulke extreem heldere en scherpe beelden er in de huiskamer te hard en onrealistisch kunnen uitzien. Hoewel het voor een tv-beeld belangrijk is dat het zeer gedetailleerd is, moet het er altijd natuurlijk uitzien.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  10. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Fuck, heb een financiele meevaller waar ik €408 krijg in het handje. Nu twijfel ik weer tussen de PX80 en de PZ80... help!

    Edit: ofwel kan ik mij er direct ook een PS3 mee kopen die voor eind mei gepland was.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan wordt het inderdaad aantrekkelijk om voor de PZ80 te gaan! Ik weet het zelf nog steeds niet, aan de ene kant denk ik: je kan het beter meteen goed doen en voor de PZ80 gaan, maaaar wat heb je eraan als je het verschil niet echt ziet binnen 2,5 meter :eek:

    Twijfels twijfels twijfels!

    Heeft er iemand een plaatje of link van F-HD naast HD-R met games/films o.i.d.? LCD of Plasma maakt niet uit!
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik weer dat jij gevoelig bent voor fosforlag, dus moet jij idd geen plasma kopen.
    Maar hoe zit dat met die dotpitch?
    De dotpitch (afstand tussen de beeldppunten toch?)van een 42 inch full hd lcd is toch hetzelfde als die van een 42 inch full hd plasma?
     
  13. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel, ik denk dat ik toch voor een PX80 én een PS3 tegelijk ga ipv een PZ80 te kopen!

    Ik heb dit gevraagd op een ander forum en dit kreeg ik:

     
  14. berry

    berry Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dus dat de nieuwe series van Samsung voor de deur staan.
    Nu was ik benieuwd wat volgens jullie een verstandige keuze zou moeten zijn.

    Zou ik moeten wachten en voor de LE32A456/7 gaan voor rond de €600
    Of zou ik gewoon voor de LE32R82B moeten gaan voor €500.

    Als ik naar de specificaties kijk dan zie ik alleen dat de A456 een dynamisch contrast heeft van 10000:1 itt 8000:1 voor de 82b. Zijn er nog meer verschilllen verder?
    En is dit ook die €100 waar.

    Want anders zou ik misschien beter voor de 82b kunnen gaan angezien deze bij veel winkels nu in de uitverkoop liggen.
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel jammer dat het dan met van die gefotosoepte beelden vanaf een pro-plasma site komt.. Kheb nog nooit zó slecht beeld gezien op LCD :9

    Maargoed ik zeg nix, want ik ga vandaag even kijken waar de Panasonic 37" PX80 het goedkoopst is in Groningen.
    Ik denk bij Norrod computers, 888euro. Dan bestellen en hopelijk vrijdag of maandag ophalen.. Precies voor GTA IV:D\o/
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad, die foto's zijn zo cheap als wat. Zwartwaardes zullen heus wel beter zijn dan op lcd, maar dit verschil is ver te zien. _0/
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is wat overdreven inderdaad, maar het is wel duidelijk dat er verschil is. Heb de foto's ook even weggehaald, site was wel erg pro-plasma :p

    Maar als je een plasma naast een LCD zet zie je wel waar de verschillen zitten, no doubt about that. De ene waarschijnlijk beter dan de andere, maar dat is persoonlijk naturlich
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb zelf de 82b en die bevalt me erg goed. Het ligt er helemaal aan wat je wil... Heb je zin om nog even te wachten dan doe je dat. Maar als je nu direct een TV wil kun je beter dat doen. Ook hou je € 100,- over dan en kun je daar games of wat dan ook voor halen :p.
     
  19. berry

    berry Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ok. Maar als ik het zo dus zie dan is eigenlijk het dynamisch contrast het enigste verschil tussen deze twee tv's?
    Is er ook wat bekend over de reactiesnelheid van die A456/7?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Japanner brengt de FullHD met een bakfiets maar staat ergens met 2 lekke banden :+

    De gratis Sony DVP-NS78H dvd-speler is vanmiddag door de TNT achter de deur gezet.
    Dus ga er vanuit dat de FullHD nu eindelijk elke moment bezorgt gaat worden.

    Doos van de dvd-speler even los gemaakt.
    In de doos zit alleen de Speler , Afstandbediening , Batterijen en de gebruiksaanwijzing.
    De audio/video kabels moet ik zelf maar kopen :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina