1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    [yt]8aW9BpamQSA[/yt]

    Bron: tweakers.net

    Ik ben benieuwd. :)

    After sales service van 60GB modellen schijnt (wat ik op het net heb gelezen) inderdaad wat minder te zijn. Ik las dat het zou gaan om voorraadproblemen waardoor de wachttijden langer zijn dan normaal het geval is. Op diverse fora lees je ook over problemen met de Blu-ray drive van het 40GB model. Maar goed, wel prettig voor consumenten dat lieden zoals kassa aandacht schenken aan dergelijke problemen/defecten (no offence :+). Al kunnen ze de boel soms ook aardig opblazen zoals met de krassende 360's.
     
  2. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind The Conduit er nog lang niet HD achtig uit zien. Maar zolang de graphics beter gaan worden dan de Wii games van nu is het al vrij goed natuurlijk voor de Wii.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja.. En wat bedoel je met HD-achtig... De wii kan niet eens een HD beeld maken.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind de screens van The Conduit eruitzien als een N64 game.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach ja, als de 360 en PS3 gebruik gaan maken van dezelfde engine zie je op die consoles de kwaliteit ook gigantisch vooruit gaan...
    Sowieso ben ik nog niet overtuigd van de mogelijkheden.... Eerst maar eens wat gameplay voorzien van AI zien etc.
     
  7. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    @moddereter ja idd heel lelijk weer, de wii moet het echt niet van de mooie beelden hebben :D
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap ook niet dat ontwikkelaars niet doorhebben dat realistische games niet mogelijk zijn op de wii. Ik lach me echt dood als je dat soort screens/beelden voorbij ziet komen. Natuurlijk, gameplay first, maar er zijn ook grenzen. Het lijkt zelfs wel alsof wii spellen er slechter uitzien dan gamecube spellen :mad:

    Terwijl de standaard nintendo adhd graphics wel gewoon mooi zijn, Super Smash ziet er best leuk uit, net als Galaxy. Waarom focussen ontwikkelaars niet alleen op dat soort spellen?
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het PlayTV kastje kan in principe zowel SD als HD signalen ontvangen, dat is op zich niet zo bijzonder zolang het maar de juiste codecs (MPEG2/MPEG4/etc) aan boord heeft. De uiteindelijke specificaties zijn echter nog altijd een raadsel.

    PlayTV werkt alleen in landen waar de TV signalen gratis worden uitgezonden. Dat is zeker het geval in Engeland (Freeview) maar zeker niet in Nederland en het is maar de vraag of dat ooit gaat gebeuren, Nederland is dol op gesloten systemen waar je voor moet betalen. De enige aanbieder van TV signalen via de ether is KPN, en daar heb je gewoon een abonnement voor nodig plus kastje en smartcard. Dat werkt volgens de huidige stand van zaken niet samen met PlayTV.

    Dat PlayTV 'snel' op de markt gaat verschijnen in o.a. Engeland blijkt trouwens niet meer dan een gerucht te zijn ..

    http://www.techradar.com/news/television/playstations-playtv-delayed-by-codecs-324405

    Als je het mij vraagt is dat PlayTV kastje nog volop ontwikkeling en nog zeker niet rijp om in de markt gezet te worden. De planning in Engeland is om in 2012 4 (!) HD signalen beschikbaar te hebben die via de ether worden uitgezonden. Momenteel worden daar nog geen HD signalen uitgezonden. De HD signalen worden straks in MPEG4 en de nieuwe standaard voor de ether, DVB-T2, uitgezonden. Het zou heel goed kunnen dat PlayTV momenteel alleen kan werken met DVB-T, tsja .. en dan moet je terug naar de tekentafel. De nieuwe DVB-T2 standaard is nog niet eens af, waarschijnlijk pas in juni/juli.

    Al met al, ook dat HD verhaal stelt niet zo veel voor. This is waiting ... ZzZzZZZzZzzzZzzz
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hmmm idd nog kinderschoenen, maar zeker iets om in de gaten te houden.

    De verschillen van de gta-versies zijn meer toegelicht en lijken uit te vallen in het voordeel van de ps3. Al 'vrees' ik straks weer voor GT filmpjes waarin ze de ps3 versie rgb niet op full hebben gezet.

    http://www.psonly.nl/nieuws/15186/Rockstar_over_verschillen_tussen_GTA_IV_versies/

    Verder lijken ze bij de 360 toch echt te spreken over een beperking (nl opslagruimte) en bij de ps3 over een uitdaging (programmeren). Dan prefereer ik toch echt een uitdaging :)
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordeel?

     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En het andere voordeel zit hem in beperking vs uitdaging ;)

    Welliswaar in deze game nog niet voelbaar maar wellicht in de toekomst?
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Me excuses Kevf
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, dat is oud nieuws. Als het goed is zijn de uitdagingen en problemen momenteel opgelost. De 'uitdaging' waar je over spreekt zorgde juist voor vetraging als je de berichten moet geloven. Maar goed, hier kan de 360 versie juist weer extra van geprofiteerd hebben. Zie Burnout .. Een beperking kan net zo goed een uitdaging zijn, zie MGS4.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kom op mensen...one o one x-rules. Geen geouwehoer over illegale versies. Ook niet over speculaties mbt de grootte.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony bevestigt GTA IV PS3-bundel en geeft prijs

    Zag gister leuke actie in het Veronica blad, koop bijvoorbeeld een 360 Arcade voor 199,99- en krijg dan voor 69,- de games GTA4, Halo 3 EN PGR4. Super deal als je het mij vraagt.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En op 538 op dit moment een 360 icm gta IV prijsvraag (wat in de reclame steeds herhaald wordt)

    Ondanks dat X zei dat er geen geld voor promotie was lijkt in Ned xbox toch harder bezig met gta dan Sony.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 advertenties op de radio vallen mij sowieso al een tijdje op. Ook in Duitsland lijkt men een 360-only TV reclame te hebben: http://www.youtube.com/watch?v=jrZhyGbPVTY
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, wat een hoge prijs toch weer voor de PS3 met één! controller en één game!

    Voor 270 euro heb je 3 games en een 360 :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina