KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

1. cod4gamer

cod4gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een experia box van Kpn.
    Mij probleem is dat ik niet met de meeste mensen uit mn friendlisten kan gamen zelfs geen private chats.
    Nou hoorde ik dat dit door de NAT instellingen op je router kwam en dat die van mij waarschijnlijk op Strict stonden. Toen heb ik geprobeerd op dat op mijn router te veranderen maar dat lukt niet weet iemand hoe ik dit kan veranderen.

2. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Als mensen nu es de moeite nemen om een pagina terug te kijken...
    Dan heb je je NAT zo open

3. blackboss

blackboss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stingray het werkt precies zoals jij zei Super:thumbs:
    THANKS!

4. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Iemand? \o/

5. Q-Dance

Q-Dance Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

Ik heb dus precies t zelfde probleem en kwam er vandaag achter.
    ik heb live al sinsds 18 maart niet meer gebruikt vandaar.
    ik heb ook de gigaset SX551 en heb ook van alles geprobeerd. porten geforward uPnP open gezet firewall etc etc. niets werkt!
    ook heb ik KPN/Planet gebeld. zei hebben mij van afstand gereset. daarna zou hij weer moeten werken. nou niet dus..... daarna nog een keer gebeld. en zei konden mij niet verder helpen. heb de volgende poorten open gezet :
    88-88
    3074-3074

maar ook dit werkt tot nu toe niet! hij blijft op strict staan!
    wat hebben julie gedaan? werkt hij bij julie weer?

alvast bedankt!

6. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Het schijnt een gerucht te zijn. Maar volgens mij staat het een paar pagina's terug ;)

7. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb eindelijk een "Open" NAT verkregen. Zelfs bij het instellen van een exposed host lukte het niet. Uiteindelijk toch maar een hard reset gedaan :mad: Dit was mijn oplossing:

LET OP! Noteer eerst je huidige instellingen. Een hard reset zet alles terug naar de fabrieksinstellingen!

1. HARD reset, aka een tandenstoker 15 seconden in mijn router geprikt (naast het aan/uit knopje). Het wachtwoord wordt ook gereset en is standaard "admin".

2. uPnP aangezet.

3. De 360 een static ip gegeven en de DNS servers handmatig ingevoerd.

4. Het ip-adres van de 360 als "exposed host" ingesteld in de experia.

EVENTUEEL EXTRA:

5. Ik heb utorrent etc. draaien en hoewel utorrent gewoon werkte was mijn poort niet open. Dit heb ik ouderwets opgelost met port forwarding ook al heb ik uPnP draaien.

6. Mijn oude wireless/voip/beveiliging weer ingesteld.

Fijn dat hij weer open staat maar damn wat een gedoe en ik ben niet blij met het hele "exposed host" gebeuren :mad:

Laatst bewerkt: 30 apr 2008
  8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik kan ook nog steeds niet op internet met me 360. Heb het aangesloten op me pc met ethernet kabel en me pc is draadloos verbonden met de Experia Box. Hij heeft het gedaan, maar nadat ik mijn pc geformateerd heb doet die het niet meer? Heeft iemand hier ervaring mee.? Kan iemand mij het dan uitleggen? Ik wil er alleen updates enzo mee downloaden niet mee gaan gamen! Daarvoor wou ik powernet adapter, maar tot die tijd moet dit ook kunnen werken!

9. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok..Ook ik had nu na een reset een NAT-strict

Ten 1e de tips van een aantal pagina's terug opgevolgd (die link)..Werkte niet...

Daarna de tips van Nature_1...
    Xbox uitgezet en weer aan...Maar nu kan hij dus helemaal niet meer tot Live connecten.

Wat doe ik verkeerd? :mad:

10. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je een hard reset hebt gedaan? Je moet !15! seconden de reset ingedrukt houden. Als ik jou was zou ik het nog een keer proberen. Desnoods in een andere volgorde. Exposed host werkte bij mij eerst ook niet (niet kunnen connecten met live, MTU fout etc.).

11. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja die krijg ik nu inderdaad, de MTU fout

Maar een tijd geleden raadde iemand van de KPN ons juist af om een hard reset te doen

12. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Ondanks mijn eigen tip staat mijn zooi hier ook maar zo op strict. Kon eerst niet eens meer connecten ondanks dat ik niks veranderd had. Ik durf die harde reset niet aan... maar ben die KPN Experiabox zo o.a. wel knal zat!!! wat een rommel

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Moest laatst bij mijn ouders op aanraden van KPN een hardreset geven.
    Dit omdat de telefoonverbinding steeds weg viel.

De Experia zoekt vanzelf weer verbinding met de server van KPN , voor de juiste instellingen.
    De telefoonverbinding werkt weer perfect , alleen internet zijn er weer problemen omdat sommige poorten weer dicht zijn gegaan.
    Open ik de poorten weer dan is de telefoonverbinding weer bagger.

14. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Heb dat klote ding hier nu ook maar zo'n harde reset gegeven... maar helaas STRICT blijft STRICT

Ik begin hier nu heel zwaaaaaar van te balen... mensen wie helpt mij ff verder zit er nu al de hele morgen mee te kloten :mad:

EDIT: Problem solved.. die harde reset was het antwoord idd

Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  15. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb maar de uPnP uitgezet, en nu doet iig mijn Live het weer op mijn 360, en kan o.a bij GTA gewoon online dus laat het lekker zo staan :)

Alleen PES2008 lukt niet, maar goed.

16. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Keiharde bull. De meeste instellingen zoals de standaard DNS horen bij de fabrieksinstellingen. Zolang je de SSID (id van het wireless netwerk) weer hersteld werken de telefoons ook weer gewoon.

Gewoon een paar keer proberen kijken of je een keer mazzel hebt.

17. Harmonijak

Harmonijak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een netwerk adapter maar ik ontvang het 'experiabox netwerk' geen eens op mijn xbox. Ik ben een complete leek met dit soort dingen dus als iemand mij zou kunnen helpen verbinding te krijgen zou dat geweldig zijn!

Mijn laptop ontvangt ook geen signaal verder dus het zal waarschijnlijk aan de box liggen.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je laptop ook geen signaal ontvangt dan ligt het aan je experia box... mogelijk heb een beveiliging op je experia box zitten ... raadpleeg de handleiding van je experiabox hoe je deze moet configureren

19. Harmonijak

Harmonijak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De handleiding heb ik niet kunnen vinden maar ben er wel achter gekomen dat ik wel een signaal ontvang met de xbox(volgens mij), nog steeds niet met de laptop maar ik dacht dat dat netwerk van de buren was... Maar goed ik moest een wpa sleutel invoeren(joost mag weten wat dat is) en het was me gelukt om die te vinden op mijn computer en nu staat er iig al dat ik verbonden ben met xbox live. Als ik echter 'test connection' doe kan de xbox de internetverbinding niet bevestigen al staat er bij network settings dat ik 'connected' ben met het netwerk. De ontvangst is op 1 streepje na vol.

Wat te doen, wat te doen?

Sorry als het nogal vaag is trouwens maar ik heb niet echt een idee waar ik het over heb.

20. cv8x

cv8x Gekkenhuis

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik in het menu van xbox kijk zie ik bij instellingen NAT op "strict" staan. Uit de verhalen hier begrijp ik dat dat niet goed is. Dat klopt ook, maar ik heb wel verbinding met xbox live? Alleen als ik een game online wil spelen zoals GTA IV dan gebeurd er weinig. Mijn vraag is: dat ligt dus aan het feit dat NAT op strict staat?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Deel Deze Pagina