PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    41
    De laatste tijd valt mijn pc steeds vaker uit.. op willekeurige momenten.. (hoewel ik het gevoel heb dat het sneller gebeurt als ik gamed, maar not sure). Als mijn pc dan uitvalt valt ook gelijk alle stroom in mijn kamer uit :\.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
    Thanks in advance

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    ik gok dat je pc dan teveel stroom vraagt en daardoor de stoppen in 't huis doorslaan, anders is de stroom in de rest van je kamer niet uit. Met andere woorden, je heb teveel elektrische rommel tegelijk aanstaan in je kamer.

Je ouders zullen blij met de stroomrekening zijn :+

3. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    41
    oh lol, komt dan waarschijnlijk door mijn nieuwe hdtv ofzeau :\
    Verder heb ik naast mijn pc niets aanstaan..

4. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou die gewoon moeten trekken, denk dat je pc kortsluiting veroorzaakt.

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Wat cybermaxxx zegt idd, probeer even een andere voeding te regelen via een vriend ofzo, en kijk of 't probleem verholpen is :)

6. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    41
    ik heb er nu al een dag of 2 geen last van gehad.. ik wacht het nog even af..
    Ik heb in principe wel een A-merk voeding.. zou het gewoonm moeten trekken dus idd

7. Shizzel

Shizzel Guest

Even een kick in the groin: Ik heb sinds gister een 250GB IDE HDD terug van RMA gekregen, en ik heb hem gister in mijn PC gezet. Ik gebruik hem alleen voor backup, een SATA HDD gebruik voor Windows enzo.
    Het probleem is dat de 250GB IDE HDD alleen werkt als hij als Master is aangesloten (het uiteinde van de IDE-kabel), en alleen als er voor de rest niks via de IDE kabel is aangesloten.. Toen ik mijn IDE brander in mijn PC wilde aansluiten, via de middelste connector van de IDE kabel, werd de HDD niet meer gevonden. Hij werkt dus alleen als hij Master is en de enige die aan de IDE kabel is aangesloten.
    Hoe kan ik dat verhelpen? Ik wil ze namelijk allebei gebruiken, maar dat lukt gewoon niet op de manieren die ik gebruik.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als het nog echt een kabel is waar Master en Slave op staat moeten bij beide apparaten de jumpers op CS (Cable Select) staan. Indien het een gewone IDE kabel is dan moet bij 1 apparaat de jumper op Master staan en bij het ander op Slave. M.a.w., heb je al eens de jumpers nagekeken?

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

Al een tijdje loop ik met dit probleem en ik heb al een keertje hier gevraagd maar niemand wist mij het goede antwoord te geven. Nu wil ik het nog een keer vragen aangezien mijn probleem niet is opgelost en het mij aardig de keel uit begint te hangen.

Probleem:
    De ventilator op het moederbord, zo'n grote. Weet niet hoe ik hem het beste zou kunnen beschrijven begint uit het niets enorm hard te blazen terwijl er geen zware programma's aan staan. Dit is enorm irritant, het is namelijk een pokke herrie.

Voorbeeld:
    Computer is opgestart, ik start paint op en hij begint te blazen.
    Computer is opgestart, ik start FireFox op en hij begint te blazen.

Zelf geprobeerd:
    • Computer opnieuw geinstalleerd.
    • Computer laten scannen met KAV en Anti-Spyware programma's.
    • Computer weg gebracht naar de lokale PC shop hier, zij zeiden dat de ventilator los zat. Deze hebben ze vast gezet voor 50 euro maar het probleem is er nog steeds:eek:

Wat zou ik in vredesnaam nu nog kunnen doen om hem rustig te laten worden. Deze PC is nooit zo geweest en hij deed dit geluid alleen wanneer mijn taakbalk helemaal vol stond met zware programma's van Adobe.

Help mij!:b:

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat je allemaal kan proberen:
    - Stof weg doen
    - Zien dat de cooler er daadwerkelijk goed op zit
    - CMOS resetten (jumper op moederbord eventjes anders zetten (zie handleiding) of het batterijtje er een half uurtje uit halen).
    - Nieuw coolertje erop zetten
    - Nieuw moederbord kopen

Het kan zijn dat het veroorzaakt wordt door te veel stof waardoor het allemaal wat warmer wordt, maar het kan ook zijn dat die sensor die verantwoordelijk is voor de het meten van de temperatuur voor die chip (denk dat die meestal mee in de chip zit) ook gewoon stuk is of dat de je BIOS het verkeerd uitleest (maar deze kans is zeer klein denk ik).

Als je er een nieuwe cooler opzet kan je misschien er een iets grotere opzetten en zien dat die even veel lucht verplaatst aan een lager toerental.

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Mijn PC stof vrij maken heb ik al eens gedaan, hielp helaas ook niet. Kijken of de cooler erop zit is ook nog een optie, alleen durf ik niet te veel er aan te zitten, dadelijk gaat ie nog meer stuk.

Als ik een nieuw coolertje koop, waar moet ik allemaal opletten?

Edit: Die CMOS resetten, is dat moeilijk?

Laatst bewerkt: 4 mei 2008
  12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je een nieuw coolertje koopt moet je er op letten dat het wel op je moederbord gaat passen en dat het dus niet in de weg gaat zitten van andere onderdelen (bv. de koeler van de southbridge kan al snel in de weg zitten om een grafische kaart te plaatsen). Dus meet hoeveel plaats je overal nog hebt en ga dan op zoek naar een nieuw koelertje voor jouw chipset. Nu staat er op de meeste sites wel bij op wel moederbord ze passen en op welk niet.

Als je dan wil dat hij stiller wordt zal je een koelertje met een lager toerental moeten kopen. Maar als dat koelertje even groot of kleiner is dan je huidig dan zal het minder lucht verplaatsen en dus misschien niet goed genoeg koelen.

De gemakkelijkste manier om de CMOS te resetten is dat batterijtje dat op je moederbord zit er eventjes uit halen (kan je met een niet magnetisch schroevendraaier doen als je pc volledig af staat) voor een half uur. Dan gewoon er terug in steken en pc terug op zetten. Je zal dan wel terug in je BIOS alles moeten goed zetten (datum, tijd,...).

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

Ik heb een half uur geleden de batterij eruit gehaald en net opnieuw erin gedaan. Nu heb ik alles weer aangesloten en bij het aanzetten krijg ik eerst het normale ACER scherm en vervolgens een scherm met een rode balk, groene balk en grijze balk. WTF is er aan de hand?8)

Tevens krijg ik voor het zien van het Acer scherm 1 piep, wat ie altijd deed en nadat het scherm van Acer weg gaat krijg ik nog 2 snelle piepjes achter elkaar.

Foto van wat ik zie op mijn scherm:

Mark.

Laatst bewerkt: 4 mei 2008
  14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zeker dat de batterij er goed insteekt en welk moederbord heb je (of het nog beter: welke merk van bios?) want die 2 piepjes betekenen iets.

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

Zit nu vanaf mijn PC *) Heb hem weer werkende gekregen, batterij was idd niet goed erin gedaan. Waarschijnlijk was ik te snel:)

De ventilator is stiller, zou bijna geloven dat het werkt:lol: Hopelijk blijft ie zo, dan ben ik enorm blij.

Bedankt Pegas_0/

16. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Help ik heb een probleem met het toetsenbord van mijn laptop de ibm thinkpad t42.
    Kan alleen maar normaal typen door een extern toetsenbord te gebruiken. Als je de laptop kent staan er onder de u i o p j k l m nummers. Iederre keer als ik deze intik komen die nummers ipv de letters. Ik ben bang dat ik wat in mijn instellingen heb veranderd maar weet niet wat? Wie helpt want zo heb ik niks aan mijn laptop.

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt numlock aanstaan. Als het goed is zie je op die toetsen in het blauw cijfertjes staan. Je moet ff met de FN functietoets + numlock je numlock uitzetten.

Dat weet m'n vriendin zelfs :+

18. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hallo,

ik heb een sony vaio fz11e, nu wil ik het RAM geheugen uitbreiden naar minimaal 2gb, het liefst hoger, nu staat op de site van sony dt mijn model niet meer dan 2 aan kan.
    Ik weet dat dit aan het moederboord licht ( en dat de 32 bit versie van vista zowiezo niet meer dan 3/3.5 aan kan) maarja hoger dan 4 zou ik zowiezo niet willen, dan zou ik het resterende aan de videokaart willen toewijzen maargoed dat terzeide).

ik had deze vraag een tijdje terug ookal gepost en toen werd er gezegd dat het moederboord dit niet aan kon(niet meer dan 2gb dan he) , nu heeft mijn model:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduc..._cons&pageType=Overview&category=VN FZ Series

dezelfde chipset als bijvoorbeeld deze:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduc...38M&site=voe_nl_NL_cons&category=VN FZ Series

namelijk de Mobile IntelĀ® PM965 Express-chipset, en deze ondersteund wel 4gb geheugen, mis ik dan toch iets of zou er wel 4 gb in kunnen?

EDIT: nog een klein vraagje er moeten dan DDR2 SDRAM 677mhz (dacht ik uit mn hoofd) in kan dan elke van dit type er in doen of zit hier nog groot kwaliteitsverschil in?

Laatst bewerkt: 8 mei 2008
  19. boatfreak

boatfreak Guest

Denken jullie dat dit een beetje een goeie combinatie zal zijn? Het is voor een budget pc voor mijn pa, die eigenlijk alleen maar internet.

Samsung SpinPoint S166 7200rpm 160GB S-ATA 3.5 8MB Cache HD161HJ
    Intel Dual Core E2180 2.0GHz s775 800MHz 1MB Box Gigabyte GA-73PVM-S2H s775 Intel mATX GF7050
    Kingston DDR2 2GB 800MHz 2x1024MB ValueRam HyperX KHX6400D2K2/2G

20. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je voor een internet PC ook wel met een Celeron en 1GB geheugen redelijk uit de voeten kan. C2d en 2Gb is wat overkill. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina