1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de andere kant zijn dit alleen de cijfers van de pre-orders. Dus niet de daadwerkelijke verkoopcijfers. Ik koop de game bijvoorbeeld gewoon als ik hem in de winkels zie liggen, pre-orders vind ik erg overrated, soms krijg je de game zelfs later binnen via de post dan iemand die hem gewoon in de winkel koopt.

    Ik denk zelf dat dit nog wel wordt rechtgetrokken, helemaal als je ziet dat er veel meer 360's in omloop zijn dan ps3's.
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En van een enkele supermarkt keten. Dat is natuurlijk de plek om je pre-order te plaatsen!

    Nieuwste Japan hardware cijfers ..

    R.I.P. next-gen HD consoles ..
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze lopen er nog niet echt warm voor nee :+

    Voor Microsoft is dit geen verrassing, die hadden toch niet verwacht veel te verkopen daar. Maar voor Sony is het wel een tegenvaller denk ik, dat je rond deze tijd er maar rond de 8000 per week verkoopt, maar je PSP meer dan 85.000 keer per week over de toonbank gaat!!
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Cijfers:
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vet! Zo blijft er geld zat over om te investeren.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Net zoals Microsoft maakt Nintendo ook cijfers bekend:

     
  9. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijking van IGN van de Xbox 360 versie tegenover de PS3 versie van GTA IV:

    Blijkbaar heeft Rockstar die extra tijd goed benut om aan de PS3 versie te sleutelen. Maar in de laatse quote, ik dacht dat er ook een optie was om een instal te doen op de 360 (of vergis ik me?) dus die laadtijden kunnen in de 360 versie misschien ook verkort worden.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als ik dit lees ben ik toch heel erg tevreden met het besluit om voor de PS3 versie te gaan (heb wel geen 360 meer, maar toch). :9
     
  11. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, bijna geen verschil dus in beide versies. Een beetje meer pop-in's op de xbox. Maar daar valt goed mee te spelen.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Texture pop-in, dat zou te wijten kunnen zijn aan het gebrek van een HDD. De verschillen zijn blijkbaar wel heel erg minimaal. Ik heb inmiddels vele gameplay videos online gezien van beide versies en ik had eerlijk gezegd veel mindere graphics verwacht en en ook een mindere framerate maar mijn verwachtingen worden compleet overtroffen. Het ziet er in beide versies absoluut schitterend uit. Echt jaw-dropping, en dat op deze epische schaal. De reviewer geeft het niet voor niets op alle vlakken een 10.

    Echter, bij de vergelijking in deze review wordt een belangrijk aspect vergeten: DLC en dat is raar, het gaat hier immers om een van de allerbeste games in jaren met een geweldige gameplay. Als PS3 bezitter zou ik het dan best zuur vinden dat dat nu net aan mijn neus voorbij gaat, zeker in het geval van de game van het jaar.
     
  13. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk heeft de X360 zijn te kortkoming tov de PS3. Gelukkig is anti-alaising bij mij een non-issue. Ik game op een Pioneer Kuro scherm en daar heb je zelden last van kartelranden. Deze schermen hebben standaard een soort AA aan boord. Mensen met een LCD scherm zullen zich nog behoorlijk bedrogen gaan voelen, zeker als ze een PS3+LCD-combo hebben. LCDschermen icm gaming zuigt eigenlijk heel hard, je blijft altijd kartelranden houden. De verhalen over inbranden en korte levensduur zijn allang achterhaald voor plasma schermen. Maar goed dat is een andere discussie. Wel bijzonder frappant dat de X360 betere kleuren heeft.

    Maar waar ik mij meer overbaas is dat je eigenlijk niemand hoort over het feit dat GTA IV toch pijnlijk aantoont dat BR voor games totaal overbodig is. Een stanaard HDD daarentegen was wel op zijn plaats geweest, maar goed dat wisten we al. Verder ben ik wel benieuwd hoe je met je vrienden gaat multiplayeren in GTA IV daar het immers nog steeds niet mogelijk is om toegang te krijgen dat in-game XMB.
     
  14. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal je vast niet zeggen als de DLC bekend gemaakt gaat worden ;)
     
  15. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. En als je daar in je eentje online zit :9 zonder je vrieden
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee hoor, geef bij weinig games om DLC (koop alleen af en toe eens een nummertje voor Guitar Hero 3 of een vehicle van MotorStorm bv). Tevens zal er wel weer een leuk prijsje aanzitten. En dat vergeten een aantal mensen nog weleens, die doen net alsof je de DLC gratis krijgt op de 360. Een game zoals GTA IV is zo waanzinnig groot en er is zoveel te doen, dan ben ik wel even mee bezig.

    Laat het dan net het toeval zijn dat het merendeel van m'n vrienden een PS3 heeft en ook voor de PS3 versie van GTA IV gaat. Daarnaast zit ik een behoorlijk grote NL-BE GTA IV PS3 clan. Aan online vrienden geen gebrek.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  17. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach de prijs zal ongetwijfeld wel meevallen. Als de geruchten waar zijn zal de extra DLC bestaan uit een volledige stad ala San Andreas.


    Maar hoe join je dan de server waar je vrienden zijn? En kan je ze ook joinen als de game al opgestart is?
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemde uitspraak aangezien we nog niets eens weten wat die DLC zal inhouden? Misschien gaat het wel om een compleet nieuwe stad/wijk. In het najaar ben je wel door de game heen, een ander kan er dan weer fris mee verder. Als DLC een succes wordt dan zal je nog wel meer krijgen.

    Wat heeft men liever?

    Iets betere graphics (af en toe en deels subjectief) wat wellicht ook wel via patches wat later gelijk te trekken valt, zie Bijvoorbeeld Burnout en Oblivion. Is nog maar de vraag of alleen de Core/Arcade hier momenteel last van heeft?

    Of: een betere online ervaring (Live), betere controller met tevens rumble, achievements (home is nog ver weg) en de mogelijkheid om de hele ervaring te verlengen met episodes wat de game van het jaar met wel 10 uur kan verlengen?
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Interview met Sam Houser op 1UP:

    Toch niet helemaal overbodig.

    En deze nog:

    Vooral de laatste vetgedrukte zin. :+
     
  20. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik een vrij domme uitspraak. Als je weinig om de DLC geeft, geef je weinig om GTA. Want het is gewoon een volgend deeltje van het verhaal. En paar extra uur speeltijd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina