COD4 draait op 1024/600p en dan 2xAA. Op beide consoles trouwens. Die resolutie is jammer voor de statistieken, maar zolang de game er goed uitziet is er niks aan de hand toch?
Ik weet niet wat het is maar de demo wist mij absoluut niet te boeien. Ik heb zelfs een paar keer zitten te gapen Na 5 min. spelen dan ook weer gelijk verwijderd.
Zo, zojuist even de demo uitgeprobeerd. De besturing voelt goed aan, de geluidseffecten klinken lekker en grafisch ziet het er ook netjes uit. Het is niet de mooiste shooter die je tot nu toe hebt gezien, maar wat het laat zien, ziet er goed uit. Merk niks van de lagere resolutie. Als die kerel die pixels niet had geteld, had imo niemand het gemerkt. Hoge resolutie is lang niet zaligmakend, zaken zoals belichting, textures en post-processing voegen véél meer toe aan het plaatje, zie CoD 4 en Halo 3 bijvoorbeeld. Mja, denk niet dat ik Haze zal kopen. De verhaallijn weet mij niet echt te boeien (van wat ik tot nu toe heb gelezen).
DTS? Kan jij mij misschien even uitleggen waar ik de DTS kan activeren in dit spel? Ik kan namelijk niets vinden bij Sound options in het spel en als hij opstart laat hij ook alleen maar het Dobly Digital logo zien... Heb net even gespeeld maar ik vind met name de grafix erg tegenvallen. Dit is zeker geen 720p en er werd toch door alle screenshots die getoond werden de illusie gewekt dat dat wel het geval zou zijn. Een dertien in een dozijn shooter, nix bijzonders.
Kun je zover ik weet niet in de demo instellen. Zolang je bij de geluidsinstellingen in de XMB maar DTS aangevinkt hebt staan, zou het goed moeten gaan. Misschien dat de (motion)blur e.d. de illusie wekt of versterkt dat het niet op 720p wordt gerendered. Aan Halo 3 en CoD 4 zie je het er ook niet aan af dat ze op een lagere resolutie worden gerendered. Haze heeft imo een beetje de pech dat het tussen GTA IV en MGS 4 uitkomt. Ondanks dat het mij een vermakelijke shooter lijkt, is het toch van een heel ander niveau dan eerder genoemde titels.
Heb ik. Maar volgens mij zijn DTS en DD totaalverschillenden manieren van soundprocessen. Zo heeft DTS een veel hogere bitrate dan DD
De compressie ligt iets anders, waardoor ze een hogere bitrate halen. Maar goed, hoger is per definitie niet altijd beter. Wel vreemd dat ie bij jou dan geen DTS spoor pakt. Loopt het geluid via de optische uitgang of HDMI? Misschien een instelling op je geluidsysteem die DD boven DTS verkiest?
Loopt via HDMI. Mijn receiver (Pioneer VSX-LX70) staat zo ingesteld dat hij bijvoorkeur DTS-HD dan Dobly TrueHD dan DTS EX en dan pas DD pakt. Maar volgens mij zit er bij deze demo geen apart DTS-spoor....en een DDspoor omzetten naar DTS levert 0,0 op.
Weet nog niet wat ik van deze demo moet denken en wat ik dus hiermee ga doen....of pre-orderen....of maar laten voor wat het is. Denk dat ik de demo nog maar eens een paar keer moet spelen incl. co-op....en dna maar een beslissing erover maken.
En als je je dan bedenkt dat ze in diezelfde issue The Orange Box ook een 34/40 hebben gegeven. Toch was ik niet echt overtuigd door het jungle level uit de demo.
Inderdaad, was ook redelijk verbaast. Heb de demo inmiddels meerdere malen gespeeld en ik blijf de game echt tof vinden. De game komt hier dus zeker in huis!
Heb mijn HD er momenteel uitliggen daar ik vermoed dat ik vanavond mijn PS3 ga upgraden met een grotere jongen.....kom er zeker op terug.