Je kan de automarkt niet vergelijken met de games/console markt. Das een een veel te kromme vergelijking. Auto`s worden voor verschillende doeleinde gebruikt. Zo zijn er de auto`s die je van A naar B brengen. Auto`s die puur voor de fun gekocht worden, auto`s die je voor je werk gebruikt, enz enz. Komt natuurlijk nog bij dat de prijzen van auto`s enorm verschillen. De een kost nog geen €8000 de ander weer €80000 en dan nog auto die makkelijk meer dan een half miljoen en meer kosten. Ook is de levenduur van een auto veel langer dan een console. Consoles verschillen niet zoveel in prijs en worden maar voor 1 doel gebruikt, fun. Ik ken echt niemand die een console koopt voor een andere rede dan fun.
Onzin. Ik snap wel wat je bedoeld en opzich ben ik het daar ook wel mee eens maar de markt voor consoles/games is nog zo klein dat het veel te prematuur is om het in verschillende hoofd doelgroepen te verdelen, hoogstens subcatogorieen.
Dus iedereen die een Wii heeft is geen gamer
Ok
Dat is niet waar. De X360 was ook te krijgen in Nederland toen deze zijn wereldwijde launch beleefde. Vervolgens presteerde Sony het om te verkondigen dat zij dat ook zouden doen en zelfs beter. Toen moesten ze daar weer op terug komen en zeiden ze dat ze liever de USA volpompte met PS3s omdat die markt belangrijker is.
Het is natuurlijk veel interessanter om de vraag te stellen waarom er zoveel wordt uitgetseld....
Ik speel al games vanaf midden jaren 80. Ik ben zelfs werkzaam geweest in de gameswereld op verschillende niveaus. Heb winkels gehad, heb voor distri`s gewerkt. Ik ken de ins en outs redelijk goed. Ik heb dus helemaal geen glazenbol nodig om bepaalde trends en of ontwikkelingen in een vroeg stadium te signaleren.
Ze hebben redelijk veel slecht nieuws moeten brengen en als er dan een lichtpuntje is maxiamaliseer je die optimaal.
Laatst bewerkt: 7 mei 2008