GTA IV Veroorzaakt ''Problemen'' Op Xbox 360

Discussie in 'Algemeen' gestart door loeno, 4 mei 2008.

  1. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Consoles lopen vast door Grand Theft Auto 4

    [​IMG]

    Dit is geen onzin! Ik ben er zelf een slachtoffer van!
    Van een kapotte DVD-lezer


    RIJSWIJK - De populaire nieuwe game Grand Theft Auto zorgt voor heel wat vastgelopen spelconsoles zoals Playstation en Xbox 360. Naar schatting een op drie gamers moeten hun console resetten, soms gaat de dvd-lezer zelfs stuk.

    Vooral consoles van een half jaar oud kampen met problemen.


    Herstellingsprocedures


    "Rockstar Games, de producent van het spel, beloofde enkele herstellingsprocedures online te zetten, maar daar zijn ze nog niet aan toegekomen", zegt Playstation Nederland zaterdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

    Gal

    Gamers uit allerhande landen spuwen hun gal op internetfora, zoals tweaker.net en gamert.nl en proberen gezamenlijk een oplossing te vinden.

    Herstel

    Het blijft echter wachten tot de producent de problemen herstelt. De slachtoffers hebben recht op een nieuw spel en volledige reparatie van hun console, meldde de Belgische consumentenbond TestAankoop. De Nederlandse Consumentenbond kon nog geen reactie geven op het nieuws en de schade.

    Spel

    Het computerspel, waarin de hoofdrolspeler moet zien te overleven in de onderwereld van Liberty City, ligt sinds dinsdag in de winkels. Van de voorgaande drie delen gingen tientallen miljoen exemplaren over de toonbank. De recensies van deel vier waren aanvankelijk lovend, maar nu blijken veel gamers dus in de problemen te zitten.

    Mijn probleem:

    Ik heb dus een kapotte dvd-lezer en ik kan geen games meer spelen. Heb microsoft gebeld en ze kennen het probleem. Dus nu moet ik waarschaanlijk paar weken wachten voordat me xbox terug is. Ze zijden dat ik Red Rings of Death kan krijgen met dit probleem wat ik niet heb. Ik krijg de error:
    To play the disc put it on a xbox 360 console wat nergens op slaat.

    Wie heeft ook last van problemen sinds GTA IV er is? Laat het horen!
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Schijnbaar zijn er toch meer mensen met dit probleem. Ikzelf had er nog niks over gehoord. Blijf het een raar verhaal vinden. Zelf dan ook nog nergens last van gehad gelukkig.
     
  3. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook gewoon aan je console liggen aangezien de 360 nogal vaak kapot gaat. Dus waarschijnlijk toeval dat hij net kapot gaat als je GTA hebt
     
  4. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het ook maar vreemd dat een console kapot kan gaan van één specifiek spel... En dan ook nog dat éne spel wat meer dan de helft van de 360bezitters spelen/gaan spelen.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een paar keer een korte 'freeze' gezien (PS3 ), maar dat viel geheel samen met het tegelijk online komen van een aantal vrienden. Verder heb ik tot nu toe nog geen last gehad van vastlopers en of andere problemen. Mijn neef daarentegen weer wel, hoofdzakelijk vastlopers en forse framedrops.
     
  6. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan dit nou?
    Een lazer kan toch niet kapot gaan door een dvd? hij raakt hem toch niet?
     
  7. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb één keer iets vaags gehad, ik zat in de metro en kwam aan bij het station waar ik eruit wou. Dus ik druk op Y, en er gebeurt niks. Metro rijdt ook niet weg ofzo, ik kon gewoon niet uitstappen. Dashboardbutton deed het nog wel, ik kon zelfs nog m'n telefoon openen. Heb toen maar opnieuw geload, na 5 minuten stil te hebben gezeten in de metro.
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik geloof niet dat het echt gerelateerd is aan GTA4. Daarvoor ben ik gewoon te weinig mensen op XBW met problemen tegengekomen. Jij bent de eerste die erover begint! Het cijfer van 1 op 3 lijkt me dan ook erg sterk.
     
  9. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik kreeg dus de ring of death gister :\ tijdens GTA 4. (en mijn x360 is pas een week terug van reparatie). Echter heb ik gisteravond en vandaag weer een uur of 6 gespeeld zonder problemen... Ligt dus waarschijnlijk toch aan de game.. of ik heb onwaarschijnlijk veel pech met een RROD na een week..

    we gaan het merken
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ook een keer gehad, dat is als je ergens in wilt ofzo, of als je wat wilt kopen.
    dit gebeurt als je heel snel aan komt rennen en dan schuin op LB of Y klikt.
    pas daar dus mee op en doe het gewoon rustig.
     
  11. Celsius

    Celsius Brrr!

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks dat ik vind dat een console gewoon goed moet werken, laat ik hem na een paar uurtjes gamen toch echt even afkoelen. M'n eerste 360 is ook de pijp uitgegaan door oververhitting.
     
  12. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Geloof het of niet, maar ik heb hier in TX een splinternieuwe 360 gekocht op 22 april. CoD4 & Dark Sector helemaal gaar gespeeld zonder een enkel probleem. Ik steek GTA IV in m'n drive, 2 dagen later Hardware Failure. Dag erna met MS aan de lijn wat stappen genomen en nu werkt het wel weer maar ik merk zelf dat de drive gaar is. Textures laden niet, laadtijden zijn veel langer, drive maakt veel meer geluid en games haperen regelmatig. Ik heb toch maar een MS doos besteld en laat m'n 360 nakijken / repareren. Misschien maar geen GTA IV meer spelen tot een oplossing bekend is.
     
  13. Celsius

    Celsius Brrr!

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke drive heb je er in zitten?
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik zag dit bericht op www.nu.nl staan met als bronnen tweakers en gamert. Ik krijg wat een nare bijsmaak bij deze nieuwsitems. Het lijkt wel of het komkommertijd is in gamesland voor de heren journalisten en zodra ze lezen over een nieuwe storing "huppa" vooral groot opblazen.

    Ik heb nu dik 15 uur gespeeld en heb nergens last van, niet gehad ook. De game draait als een trein, speelt soepel geen vastlopers of wat dan ook maar.

    Geheel offtopic: Iemand die het stukje over GTA IV in de Elsevier heeft gelezen? Wederom een misselijkmakend stukje journalistiek waarbij ze de naam van Niko nog niet eens goed konden schrijven (Belli :{:x )
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De problemen die ik hier lees klinken bij mij in de oren als alledaagse problemen. Dit soort hardware failures klinken echt niet anders dan normaal. Ik vind het meer lijken op ongelukkig toeval.
     
  16. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    BenQ
     
  17. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Die melding die de topicstarter krijgt, die kreeg ik laatst ook. Dit was nog wel voordat gta 4 uitkwam en toen ik nog veel cod 4 speelde. Lijkt me dus sterk dat het aan gta 4 ligt. Het schijnt namelijk dat dat een hardware fout is en niet je lens kapot is.
    Ik zelf heb nog geen enkel probleem gehad met gta 4. Misschien lijkt het nou zo dat het door gta 4 komt omdat dat spel nu erg veel gespeeld word door de meerderheid van de xbox 360 en playstation 3 bezitters en dat als er iets kapot gaat het gebeurt tijdens het spelen van gta 4.
     
  18. Mikey K

    Mikey K Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0

    Precies wat ik dacht.
     
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Deze dingen gebeuren vaak. Het kan met elk spel gebeuren. Het is ook niet zo raar dat mensen een verband denken te zien, want gta wordt gewoon verreweg het meest gespeeld.
     
  20. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds ik GTA speel continu een ventilator ronddraaien, ook op m'n 360 gezet. Kan maar niet voorzichtig genoeg zijn 8)

    Maluku-AK heeft trouwens een erg goed punt. Waarschijnlijk gaan ze kapot als men té lang, onafgebroken GTA zit te spelen..
     

Deel Deze Pagina