1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Over domme uitspraken gesproken........ :{
    Jij vindt dat mensen waarde moeten hechten aan DLC, ik heb dat persoonlijk niet. Daar kunnen we uren over gaan discusseren, maar met twee verschillende meningen komen we daar niet uit. Voor jou en voor andere mensen is DLC een reden om voor de 360 versie te kiezen, maar voor andere mensen (inclusief mijzelf) niet.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  2. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Precies de redenen waarvoor ik ik 'm voor de 360 haal. Vooral die achievements, nu heeft het wat meer zin om naast het verhaal ook echt alle andere missies en opdrachten te doen. Maar toch worden deze pluspunten niet duidelijk gepromoot door Microsoft. De casual gamers weten bijvoorbeeld van die DLC niets af, en zullen gewoon voor de PS3 gaan schat ik in. Maar ja, het zijn ook vooral de die-hards die je met DLC blij gaat maken.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik baal wel van die DLC. Ben ik gewoon eerlijk in, want dan was mijn ps3 versie op alle vlakken superieur geweest. Stiller, zekerder van geen defecte console, iets betere Graphics EN DLC. Echter de andere voordelen compenseren de DLC voor mij

    Daarnaast is het grappig dat Chiel aanhaalt dat GTA aangeeft dat BR helemaal niet nodig is. GTA is nl de game waarbij het er op begint te lijken dat capaciteit WEL nodig is. Zie hiervoor de quotes van Arjan en uitspraken van Rockstar zelf (beperking 360 is de capaciteit, uitdaging ps3 is het programmen. Maar nog altijd liever een uitdaging dan een beperking).

    Voor de online friends zit ik overigens bij dezelfde clan.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    GTA4 blijkt iets meer dan 6 gig aan data te bevatten. BR is inderdaad echt nodig...

    Uit hetzelfde interview:
    Er zijn dus verschillende oplossingen voorhanden...
    Ik doe een paar gokjes:
    1) Verschillende discs (ben ik geen voorstander van maar vooruit.)
    2) MS heeft al toestemming gegeven aan mmorpg ontwikkelaars om gebruik te maken van een harde schijf. Lullig voor de core eigenaren maar mischien kunnen ze daar in de toekomst iets mee doen....(zie punt :cool:.
    :cool: Deel 5 van GTA uitbrengen op een (bijvoorbeeld) 60 gig harde schijf voor de 360 (de prijs zou bijvoorbeeld een paar tientjes duurder kunnen worden dan de gewone game maar je hebt er meteen een 60/80/100 of what ever voor formaat HD bij.

    Met die laatste manier zou MS iedereen kunnen voorzien van een harde schijf (dit kunnen ze natuurlijk ook met meerdere games doen die een HD gaan vereisen....)
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk enerzijds niet dat Sam Houser het allemaal voor de lol zegt. Als voor games zoals GTA de opslagcapaciteit van een DVD een beperking is en/of lijkt te worden, is een medium met een grotere opslagcapaciteit blijkbaar toch gewenst en/of nodig?
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Maar je geeft dus toe dat er een oplossing moet komen :+
     
  7. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het begint er dan wel op te lijken maar voorals nog kan zo`n game dus prima op een dvd9. De game schijnt idd iets groter te zijn dan 6GB. Of de game er daadwerkelijk beter uitziet op de PS3 weet ik niet. De pop-ins zijn idd minder maar dat vond ik met MAss-Effect ook niet echt storend. Vergeet niet de de kleuren op de X360 richer zijn.

    Over DLC. Natuurlijk is DLC belangrijk. In feite is GTA IV ook DLC. Als je echt niets om DLC geeft kan je alleen maar deeltje 1 van een game spelen. De andere opvolgers zou je dan ook niets vinden want het is feitelijk gezien hetzelfde als DLC....juist extra content ;)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wordt een dvd9 eigenlijk wel gebruikt in de game-wereld ?

    Maar waarom niet 1 dvd-18 ipv 4 normale dvd's zoals bij Lost Odyssey.

    Het wordt gewoon tijd dat M$ het mogelijk maakt om via een externe drive (HD-DVD of Blu-ray) te kunnen gamen.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dvd9 wordt wel gebruikt.

    Dvd18 e.d. niet, omdat de leesnelheden op dergelijke schijfjes drastisch omlaag gaan vermoed ik. De tweede laag op een dvd9 wordt al op een relatief lagere snelheid gelezen t.o.v. de eerste laag.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En de laserunit zal het ook niet prettig vinden om steeds tussen laag 1 en lag 2 te moeten switchen.
    Daar gaat ook heel veel tijd verloren.

    De gameontwikkelaar moet ze de disc indelen , dat er weinig tijd verloren gaat met het laden van de data.

    Heb hier 1 dvdv-18 en dat is van de film Men In Black.
     
  11. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt ook wel. De P$3 moet tot en met 2018 mee kunnen gaan. M$ heeft nooit zulke uitspraken gedaan. Ik denk dat de opvolger van de X360 er voor 2012 zeker is. Dat is ook het rare aan de hele strategie van $ony. Zij hebben enorm moeten investeren in de P$3 en gaan er gemakshalve maar vanuit dat dat ding een zelfde levensduur heeft als de P$2. Dit is natuurlijk een hele domme zet geweest van $ony want tentijde van de P$2 speelde zowel M$ als Nintendo geen rol van betekenis. Dat is nu totaal anders. Nintendo gaat ook echt niet wachten tot 2018 om zijn volgende en dus eerste HDconsole op de markt te brengen.
    DVD kan best nog een jaartje of 2 mee...daarna Holodisks?
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies, en alle belangrijke data die regelmatig moet worden ingeladen wordt op een plek gezet waar de laser zo snel mogelijk kan komen en kan lezen. Door de loop der jaren is deze structuur goed geoptimaliseerd, maar voor Blu-ray werkt het bijvoorbeeld weer anders. Het simpelweg overnemen van de geoptimaliseerde dvd-structuur, heeft voor Blu-ray alleen maar een nadelig effect op de snelheid.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom wil je weten of ik iets"toe te geven heb" ?
    Op dit moment zijn er meer games die makkelijk op een DVD passen dan dat er games zijn die BR nodig hebben.... De komende jaren zullen er slechts een handvol ontwikkelaars zijn die echt meer ruimte nodig hebben op een schijfje.
    Liever voer ik een discussie inhoudelijk op mn bovenstaande punten dan met hier weeer "persoonlijk" te moeten verdedigen.....

    MS zal dit nooit doen, te vaak hebben ze publiekelijk aangegeven dat de twee next gen formats alleen voor films belangrijk zijn en voor games DVD nog voldoet...
    MS kan makkelijk een volgende game uitbrengen op een harde schijf voor een mooi prijsje, alle core gamers blij en alle pro/premium gamers kunnen upgraden naar een grotere hard disk.
    $ony heeft iedereen al een premium prijs door de strot geduwd en tot op heden zijn er gewoon GEEN games die het NODIG hebben (op een MGS4 na dan maar dat zal meer met de FILMPJES te maken hebben dan met de GAMEplay).

    Ik vermoed zelfs dat MS ergens eind 2010 gaat releasen... (misschien 2011). 2012 zou te laat zijn en tegen die tijd verwacht ik ook wel dat er een BR/holodisc/what ever speler in de Xbox 720 zal zitten ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    We moeten het een en ander natuurlijk wel in de juiste context lezen ..

    Is een antwoord op de opmerking: "Plus, you're not guaranteed a hard drive in every system."

    Let op het woord guaranteed. De Core en de Arcade hebben het niet, het lijkt mij dan ook lastiger om de game hetzelfde te laten lopen op die uitvoeringen. De rest heeft wel een HDD en die kunnen ze natuurlijk prima gebruiken (caching). Zie bijvoorbeeld een game als Halo 3 waar dat op het gebied van laadtijden zeker wel scheelt. Op de PS3 heeft men dit probleem natuurlijk niet.

    De disc grootte is momenteel nog niet een al te groot probleem anders had men deze game ook niet uit kunnen brengen toch? Uitbreidingen zullen eerst verschijnen als DLC, daar komt geen disc aan te pas dus ook geen probleem.

    Het zou lastig kunnen worden voor GTA5. Da's leuk en aardig maar wanneer gaat die verschijnen? Over drie jaar? Vier jaar? Tegen die tijd staat de volgende generatie consoles op de stoep, GTA5 is dan de ideale launch-game. In de tussentijd breng je gewoon DLC episodes uit, niets aan de hand.

    En over zoveel jaar kosten HDD's van 60GB ook niet zoveel meer, is ook een mogelijke oplossing: een veel goedkopere HDD accessoire. Een standaard schijf van 40GB kost voor de cosument tegenwoordig maar 17 Euro.

