[Forza 2] Show Your Ride [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rimlight Racer NL, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mb

Mb Sakura Tuning.

Leuk Bevonden:
    0
    Boelie is jaloers. :D
    Zonder photoshop zien je foto's er beter uit als je in-game je instellingen wijzigd.

2. Boelie91

Boelie91 FastFasterFastest

Leuk Bevonden:
    0
    Welke instellingen, je bedoeld toch niet die Effects tab? Daarmee kan ik iig geen verschil maken, als dat zo is neem ik alles terug.

3. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Neem maar alles terug ;)

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Neem alles maar snel terug ja. Al mijn foto's zijn niet gefotoshopt. :mad:
    Dat was ook de laatste keer dat ik jouw een tip gaf zeg. Ik probeerde alleen maar te voorkomen dat je verschrikkelijk geflamed zou worden wanneer je die plaatjes op bijv. Forzamotorsport.net zou plaatsen. :mad:

En als je denkt dat je het beter kan dan mij, dan wil ik wel een foto-battle aangaan. (wat dat ook moge zijn)

EDIT
    IK heb m'n foto's wel geresized (anders waren ze natuurlijk een stukkie groter), maar ook dat heb ik niet gedaan in photoshop.

Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  5. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Resizen mag ook, dat zie je zo en doet iedereen omdat het er anders gewoon niet uit ziet.

mijn vraag nog gezien B Tender ?;)

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja, en ik heb op andere fora (en hier misshcien ook al, ik weet het niet) een keer een tutorial geplaatst met hoe ik grofweg foto's maak. Misschien moet ik die hier ook maar eens plaatsen...

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoe maak ik mijn foto's, meestal?

1
    Nogal wiedes eigenlijk, maar zorg ervoor dat je iets moois op je foto hebt staan. Mooie auto, mooie achtergrond, mooie belichting, mooi camerstandpunt. Liefst natuurlijk een combinatie van al die factoren.

2

Welke balkjes moet ik veranderen, en welke kant op? Meestal doe ik dit:
    Exposure: bijna helemaal omlaag
    Contrast: Stukje omhoog
    Color: Flink stukje omhoog
    Brightness: Omhoog
    Aperture: Stukje omhoog vaak
    Sepia: Meestal uit, soms een of twee tikjes naar rechts.

Vergelijk deze foto's maar eens:
    Niets veranderd aan balkjes:

Met de balkjes gespeeld:

Silverstone is hierop een uizondering. Daar mooie foto's maken is een vak apart. Sowieso is elke track anders, maar Silverstone vind ik het 'moeilijkst'.
    Daarom was ik daar ook zo tevreden met deze foto:

Nurburgring en New York is ook lastig. Op de Nurburgring kun je heel realistische foto's maken, maar heb je sneller last van blauwe vlekken in donkere delen van je foto. New York is gewoon heel donker, hoewel je daar wel mooie reflecties op je auto hebt, soms.

3
    Een ander deel van de 'truc' is dat ik m'n foto's resize. Eerst deed ik dat in photoshop, maar ik heb ontdekt (een tip van iemand gekregen) dat wanneer je je foto's (in standaardgrote) upload op flickr.com dat je daarna je foto in allerlei grotes kan laten weergeven, opslaan en gebruiken. Flickr.com resized de foto's op een andere manier dan Photoshop. Bij Flickr.com blijven ze mooier. De manier van resizen van Flickr.com kun je ook in Photoshop krijgen, maar daarvoor moet je een optie in photoshop veranderen.

Ik heb een (gratis) account op Flickr.com gemaakt, ik ben vergeten of je ook zonder account kan uploaden daar. Ik geloof het niet eigenlijk.

Dus samenvattend:
    *Zorg voor een mooi plaatje in beeld
    *Ga met de balkjes klooien op de juiste manier, om te voorkomen dat je 'doffe' foto's krijgt. Grofweg zoals hierboven beschreven staat.
    *Eventueel de foto's resizen naar een kleiner formaat. Flickr.com blijkt daar verrassend geschikt voor te zijn.

Soms maak ik een foto en upload ik hem en dan kijk ik snel op de computer hoe hij eruitziet. Is hij niet te dof, heeft hij teveel contrast, enz. En op basis van die geuploade startfoto verander ik dan de balkjes een beetje voor een beter resultaat.

Succes!

Last but not least: Probeer ook te experimenteren, door gewoon je eigen ideeen na te streven.

8. Boelie91

Leuk Bevonden:
    0
    Punt 1: Ik post ze niet op Forzamotorsport.net
    Punt 2: Je had me ook gewoon een pm kunnen sturen
    Punt 3: Deze foto's zijn niet voor een wedstrijd of iets dus wat kom jij mij waarcschuwen met je bullshit.
    Punt 4: Wie heeft de regel verzonnen dat je niet mag photoshoppen?
    Punt 5: Ik sharp ze alleen omdat ze er dan gewoon hetzelfde uitzien zoals je ze ook neemt in forza ipv van die crap kwaliteit van fm.net
    Punt 6: Leg mij maar uit hoe je dat dan want ik ben zeer benieuwd
    Punt 7: Je hebt geen beeldbewerkingsprogramma gebruikt maar wel geresized, ja of course met een internet resizer natuurlijk.
    Punt 8: Dus als ik op internet een online prog vind waarmee ik mijn pics kan sharpenen zonder dat ik daar een programma bij gebruik, telt dit niet als photoshop en is dus hetzelfde princiepe waarmee jij dat resizen beargumenteerd?
    Punt 9: Waarom zeg je dat het onverdiende complimenten zijn als het is gephotoshopped, waar staat hier dan dat je dat erbij moet zetten?
    Punt 10: Het gaat mij meer om de auto's op de foto's en had niet gevraagd om gezeik over deze dingen.
    Punt 11: Bedankt voor de mensen die positief commentaar gaven over mijn foto's, maar dat moeten jullie weer terugnemen want volgens onze Mazda is hier is het onverdiend.

Edit:
    Punt 12:
    Alsnog wel bedankt voor de tutorial die je hierboven hebt gezet.
    Punt 13:
    Had dat vlan flickr.com nou gewoon ff gelijk gezegd :p

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat wist ik niet, m'n tip was goed bedoeld.
    Klopt, zie verder punt 9 hierover
    Elders wordt je mogelijk afgekraakt wanneer je zo'n plaatjes post. Of ze wel of niet voor een wedstrijd zijn, heeft er niets mee te maken. Bij een wedstrijd wordt je gediskwalificeerd als cheater, als je ze zo post buiten een wedstrijd om hebben mensen mogelijk alleen negatief commentaar.
    Er is geen regel dat je niet mag photoshoppen. Er is alleen een ongeschreven regel (en bij wedstrijden een geschreven regel) dat je, ALS JE HEBT GEFOTSHOPT dit even meldt. Doe je dat niet, dan zijn de consequenties voor jezelf.
    Het is de kunst om je foto zo te nemen dat de kwaliteit bewaard blijft. Dat is de uitdaging eraan, en (vind ik) het leuke aan foto's nemen.
    Zie boven
    Hoe moet ik het anders doen, Met m'n kont? Resizen gaat natuurlijk niet vanzelf.
    Fout. Feit is wel dat het een progje anders (lees: voordeliger voor forza foto's) resized dan andere progjes. Resizen in photoshop met default settings is niet de optimale resize-manier.
    Wereldwijd wordt ervan uitgegaan dat wanneer je foto's post je ze niet gephotoshopt hebt, tenzij het erbij vermeld staat. Misschien is dit je nog niet verteld. Daarom zei ik het nu tegen jouw, en alle anderen, zodat die er ook van leren.
    Jij voelt je aangevallen, ik gaf alleen maar een tip.
    _O_
    Quote van de dag.

Edit:
    Geen probleem.
    Da's het geheim van de smid.

10. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ach.. zoals ik ook al tegen je op MSN zei.. Mazda is nou eenmaal erg competatief in dat soort wedstrijden en vind dat mensen die PS gebruiken om de pics op te leuken zonder dit te zeggen "cheaters" zijn.. en jij vind dat B Tender niet moet mierenneuken..

het waren eigenlijk alleen tips die hij gaf en jij ging er op in.. maar dat heb ik je al op msn verteld..

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Mooie samenvatting, en nog even benadrukken: PS gebruiken vind ik geen cheaten, maar PS gebruiken en het NIET VERMELDEN wel. Dit omdat ik (en veel collega-fotograafjes) een hoop moeite doen om onze foto's zonder PS mooi te krijgen.

12. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    laten we kappen.. heb het gehad.. heb 1 discussie hier en 1 op msn..

de laatste discussie op JCMAW vond ik al groot genoeg..

13. Boelie91

Leuk Bevonden:
    0
    Maarja ik heb nog de first post gekeken wat de regels waren enzo maar daar staat niks dus ik kan je gewoon geen gelijk geven dus ik raad je aan om dat nu te laten veranderen om soortgelijke discussies te voorkomen in de toekomst.

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik houd van discussies :)

Startpost aanpassen is een mooie taak voor Rimlight :)
    Iets in de trant van dat het gebruikelijk is om wanneer je bewerkte foto's plaatst erbij vermeldt dat ze bewerkt zijn.
    Nogmaals: Ik houd van discussies

15. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    en toch was je tegen mij op JCMAW:p

16. Boelie91

Leuk Bevonden:
    0
    voeg me dan maar toe op msn want ik lust je rauw :thumbs:

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmm, ik ga maffen.
    EDIT: betekent: 'slapen'
    EDIT2:
    Onder de streep van Kimi geen discussie meer, daarom edit ik het berichtje boven de streep:
    Ik begrijp het ook wel van Boelie hoor. Hij post een hoop mooie foto's, en dan komt er opeens iemand, out of the blue, schijnbaar zonder duidelijke reden, een hoop liggen zeuren. Ik zou dat zelf ook niet leuk vinden.

Sorry als ik te bot was.

18. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    oke welterusten..

en nu vind ik het wel genoeg.. we moeten foto's showen.. niet om foto's discussieren.. vanaf deze streep geen foto discussie meer:p

-------------------------------------------

19. Boelie91

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: betekent: 'slapen' ???

HWAHAHWHWAHA grappig! Not :confused:=(

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Het was ook helemaal niet grappig bedoeld:confused:

Tuning_AG fotocomp uitslag is aangekondigd voor vandaag. Het kan ook morgen voor ons zijn, ivm tijdsverschillen.

Laatst bewerkt: 23 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina