Zo, mijn eigen stukkie maar es geschreven. Heb gisteravond voor het eerst kunnen spelen tot heel erg laat in de nacht. Effe wat plus en minpunten.
+ De stad leeft echt. Ik ben al een paar keer gaan staan op een willekeurige plek in de stad. Mensen kregen ruzie, of er was een aanrijding en de ambulance kwam erbij. Een rasta die wegrent voor een hele dikke politieagent waarna agent het opgeeft. Heel leuk om naar te blijven kijken.
+ De besturing van voertuigen is best wat realistischer gemaakt. Het is wennen maar als je het door hebt rijdt het erg goed.
+ De minigames zijn echt een goede toevoeging aan het spel. Heb me goed vermaakt met poolen en was zelfs erg verbaast dat je behalve de richting van je queue ook de positie en hoogte op de witte speelbal kon aanpassen. Erg uitgebreid.
+ Physics zijn echt geweldig. Ik had een hele mooie auto gejat, maar politie ziet me en schiet op me. Allemaal kogelgaten en afgeblakerde verf op me auto
In een huis een schietpartij, je schiet dunne tussenwandjes ook kapot, erg mooi gedaan.
+ Graphics. GTA 4 Xbox 360 via HDMI op me Sony Bravia, het is een plaatje om te zien. Hoge details, wereld en effecten zijn heel goed.
Ik heb echt ook minpunten:
- Graphics. Het spel is vrij donker, contrast en brightness omhoog sliden was wel een must. Ik begrijp dat niet, juist in dit soort spellen moet je vaak verder kunnen kijken, achtervolgingen bijvoorbeeld. Of kleine details op de grond zien. Die zijn lastig als het spel donker is. Bovendien vind ik persoonlijk altijd dat als zon spel erg donker is, je de pracht en praal van zon wereld mist. Verder natuurlijk het bloom en blur effect. Bloom mag van mij wel uit, maar dat kan helaas niet in de opties. Ik zet dit in elk spel uit omdat ik dat effect verschrikkelijk vind. Vervolgens de blur. Deze is snachts minder en overdag meer. R* probeert middels blur een smog effect te creeeren. Op zich aardig en realistisch, maar het is alleen meer irritanter dan mooi. Ik vind verder dat kleuren heel erg vol zijn overdag, dat is op zich een pluspunt, alleen persoonlijk hou ik van scherp en strak. Gelukkig kun je met saturnation de kleur er wat minder laten uitkomen. Komt overigens ook het blur effect ten goede.
- Camera. Autorijden doe je met je leftstick (sturen) . Camera in en uitzoomen kan dus ook met je leftstick. ANNOYING
Zodoende loop ik geregeld te kutten met de camera als ik aan het autorijden ben.
- Telefoon. Telefoonmenu en met name SMS'sjes zijn slecht te lezen als je op afstand zit van je TV. De tekst van je telefoon is zwart en de achtergrond is donkergroen. Dat leest bijzonder kut.
- De minigames zoals poolen en bowlen kun je helaas niet alleen doen. Dat vind ik erg jammer. Ik wil niet constant missies doen en dan had dat een leuke afleiding geweest.
Al met al ben ik stiktevreden ermee. Alle bovenstaande minpunten zijn slechts kleine annoyances, het spel blijft gewoon goed.
Nu weer verder\o/
Klik om te vergroten...