De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn PS3 (HDMI) stat al vanaf dag 1 op 1080i en ben geen lag tegen gekomen.
    Maar als ik mijn Xbox360 (Component) op 1080i zet , merk ik bijna meteen dat het beeld niet lekker loopt.

    HDMI kan de signalen beter en sneller verwerken dan via Component en VGA.
     
  2. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? :9
     
  3. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje ik heb een full hd televisie maar ik heb geen xbox 360 premium of elite dus die heeft geen hdmi aansluiting , gta 4 word volgens mij 1080 upscaled betekend dat als je gta 4 speelt met een hdmi kabel die wel 1080 dpi aankan de game er mooier uitziet? Zou nogal klote zijn als ik niet het maximale uit gta 4 kan halen

    Je kunt je xbox ook instellen op resolutie ? Hoe kan ik dat precies doen?
    Saints row ziet er bijvoorbeeld erg slecht uit op mijn tv veel kartelige randjes enz.. gewoon niet mooi scherp
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2008
  4. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    1080 dpi.. wat bedoel je daarmee?
    Je hebt 1080p en 1080i...
    dpi is dots per inch..

    Volgens mij is elke game voor Xbox 360 gemaakt voor 720p, maar kan hij geupscaled worden naar 1080i.. Ik ga denk ik gewoon op 720p spelen, moet mn tv nog aan mn xbox aansluiten.
     
  5. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Resolutie is alleen nodig als je met monitor speelt.
    En het ziet er kut uit omdat jou tv pixels aan het verzinnen is omdat die scart zo oud en verrot is dat ie geen HD kwaliteid aankan.
    Als je met een HD kabeltje of hdmi speeld en hem ook op HD kwaliteid zet dan heeft je tv de info die hij nodig heeft en hoeft ie niks zelf erbij te verzinnen.


    Wat is trouwens het verschil tussen 1080i en p? geloof dat p het hoogste was ..
     
  6. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als je een LCD TV hebt klopt het wat je zegt. LCD kan nl geen intercaled beeld weergeven, het moet dus altijd eerst weer gedeinterlaced worden en als die convert slag niet lekker werkt dan kan je lag hebben....
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Plasma geeft ook geen interlaced aan, so what's your point? ;)
     
  8. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    geen zin in weer een discussie
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2008
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt toch wel het schuifje op de componentenkabel op HD gezet hè?
    Kijk in t dashbord van de xbox360 op t meest rechtse tabblad of die op 720p, 1080i/p staat en bekijk zelf wat jou tv t best laat zien.
    Uit mn hoofd: tabblad console-settings- display.
     
  10. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ferry :emo: bedankt man mijn xbox 360 stond de hele tijd nog op 480p inplaats van 720
    damn wat een enorm verschil in kwaliteit kan nu ook rustig wat dichtbij mijn tv zitten *)
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een F-HD tv hebt, maar daar je 360 op aansluit via component, dan krijg je alsnog gewoon 720p toch? HD-R resolutie dus?

    En de games van een 360 zien er op een HD-R en een F-HD tv hetzelfde uit via component dan? HDMI misschien niet, maar mijn xbox heeft geen HDMI uitgang en ik ga men xbox niet speciaal daarvoor vervangen.

    Er zijn trouwens alleen maar 720p games op de 360 toch? Nog geen enkele game ondersteunt echt 1080p geloof ik.

    De 42PX80 is te bestellen voor 940 euro maar als ik er twee bestel is er vast nog wel wat korting te regelen :)
     
  12. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    LE32A656

    [​IMG]

    Specs:

    Beelddiagonaal 81 cm
    Dynamisch contrast 15000 :1
    Resolutie 1920 x 1080 pixels
    Full HD
    Aantal analoge tuners 1
    Digitale tuner DVB-T
    Scherm in scherm picture in picture
    OSD
    Ontvangstnorm PAL, SECAM
    24p

    Teletekst
    Aantal pagina's in geheugen 1500

    Overig
    Muziekvermogen 20 watt
    Scart-ingang 2
    S-video ingang
    Componentingang
    Aantal HDMI-ingangen 4
    PC-ingang VGA
    Hoofdtelefoon uitgang
    Gewicht 13,8 kg
    Digitale TV abonnementen digitale tv
    Hoogte inclusief voet 58,5 cm
    Diepte inclusief voet 25,2 cm
    Kleur....zwart/rood
    Introductie model 2008
    Afmetingen (H x B x D) 52,8 x 80,6 x 8,1 cm

    Hij heeft alleen geen 100 hz. maar is dat een gemis? Of valt dat wel mee :)

    Zie graag jullie reacties tegemoet :)
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom F-HD op een 32"?? Pure geldverspilling want op zo'n kleine tv zie je het verschil bijna niet, misschien als je er met je neus opzit wel. Als je meer dan 1,5 meter ervanaf zit zie je het verschil al niet meer op een 32"
     
  14. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Was vandaag bij de MediaMarkt, digitale receiver gekocht. Gelijk een 'betere' scart kabel voor 20eu..
    Nja volges mij weer een verkopers praatje maargoed maakt me niet veel uit.
    Ook al de iets duurdere dan standaard receiver, de Humax FOX-C.

    In ieder geval: Bij ons werd de hele TV afdeling aangepast, veel netter/mooier! Eerst stonden al die TV's gewoon bovenop allerlei dozen en shit, met maar 1 muur waar ze allemaal naast elkaar stonden.
    Nu stonden er mooie witte goed verlichte meubels, waarbij de TV's netjes naast elkaar stonden. Volgens mij stonden ze zelfs beter ingesteld, want het beeld was bij élke TV overduidelijk beter!
    Alleen maar mooi voor de toekomst :)
    Mediamarkt Groningen gaat het dan om..

    In ieder geval: Vanavond mn digitale TV aansluiten op mn nieuwe Panasonic 37PX80, maak wel even foto's van mn stekkie als t af is.
    En dan morgen GTA halen ;) Hahah alleen maar geluk laatste tijd.
     
  15. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleine tv..82 cm breed is een middelmaat niet klein hoor :confused:
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt niet waar ik zag vroeger op mijn 21" CRT ook duidelijk het verschil tussen 1600x1200 en 2048x1536 wat overigens een lager verschil in resolutie is op een veel kleiner oppervlakte.
     
  17. Shizzel

    Shizzel Guest

    Hij bedoelt dat Full HD pas op TV's vanaf 37" te zien zijn, terwijl het op een 37" (94cm) ook al haast niet te zien is. Je kan dus net zo goed een HD-Ready TV kopen als je een 32" gaat kopen.
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals mijn bovenstaande post al aangaf is dat totaal niet waar. Het verschil tussen HD ready en Full HD is duidelijk te zien op zelfs een 20" tv als je er maar niet ver genoeg vanaf zit.
    Bij een Full HD tv kan je er ongeveer twee keer het paneelgrote vanaf zitten om het verschil tussen HD ready en Full HD te kunnen zien dus bij een 32" is dat dus 165cm.
     
  19. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het nog uit dat dit model geen 100 hz heeft?
     
  20. Shizzel

    Shizzel Guest

    Toen ik mijn post typte was jouw post er nog niet, maar daarnaast moet je ook nog eens Full-HD content hebben, en pas als je een PS3 met veel Bluray films hebt is dat echt interessant (of een grote, lege HDD met FTD ;)).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina