GTA IV hebben ze de hype waargemaakt?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 30 apr 2008.

?

Maakt GTA IV de hype waar?

1. Ja, wat een topgame!

296 stem(men)
    71,2%
  2. Nee, maar hij is zeker goed.

103 stem(men)
    24,8%
  3. Nee, dit is de tegenvaller van het jaar.

17 stem(men)
    4,1%
  1. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het hele GTA gevoel + vet strakke graphics gekregen. Wat wil ik nog meer dit jaar? Nou niets dus. :)

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb het spel gespeeld en vind het zeker een goeie game, maar weet nog niet echt wat het is omdat ik het niet lang heb gespeeld! Maar zeker het kopen waard.

Kunnen btw de mensen die het dus een 'slechte' game vonden even uitleggen waarom. Lijkt me wel interessant!

3. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Goed om te weten want dat is namelijk mijn enige echte minpunt.
    Ik denk dat Rockstar hun beloftes wel ingelost hebben maar om ik denk dat de pers wel erg gul is met de tienen en perfecte scores. Qua technische prestatie is het briljant wat ze neergezet hebben maar qua controls vind ik het geen 10 scoren. De camera wiebelt erg en het rijden had stukken strakker gekund. Ook vind ik dat je buiten de missies om weinig lekker rond kunt klooien zonder iedere keer die politie op je hielen te krijgen (lang leve de cheats dus, hahaha). De arm der wet rijkt wel erg ver dit keer...

Top spel? Dat zeker. Dit gaat niemand ze na doen voor een heel lange tijd.
    Beste spel ooit? Dit is misschien smaakgevoelig maar ik vind persoonlijk van niet. Ik heb bijvoorbeeld meer genoten van spellen als Bioshock, Mario Galaxy en Gears of War. Maar dat zegt meer over mijn smaak dus ;) Ik snap dat een heleboel mensen dit echt de bomb-diggity zullen vinden. En ik vermaak me er verder gewoon prima mee.

4. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind juist dat de politie wel soepel is. Ik rijd alle lantaarnpalen plat en nog komen ze niet achter me aan.

En ik ben blij dat het bij 20% nóg leuker wordt want ik vind het nu al een dikke 10 waard. En ben pas op 14!

5. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, dat klopt inderdaad. Maar doe iets geweldadigers en je hebt ze gelijk op je hielen en bent redelijk snel opgepakt. Terwijl het juist zo leuk is om ongestoord op een rampage te gaan. Maar goed, dat is niet realistisch dus ik snap het wel. Zoals ik al zei, daar hebben we cheats voor (die overigens heel makkelijk als 'speed dial' in je gsm komen te staan voor easy access, heel fijn).

6. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar zolang ik nog geen 1000/1000 heb gebruik ik nog geen cheats.

Ik vind het alleen irritant dat als je aan het scheuren bent en je raakt 1x de politieauto dan zitten ze je gelijk achterna. En als je hetzeflde bij andere auto's doet gebeurt het niet

7. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik vind de stad echt geweldig gemaakt. De mensen hebben wat te doen en je hebt veel dingen om te zien o.a. Bas Rutten in The mens room heb ik gisteravond gekeken (ja de hele aflevering) en ik vond het hilarisch. Dat is zo mooi aan de nieuwe GTA; door alle randzaken kun je je in de stad vermaken zonder geweld nodig te hebben. Dat vind ik toch het sterkste punt van de huidige GTA. Verder klinken de wapens nu eindelijk wat beter, de voertuigen rijden iets realistischer, al is het wennen. De missies zijn nog iets wat saai (zit rond de 20% bij de missies van Elisabeth), de camera is soms niet lekker in positie tijdens het rijden en het maken van een bocht maar de verhaallijn, karakters en muziek maken dit meer dan goed. Dus ik zeg dat het de hype waarmaakt tot nu toe, de serie wordt nu eindelijk volwassen door i.p.v. alles groter te maken te gaan voor de diepgang.

Laatst bewerkt: 30 apr 2008
  8. tmffirework

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de camera zelf besturen hoor? Met Linkerstick.:):

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    heb gestemt op nee maarh et is wel een goeie game....kan ook puur aan mij liggen maar ik mis het WOW effect hehe....multiplayer trok me zelfs niet eens zo....Pls dont hit me....

10. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ja dat weet ik maar het ging me er meer om dat het niet automatisch gebeurde, dus als minpuntje.

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Voor de mensen die mee gedaan hebben aan de hype zal hij dat vast wel waar gemaakt hebben, maar voor mij is het gewoon een goede game want deed niet mee aan die hype. :)

12. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet het nog niet. Ik zit nu op het 1e eiland en ik heb vandaag zelfs nog wat nieuws geleerd in een missie. Ik ben nog niet echt op gang gekomen en ik zit al op 23%. Ook las ik dat er zo veel details inzaten, dat merk ik ook niet echt. Verder vind ik het verhaal/graphics/gameplay geweldig dus hij is zeker geweldig. Alleen al die dingen die zo speciaal waren moet ik nog ontdekken.

13. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    De vele details valllen je niet op? Oke...we spelen natuurlijk ook niet allemaal met onze ogen dicht.

Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  14. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke speciaal voor Rbz NL wat details, op bestelling nog honderden te verkrijgen :b: (niet lezen als je zelf dit soort grappige dingetjes wilt ontdekken, wel lezen als je blind voor dit soort dingen bent!)
    - Als je hard crashed met een auto met de voorkant blokkeert het wiel, en trekt dus ook echt een remspoor.
    - Als er iemand achterop je motor zit rijdt hij ook echt anders.
    - Als je heel lang spint met een wiel, knalt hij uit elkaar.
    - Je kan zelfs grappige dingetjes kijken in je appartement!
    - Ik was vandaag zelfs getuigen van een arrestatie op straat, compleet met achtervolging!
    - Als je iemands auto pakt en hij rijdt weg, dan hou je nog even het handvat vast, dit kun je echter ook doen als iemand jouw auto vastpakt. Je kunt hem dan ook afschudden door vlak langs iets te rijden waar hij dan tegen aanknalt.
    - Mensen reageren verschillend op geweld op straat, geweren, een autodiefstal etc.
    - Als een band een tijdje in de fik staat, knalt hij op een gegeven moment uit elkaar.

En ga zo maar door.

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit nu op 32%, maar vind het spel niet revolutionair (zoals wel beloofd door de makers).

+ De stad is veel mooier

- De missies zijn tot nu toe (ik zit op 32%) een stuk eentoniger dan SA
    - Het verhaal is ongeveer niet aanwezig. Geen rode draad.

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vind ik ook. Het is gewoon missie 1,2 en 3. Ik mis een echt goed verhaal. Bij de vorige vice city's had ik echt het gevoel dat ik mij in de personen kon verplaatsen. Toen dacht ik bijvoorbeeld: Ik vermoord hem want dan gebeurt dat misschien wel. Nu denk ik: Ik vermoord hem en dan is de missie voorbij. Ik heb eigenlijk totaal niet het gevoel dat de missies bijdragen aan het verhaal en deze beïnvloeden. Vind het toch jammer. Er is heel veel aandacht besteed aan bijvoorbeeld de bewegingen en voice acting van de karakters. Alleen heb ik het gevoel dat dit op de één of andere manier ten koste is gegaan van het verhaal. Maar goed ik zit nog in het begin van het verhaal maar ik heb nog niet hetzelfde spelgevoel als wat ik bij SA en VC had.

17. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het tenminste mooi dat hier niet alleen maar fanboys zijn, zoals bij Halo wel nogal het geval was.
    Gewoon kritisch kijken en zo hoort het.
    Vond de review van gamekings ook wel goed (ze zijn normaal nie theel goed, maar deze was bewust van minpunten).

Weet niet op hoeveel procent ik nu zit.. Maar weet wel dat ik nog maar 3 most wanted moet, al vet veel criminals heb gepakt en al redelijk wat auto's gejat ;) Ik hou wel van sidemissions..
    En GTA is gewoon echt een game voor mij.

Natuurlijk is deze game niet perfect. Had ik ook niet verwacht. Maar vind hem wel echt heel vet, en daar gaat het bij mij om.
    Toch heb ik nog geen egte vaste mening aangezien alles nog kan veranderen. Nog maar 2 daagjes dit kunnen spelen ;)

Edit: Trouwens dat gedoe over dat auto's te moeilijk zijn vind ik onzin. Ze rijden gewoon wel lastiger, maar realistischer.
    En na wat oefenen kan je gewoon handrem bochtjes maken. Kort handrem, en gelijk terugsturen dan gaat ie er mooi doorheen.

Wel vind ik dat de veringen bij sommige auto's van geen kant kloppen. Een hummer voelt niet zwaar aan, maar juist 'stuiterend' beetje vaag..

Edit2: Is er eigenlijk een site waar alle leuke details opgenoemt staan? Die hierboven wist ik allemaal, vond zelf deze nog vet:
    Dat het lampje bij de achteruitkijk spiegel aangaat wanneer je de deur van een auto opent.
    Je de muziek die ín de auto speelt hoort wanneer je uit de auto gaat

Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Veringen vind ik ook vreemd aanvoelen. Trouwens complimenten naar de heli controls. Het duurt even voordat ik ze door had maar nu vliegt dat ding echt heel goed. Ik neem gewoon bochten door minder gas te geven en zonder te remmen. Hier moet je even je draai in vinden. Verder vind de controls echt sterk over het algemeen :)

19. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Soms trouwnes ook zeer storend hoe auto's op hun zijkant/op de kop blijven liggen.. Kan ze dan niet omslaan ofzo, en ze gaan ook niet zoals bij oude GTA's gelijk branden als ze op de kop liggen..

20. live gamer

live gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis het oude gevoel.
    De vorige delen waren heel simpel,simpel autorijden,simpel bewegen etc..

het ziet er iig mooi uit :)

Deel Deze Pagina