    Daarnaast kelderen de prijzen van Flash geheugen in razend tempo. Grotere en goedkopere memory cards zijn zeker een optie tegen die tijd, ook een mogelijke oplossing. 8GB flash gebeugen kost nu iets meer dan 20 Euro. Een jaar gelden was dat nog 100 Euro .. De game uitbrengen op een flash card? Hmmm ..

    Technologische vorderingen gaan op dit vlak sneller dan je denkt: http://www.telegraaf.nl/digitaal/3285141/_Goedkoop_alternatief_flash-geheugen_op_komst__.html?cid=rss

    Al met al, tegen de tijd dat GTA5 een realiteit is zijn er vast verschillende betaalbare oplossingen voorhanden waar we nu alleen nog maar over kunnen dromen.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik was ook alleen maar bezig om verschillende alternatieven aan te halen. Het lijkt soms wel alsof iedereen hier denkt dat Blu Ray de heilige graal voor gamen is terwijl er legio andere oplossingen mogelijk zijn.
    Jij denkt gelukkig wel door over die oplossingen.

    BR is de heilge graal voor $ony áls het de nieuwe dvd opvolger word. Hier heb ik weinig vertrouwen in overigens maar goed.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vermoed omdat je op basis van de fragmenten die ik heb geplaatst uit het interview met Sam Houser enkel zegt dat BR niet nodig is, en vervolgens een aantal gokjes opsomt met mogelijke oplossingen. Ofwel, hij vindt het interessant om te weten wat jouw mening is over de punten die Houser aanhaalt m.b.t. de 360, aangezien je daar niets over hebt gezegd. Heeft niets met persoonlijke aanvallen en het moeten verdedigen te maken :confused:

    Als 'Jan met de pet' Core bezitter zou ik niet zitten te wachten op extra kosten om nieuwe games te kunnen spelen? Die willen toch zo goedkoop mogelijk (€199,-) next-gen games kunnen spelen? Lijkt mij dan niet de juiste weg om te bewandelen.

    Persoonlijk liever een premium prijs wetende dat ik daarmee ook klaar ben, dan dat je achteraf voor het blok kan worden gezet om of extra kosten te maken, of je kan sommige games niet spelen. Wat MGS4 betreft, cutscenes worden op de in-game engine gedraaid, zijn geen fmv's o.i.d. Het zal best extra ruimte in beslag nemen, maar lang niet zo veel dat het een 50GB schijfje vult...
     
  17. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Oplossingen zijn nog helemaal niet nodig. De feiten zijn op dit moment heel anders.

    Als je puur en alleen kijkt naar het aantal verkochte consoles met BR en zonder BR dan hebben de consoles zonder BR de overhand.
    25M Wii`s
    19M 360
    34M zonder BR tegen 12M met BR das een factor 3! Zo heilig is BR dus helemaal niet, laat staan dat BR op dit moment doorslaggevend is.

    En toch heb je met MSG4 minder gameplay uren dan GTA IV o_O! Dus met iets meer dan 6GB heb je meer gameplay uren dan een schijfje van 50GB!!! Iets in mij zegt dat hier iets niet klopt lol.
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    nou tetris heeft ook meer gameplay uren dan GoW:b:

    En iedereen zegt wel dat alle games op dvd passen. Maar is dat niet logisch, de developers ontwikkelen games vóór het dvd medium. Echter is de vraag hadden de spellen er anders uit gezien als de xbox360 ook gebruik maakte van blu-ray. Dus m.a.w. zorgt de xbox360 er voor dat er minder progressie wordt geboekt betreft ontwikkeling van games in deze generatie. Ook met het oog op de het feit dat er zoveel multiplatform games uitkomen. De developers moeten roeien met de riemen die ze hebben. Feit is dat de 360 meer consoles heeft verkocht, dus daarom dat er niet veel exclusives voor sony zijn. Zou het andersom zijn, dan zouden er denk ik meer exclusives naar sony gaan waarbij wel gebruik wordt gemaakt van de extra opslagcapaciteit van blu-ray.
    Stel de xbox360 bestond niet en sony had het alleen voor het zeggen. Zouden de games er dan beter uitzien? Aangezien blu-ray meer opslag bied en developers er vollop gebruik van gingen maken, omdat ze dan geen rekening hoeven te houden met MS.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    We weten dan wel niet hoe groot GTA4 precies is maar een grappig feitje is dat GTA3 voor de PS2 ongeveer 4,3GB was. Moet je zien wat je nu 4 jaar en een volgende console generatie later krijgt met een paar GB extra ....
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En dat voor een game van nog geen 1MB :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina