De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel dit is echt zo'n BS!
    Speel een Blu-ray af op een full HD scherm geforceerd op zowel 720p en 1080p als jij werkelijk geen verschil ziet raad ik je toch echt snel contact op te nemen met een opticien.
    Geef mij maar eens een haarscherpe onderbouwing waarom een 720p bron op een full HDTV er net zo goed uit zou zien als een native 1080p bron.
    Ik denk geen verschil te zien er IS een verschil.

    De verschillen zijn juist erg groot tussen 720p en 1080p, bijna net zo groot als tussen 480p en 720p.
    Ga voor de gein maar eens PC aansluiten op full HDTV met een echte 1080p game bron (tov een upscaled Xbox 360/PS3 720p bron) durf maar met een strak gezicht te beweren dat je geen verschil ziet.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik begrijp wel waarom jij zo'n groot verschil ziet tussen full hd en hdready. Jij vergelijkt de 2 resoluties op hetzelfde scherm! (ik heb dit de vorige keer ook al duidelijk vermeld, maar je leest t niet goed).

    Wanneer je op een full hd tv een Blu-ray gaat bekijken, dan zal die er zeker scherper en beter uitzien dan wanneer je dit gaat bekijken op 720 op dezelfde full hdtv. Dat is logisch, aangezien de native resolutie van dat scherm 1080p is.
    Je kan dus niet (!) een full hd scherm met een Blu-ray op 1080p gaan bekijken en daarna switchen naar 720p en dan zeggen: de 1080p is scherper! Ja dat snapt iedereen wel.
    Wanneer je echter dezelfde Blu-ray film tegelijkertijd afspeelt op zowel een full hd tv alsook een hdready tv die er naast staat, zal je werkelijk nauwelijks n verschil zien.
    Waarom denk je dat er zoveel grafieken zijn waarop staat dat je voor de voordelen van full hd, echt dichtbij het scherm moet gaan zitten?

    Ik heb dus een 1366x768 plasma, met daaraan n xbox360 met hd-dvd en ook een ps3, beiden aangesloten via hdmi op 1080p en ik zie geen verschil in de winkels met andere tv's, wanneer ik een Blu-ray of hd-dvd zit te kijken.
    Ook in de winkel zelf, als ik een hdready en een full hd, dezelfde film zie afspelen zie ik bij de full hd echt niet meer detail.

    Als jij het op deze manier test en je ziet nog steeds n behoorlijk verschil, dan moet je zeker de full hd kopen.

    Doet die Sony full hd over componenten dan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2008
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De nieuwe modellen (D/E/W) van Sony ondersteunen 1080p en 24p via component.
     
  4. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de Samsung LE26S81B gaan kopen. Ik heb hem gevonden 405 Euro. Iemand een beter alternatief nog? Ik vind het een nette prijs voor een schitterende televisie.

    Bij reviews lees ik ook dat hij uitermate geschikt is voor een xbox 360.
     
  5. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Even kortsluiten waarom ik op dit forum naar advies vroeg: mijn Panasonic TH-42PX80 is reeds binnen van vorige week woensdagavond, het verhaaltje:

    Heb deze opgehaald bij iishop.nl in Tienen (.BE) voor een luttele €940 euro. Ik had de afmetingen van de doos vooraf al, alles mooi nagemeten en hij zou passen in mijn Volvo V40. Ter plaatse zou de aap uit de mouw komen, we kantelden de doos om hem erin te krijgen, maar ik kreeg de doos niet rechtop in de auto! Scheelde een paar cm van het plafond... dus heb hem eruit gehaald en dan rechtop in de koffer gezet op een bedje van heel veel bubbeltjesschuim en stevig vast gezet :). Ik kneep hem wel even bij iedere oneffenheid in de weg en moest zo'n 160km mee bollen (Tienen-Ieper), maar het is nog goed afgelopen!

    Thuis aangekomen hem direct geinstalleerd en een paar uur met rust gelaten. Dan mijn PS3 opgestart en gezet in 1080i - WOW ziet er echt goed uit! Tot nu toe heeft de TV al reeds 7u15min gedraaid - als ik het goed lees in het service menu. Hiervan heb ik zo'n 6u bezig gezeten in GTA4 en ik viel haast achterover van het beeld: heel goeie kleurenweergave en zwart is écht zwart. GTA4 speel ik in 720p en het beeld is goed, heb tot nu toe geen problemen ervaren. Ook heb ik een DVD'tje bekeken: de Hellsing OAV 4 en zag er wederom gelikt uit :9

    Volgende dingen op de TV heb ik reeds geconfigureerd: Brightness en contrast op 45%, kleur op 50%, scherpte op 1 en Beeldscan staat uit. Ik vind dat het beeld er nog goed uitziet met zo'n brightness en contrast. Dit zal zo zijn voor de eerste 200u (combinatie gamen/films kijken en break-in). Misschien dat ik daarna wat ga tweaken.

    - Zijn er nog andere instellingen op de TV waarmee ik rekening moet houden? Alles staat standaard behalve de instellingen hierboven.
    - Je moet op de V knop duwen op de tv en dan 3x op de afstandsbediening om in het service menu te komen. Voorzover ik mij herinner staat het aantal uur rechts, de 2e van onderen. Klopt dit?
    - Wie weet er goeie producten waarmee ik het schermoppervlak kan proper houden? De voet en de randen, alsook de PS3 trekken veel stof aan maar een stofdoekje zal wel genoeg zijn zeker?

    Pics volgen vanavond :)
     
  6. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Let eens op, als je je TV uitzet zie je dan de radar linksonder nog een beetje 'nagloeien' ? Moet je even van dichtbij bekijken.
    En ik zou je aanraden de dvd van www.eaprogramming.com te downloaden, Plasma Break In DVD.
    Deze draaien elke keer als je niet kijkt, totdat je de eerste 100-200uur hebt doorlopen. Ik zou inbranders zo veel mogelijk proberen te voorkomen hoor!
     
  7. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, ik zag geen radar nagloeien. Ik zal 't nog eens bekijken.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Veel plezier met je scherm!

    Ik heb ook n ps3, maar waarom zet je m op 1080i? Zijn 720p en 1080p niet mooier? Je hebt m toch wel met hdmi aangesloten hè?!

    Heb je al Blu-ray bekeken? Je weet niet wat je ziet en t beeld wordt nog mooier.

    Ik zal morgen s kijken welk schoonmaak spul ik heb gekocht, was speciaal voor lcd's en plasma's.

    Je instellingen staan overigens goed.
     
  9. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie inderdaad die radar nog nagloeien! Wat moet ik nu doen? De break-in laten lopen?
     
  10. ritzzz

    ritzzz Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook plasma maak je er niet zo heel veel druk om dat inbranden is alleen maar de eerste 200 uur.
    Plasma heeft gewoon het scherpste en vloeienste beel ;).
    Ik heb hem een paar nachten laten in draaien gewoon een engelse zender pakken en dan in zoomen tot je het bv bbc tekentje niet meer ziet (door beeld instelling op zoom te zetten)
    en dan gewoon paar nachtjes zo aan laten staan.
    gr ritz
     
  11. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet direct een TV-signaal en heb dan toch de break-in DVD gebrand, is nu bij mij thuis aant afspelen (PS3 op "titel herhalen"). Zal wel goedkomen denk ik :)
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel zonder zwarte balken hoop ik? ;)
    Zo ga ik het ook aanpakken hoor, of veel films kijken. Sowieso de eerste 100 uur rustig aan doen met games met een radar o.i.d.. Veel die break-in dvd aanzetten en gewoon veel films kijken :)

    Aanstaande vrijdagavond gaan we hem ophalen als het goed is, of anders maandagavond.
     
  13. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Cava, een paar mensen hebben mij al gerustgesteld en zeiden dat dit gewoon retention is die weggaat naarmate de TV ouder wordt. Ik laat de break-in toch voor alle veiligheid spelen. Ik kijk er weer naar uit om vanavond een potje GTA te doen :D
     
  14. ritzzz

    ritzzz Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop toch niet dat iemand van plan is 200 uur dvd af te spelen via hun xbox360??
    Levensduur van de laser van je xbox360 levert hierdoor onnodig toch wat uurtje voor in ;)
    gr rtyiz
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk sowieso geen dvd's via me 360, stofzuigergeluid hou ik niet zo van tijdens films ;)

    Pak dan je PS3 of een dvd-speler/BR-speler.
     
  16. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een PS3... :cool:
     
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maakt niet egt uit. Is gewoon retention ofzow.. Gaat als het goed is vanzelf weer weg, en narmate je plasma ouder is zal dit minder/niet meer voorkomen.
    Maar ik raad je wel aan die DVD te laten lopen, gewoon als je van huis bent even 5uur aanzetten ofzo weetjwel.
    Beste is telkens 6uur aan, 2 uur uit, 5uur aan, uurtje uit.. etc
    Gewoon dat er even tijd tussen zit om je tv 'rust' te geven.

    Verder moet je bij het tv kijken veel blijven zappen, en zwarte balken en stilstaande beelden voorkomen!
    Als een programma zwarte balken heeft, probeer dan even of die weg zijn als je 'zoomt' (aspect ratio op je afstands). Anders deze toch maar vermijden.

    Veel plezier er nog mee, ik heb nu ook iets langer dan een week mijn 37PX80 en geniet er volop van :D
     
  18. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het kwaad als die break-in 10 uurtjes achtereen aanstaat?
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    You big boy! \o/

    Ik wil z.s.m. men 42PX80 ophalen. Straks onder het eten me pa even overhalen om op en neer te rijden naar de MM hier in de buurt. Hopelijk gaat het lukken want anders moet ik alsnog minstens tot zaterdagmiddag wachten =(

    EDIT

    Bel net de MM en de 42PX80 is niet meer op voorraad en ze kunnen niet zeggen wanneer deze weer binnenkomt, wel besteld maar hier konden ze me niet meer over vertellen :mad::mad:

    Dus dan misschien maar naar de It's ofzo, daar waren ze al naar de 980 euro p.s. gezakt als we er twee zouden nemen. BCC zit ook nog in Breda maar kon ik niet bereiken met de telefoon, alleen landelijke BCC en niet die in Breda. Beetje jammer =(

    Dan maar zaterdagmiddag even erop uit, eerst naar de BCC, dan de MM en dan de It's. Om vervolgens bij de goedkoopste van die drie de tv's op te halen \o/\o/

    Ik wil de tv namelijk het liefste gewoon bij een echte winkel dan bij een webwinkel. Het liefst nog wat in de buurt ook, anders ben je die 30 euro extra ook kwijt aan bv. benzine ofzo :eek:
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2008
  20. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoooo.... net terug v/d Media Markt met het volgende:

    LG 26LB75 26" Widescreen:)\o/

    Ik sluit 'm zojuist aan op m'n Box (basisversie zonder HDMI) en wat blijkt; GTA IV is nog minder mooi dan m'n oude 19" ACER TFT.... De scherpte en details zijn veel minder en bovendien is de zwartbalans nogal slecht

    De spekkies v/d LG:

    Beeld
    • Beeldformaat: 26inch / 66cm
    • HD Ready
    • 1080P Input
    • Resolutie: 1.366 x 768
    • Helderheid: 500cd/m²
    • Contrastverhouding: 5.000:1
    • Inputsignaal PALI/II,PAL/SECAM BG/DK,secam L/L’, NTSC M (enkel AV)
    • DCDi (Faroudja Chip)
    • DLTI (Digital luminance transient improver)
    • DCTI (Digital color transient improver)
    • ACM (active color management): XD kleur

    Aansluitingen
    • 1080P source input
    • HDMI/HDCP input: 3x
    • Scart
    • Scart RGB
    • AV in
    • S-video in
    • RGB in (D-Sub)
    • RF in
    • Digital audio uit (optisch/coaxiaal): optisch
    • PC audio in
    • Component (Y,Pb,Pr) input
    • AV input navigatie

    Mijn vraag is nu: ligt dit aan het feit dat ik met een HD AV AVI kabel speel (blauwe stekkertje) óf aan de games/instellingen v/d TV? Ik heb nl. geen zin om een component HD AV Cable te kopen tenzij hiermee het probleem verholpen is.

    Mocht er meer info nodig zijn; laat maar ff weten_0/

    El Exotico
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina