Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. UniiQueee

    UniiQueee Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    wat kan je allemaal meer met je xbox360 als je een mediacenter pc hebt?
     
  2. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    raar probleem

    Wie kan me helpen. Ik heb Vista met mediacenter, xbox360. Alles is perfect aangesloten. Nu heb ik ook transcode360 op mijn pc staan, en tevens is ffdshow aanwezig. Ik kan op mijn pc via de mediacenter films afspelen, ook iso bestanden direct via de mc op de pc. ook een blueray film wordt gewoon afgespeeld. Fijn allemaal! tot dusver geen problemen.
    Echter achter de Xbox360 zittende, wil ik de zelfde film afspelen via de MCE, krijg ik een foutmelding dat er een video fout is.
    overigens niet met alle films, maar wel met iso, en blue ray films... waarom wel op de pc laten zien via de mc, en niet op de xbox...
    kan het zijn dat ik transcode anders moet instellen o.i.d.
    :confused::confused: iemand??
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Media center gebruikt meer processor kracht en bandbreedte dan Media delen. Het beste kan je deze grote films streamen met media delen.
     
  4. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe doe je dit dan?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet je media delen met een third party applicatei als Tversity of WinAmp Portal (met Tversity kan je ook subs streamen)
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    omdat ik geen zin heb heel dit topic door te pluizen: is er een korte tut/uitleg over streamen met tversity en dan ook hoe ik de subs erin krijg? ik gebruik nou windows media connect maar wil er toch wel graag subs in zien!
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat in de startpost van de tversity thread .. ik zoek straks de link even op :)
     
  8. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik het proberen, maar kan jij verklaren waarom ik achter mijn pc wel de film kan zien met subs in de mce, en dat ik achter de xbox360 een video fout melding krijg..
     
  9. solute76

    solute76 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... hoe moet je ingodsnaam delen met tversity.... en kan jij nog verklaren waarom ik op mijn pc het wel kan afspelen en op mijn media center van de xbox360 niet...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    pc is lokaal, MCE is extern

    MAW op de pc moet deze 1 ding doen (encoderen van de film)

    Als deze naar de xbox verzonden moet worden gebeuren er 2 ddingen op de pc

    Hij is aan het encoderen en dan gaat hij het over het netwerk sturen. Als de pc geen prio's kan stellen loopt het geheugen vol en zal deze stoppen of niet willen afspelen
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  11. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    MP3's en Album-Art

    Heb het hele forum doorgespit en het net afgezocht maar de informatie over de 360 als media-extender is erg versnipperd helaas.

    Paar vragen:

    Is het mogelijk om Album-Art te zien wanneer je zoals ik (nog) geen gebruik maakt van een PC met Media Center?

    In welke map moet je je Album-Art opslaan en onder welke naam? Sommige bronnen zeggen dat je hem als folder.jpg moet opslaan in de map waar ook de albumtracks staan maar andere spreken dat tegen en zeggen dat je hem in de mp3 zelf moet coden.

    Heb nu een Synology NAS staan (werkt perfect en is prima via de 360 te benaderen) en ben bezig om mijn CD collectie daarnaar toe te rippen. Als ik nu een Vista PC aanschaf, kan ik de 360 dan als Media Extender gebruiken om de NAS te benaderen? Heeft iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt voor de moeite om te reageren!

    Huidige configuratie: Oude desktop onder Windows ME op zolder bekabeld, NAS Synology 2x500 Gig in Raid 1 bekabeld, Draadloos Notebook onder XP Professional, XBox 360 bekabeld (via het stopcontact wat erg goed werkt)
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  12. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik naar wmp ga, en naar media delen, dan staat daar geen eens de xbox360 bij mij, terwijl ik één kabel heb naar een router, met een router die vervolgens ze splitst naar de PC en 360. (dus ze zijn wel verbonde)

    firewall staat uit, betekent dit dat ik me poorten moet openen, of kunnen er andere dingen spelen? (heb windows XP)
     
  13. Grego

    Grego Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wie o wie kan mij helpen?

    Ik heb een HP Slimline 3010.nl met vista en media center, hier zit 1 ethernet aansluiting op, thuis hebben wij internet van Orange met een livebox, hier zijn 2 ethernet aansluitingen maximaal, 1 naar mijn pc en 1 naar die van me moeder, ook zit er 1 draadloze verbinding op voor de laptop.
    Hoe kan ik via deze verbindingen streamen met me xbox 360 en mijn HP computer?
    Kan iemand mij helpen?
    Met vriendelijke groeten,

    Gregory
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet een switch kopen, zodat je meer poorten kan gebruiken op je livebox... je sluit dan je hp, pc moeder en je xbox 360 aan op de switch welke verbonden is aan de live box .. de laptop blijft draadloos.. de switch voegt netwerkpoorten toe aan je router/livebox
     
  15. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Subs streamen kan ook met WinAmp, dan moet je dit doen :)

     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2008
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    thnx ..dumpt tversity :cool:
     
  17. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds dat ik norton op mn PC heb staan, kan ik via de 360 niet meer muziek vanaf me PC afspelen. ik neem aan dat de norton firewall de 360 blokeert, weet iemand hier misschien hoe je dat in norton (2008 ) kan uitzetten? :)
     
  18. Broodje

    Broodje Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Help Please.. Alles gaat goed met het installeren tot de installatie van de Extender op de Media Center PC. Dan komt er dit beeld opduiken.

    [​IMG]

    Weet iemand hier een oplossing voor?
     
  19. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand??

     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de oplossing staat er :)

    @lukeman ... nee dat is niet mogelijk
     

Deel Deze Pagina