Even kortsluiten waarom ik op dit forum naar advies vroeg: mijn Panasonic TH-42PX80 is reeds binnen van vorige week woensdagavond, het verhaaltje:
Heb deze opgehaald bij iishop.nl in Tienen (.BE) voor een luttele €940 euro. Ik had de afmetingen van de doos vooraf al, alles mooi nagemeten en hij zou passen in mijn Volvo V40. Ter plaatse zou de aap uit de mouw komen, we kantelden de doos om hem erin te krijgen, maar ik kreeg de doos niet rechtop in de auto! Scheelde een paar cm van het plafond... dus heb hem eruit gehaald en dan rechtop in de koffer gezet op een bedje van heel veel bubbeltjesschuim en stevig vast gezet
. Ik kneep hem wel even bij iedere oneffenheid in de weg en moest zo'n 160km mee bollen (Tienen-Ieper), maar het is nog goed afgelopen!
Thuis aangekomen hem direct geinstalleerd en een paar uur met rust gelaten. Dan mijn PS3 opgestart en gezet in 1080i - WOW ziet er echt goed uit! Tot nu toe heeft de TV al reeds 7u15min gedraaid - als ik het goed lees in het service menu. Hiervan heb ik zo'n 6u bezig gezeten in GTA4 en ik viel haast achterover van het beeld: heel goeie kleurenweergave en zwart is écht zwart. GTA4 speel ik in 720p en het beeld is goed, heb tot nu toe geen problemen ervaren. Ook heb ik een DVD'tje bekeken: de Hellsing OAV 4 en zag er wederom gelikt uit
Volgende dingen op de TV heb ik reeds geconfigureerd: Brightness en contrast op 45%, kleur op 50%, scherpte op 1 en Beeldscan staat uit. Ik vind dat het beeld er nog goed uitziet met zo'n brightness en contrast. Dit zal zo zijn voor de eerste 200u (combinatie gamen/films kijken en break-in). Misschien dat ik daarna wat ga tweaken.
- Zijn er nog andere instellingen op de TV waarmee ik rekening moet houden? Alles staat standaard behalve de instellingen hierboven.
- Je moet op de V knop duwen op de tv en dan 3x op de afstandsbediening om in het service menu te komen. Voorzover ik mij herinner staat het aantal uur rechts, de 2e van onderen. Klopt dit?
- Wie weet er goeie producten waarmee ik het schermoppervlak kan proper houden? De voet en de randen, alsook de PS3 trekken veel stof aan maar een stofdoekje zal wel genoeg zijn zeker?
Pics volgen vanavond
Klik om te vergroten...