Gisteren eindelijk mijn 42PX80 gekocht! Alleen komt hij pas dinsdag binnen en gaan we hem woensdagavond ophalen
Even het verhaal van gisterenavond.
Ik had op
deze site de 42PX80 voor 930,- euro gevonden. Het is een echte winkel en niet een simpele webshop of een afhaalpunt. Ik dus vol goede moed naar de Mediamarkt gisteren in Breda. Daarvoor naar de BCC daar om de hoek maar die hadden niks op voorraad en ik wilde hem erg graag meteen meenemen.
Maargoed, wij bij de MM naar binnen en die tv kost overal 1199,- euro. Maar bij drie andere winkels hadden we al af kunnen dingen naar de 1040,- 997,- en de 980,- bij respectievelijk Micro Elektro, It's en Expert. Toen hadden we niet de mogelijkheid om de tv's mee te nemen dus gingen we nog maar ff bij de MM kijken. Ik wees de verkoper op het beleid wat laagste prijs betreft. Hij ontkrachtte het meteen en zei dat de winkel niet in 15km omgeving zat. Logisch.
Ik zei dus dat bij die winkel wel de MM in Arnhem en Ede binnen 20km zit ongeveer. Dan moest ik maar daarheen zei hij. Ik vroeg wat hij aan de prijs kon doen als we er twee tegelijk kochten. Hij liep naar de computer en kwam na een paar seconde terug. Hij zei: "ik mats jullie, dan maken we er 1150,- !! per stuk van". Ik en me maat dachten echt: WTF? 50 euro per stuk eraf op een prijs van 1200 euro?
Laat maar zitten chef! Wij gaan wel naar een andere winkel.
Wij naar Oosterhout gereden (koopavond en in Breda niet) en bij de BCC naar binnen. Al snel de tv gespot en meteen een vriendelijke verkoper, beetje ouwehoeren over die tv en HD etc.. Ik wist toevallig dat BCC ook dat beleid had alleen dan bij een bepaalde groep winkels. Ik gaf hem het uitgeprinte papier van die winkel met prijslijst en openingstijden van de winkel, om te laten zien dat het een echte winkel was met voorraad etc.. Ik vroeg wat hij prijstechnisch voor ons kon betekenen als we er twee kochten en hem dan pas woensdag op kwamen halen. Hij ging 10 minuten overleggen met de chef en kwam terug. Hij zei:
"ik kan niet lager gaan dan die prijs maar we maken hem gelijk voor jullie". Wederom dachten we: WTF? Gewoon door te praten hier 270!! euro per stuk eraf gekregen en meteen besteld natuurlijk. Ik moest me enthousiasme best wel onderdrukken want ik was echt erg positief verrast.
Bij de BCC dus de 42PX80.....1200 -> 938 (inclusief verwijderingsbijdrage). Dat wordt echt mijn nieuwe winkel voor soortgelijke apparatuur. De MM kan echt een dikke krijgen, zal vast aan het type verkoper liggen maar dit was toch wel een heel erg groot prijsverschil
.
Jammer dat ze niks op voorraad hadden maar dinsdag komen ze binnen dus ik kan nog wel een paar dagen wachten
Klik om te vergroten...