Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Ach die pers heeft zichzelf al belachelijk gemaakt door GTA4 een 10 te geven. Nu ik de game een tijdje heb gespeeld vind ik die 10 echt helemaal nergens opslaan. Voor een 10 vind ik dat er een hoop mist, bv het upgrade van je char. huizen kopen, zaken die allemaal in SanAndreas bv wel konden.

Nee die gamepers moet echt nog iets volwassener worden

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vond het bij Gametrailers vaak wel rare verschillen, bijv. gewoon brightness/contrast die anders in stond gesteld tussen ps3 en 360. Maakt me allemaal niet zoveel uit, maar nu zijn er wel weer duizenden kwijlende sony fanboys die goed kunnen slapen omdat het dus nu naar buiten gekomen is dat GT de boel oplicht.

Ik vraag me af of er geld mee gemoeit is dat GT de 360 op deze manier voortrekt...

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    GTA IV was ook op SNL (bagger programma, slechte sketches).

Niko and Vlad on Saturday Night Live

GTA on SNL? Well, if a movie did a $500 million opening week, bet your ass there'd be a skit on it the very next show. Here Niko Bellic and Vlad Glebov appear on Saturday Night Live's "Weekend Update" to complain about the negative image the game gives to Liberty City.

Most of the gag appears to be the permanent karate-chop pose of motion-capped hands, overly expressive gesturing and out-of-place dialogue during non-cutscene encounters. The writers leave it up to the viewer to get it. So if that's mainstream enough to get laughs, holy hell, games have really come a long way.

[Thanks to Gawker's Richard Blakeley for the video.]

Update: Commenter Rotmm added this 360/PS3 comparison shot of SNL. I wonder if Gametrailers might be working on a video too.

Klik de link in de titel voor het filmpje
    ---------------------------------------------------

De 360 versie ziet imo een stuk beter uit! :eek:

4. HayabusaDOAgamer

HayabusaDOAgamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    microsoft zijn een stel geldwolfen die alles in de strijd gooien om centen te vangen...

Daarnaast heeft de xbox een prima console met prima games, mocht je er van houden want smaken verschillen laat dat de reden zijn dat ik een ps3 heb gekocht die overigens ook een prima console heeft met prima games. Dus het gaat hierbij ook niet om welke console beter is, want ze zijn beide prima.

Consoles moeten gepromoot worden dmv reclames en nieuwtjes en exclusieven en dergelijke. Het gaat hierbij om de manier waarop dit gebeurt. En Microsoft zijn vuile honden in de manier waarop ze het doen.

Microsoft promoot zijn product door te zeggen dat ze beter zijn dan de ander. Hoe doen ze dat? Door te zeggen dat zij het beste zijn. Zij hebben de beste games, beste online mogelijkheden, etc en weten hier altijd leuke cijfers bij te toveren. Kortom mooie woorden, maar zijn die ook gegrond en berust op waarheid want waar halen ze dat soort cijfers vandaan? Vraag het niet aan mij, want ik weet het niet, je zou Joost even kunnen proberen die weet meestal alles wel. Wat ik wel weet is dat sites als Gamespot, Gamestop en GameInformer en zelfs Gametrailers, als het er al niet meer zijn, allemaal voor een deel zoniet compleet van Microsoft zijn en miraculeus geven deze sites altijd hogere cijfers aan xbox producten en lagere cijfers aan playstation producten.

Cijfers en mooie woorden zijn echter maar een deel, hoewel het een groot deel is, van de marketing strategie die Microsoft voert. Veel nieuwtjes met cijfers zowel positief als negatief die vanuit Micosoft zelf komen moet je met een korrel zout nemen. Dingen als RROD weten ze zelfs te gebruiken om de kwaliteit van hun helpdesk te promoten. Consoles die na 1 week nieuw worden terug gestuurd is voor Microsoft geen probleem, ondanks dat ze hierdoor miljarden verlies lijden. Leuk voor de consument, onhaalbaar voor de concurentie omdat sony en nintendo niet de mazzel hebben van een Bill Gates achter ze te hebben staan.

http://www.gametrailers.com/player/31146.html
    (hier proberen ze op de developer confererence ontwikkelaars voor zich te winnen)

http://www.gametrailers.com/gametrai...ayer.php?ep=11
    (als je naar het stukje kijkt van xbox, krijg je een perfect voorbeeld van hoe ze daar de xbox aan het verkopen zijn)

Conclusie: Microsoft liegt op regelmatige basis keihard en manipulert alles en iedereen. Sony en Nintendo zullen vast wel eens in hun leven 1 leugen hebben verteld, maar aan de vuilheid van Microsoft kan niemand tippen.

Pfoe nou om het niet nog langer te maken laat ik het hier even bij, mijn energie is op om nog meer voorbeelden te verzinnen voor de vuilheid van Microsoft.

Laatst bewerkt: 11 mei 2008
  5. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Daar word ik nou zo moe van hé, net doen of Sony geen geld wil verdienen...
    Je post raakt kant noch wal. Exact hetzelfde kun je over sony roepen.
    En als Sony roept dat next-gen met PS3 begint waarom mag micosoft zichzelf dan ook niet de hemel inprijzen.
    Beiden companies willen geld verdienen en beiden zullen ten alle tijden hun product zo goed mogelijk willen promoten. Doe alsjeblieft die oogkleppen af.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Naast het feit dat ik denk dat Sony heel wat meer beloftes niet nakomt (en ja ik speel meer op mijn ps3 dan op mijn 360), voegen veel van je opmerkingen niks aan tot deze discussie en leiden alleen maar tot nog meer nutteloos geflame (wat jij dus nu al doet). ' Vuile honden' etc mag je in het vervolg achterwege laten als je in de toekomst nog wilt deelnemen aan deze discussie.

;)

7. HayabusaDOAgamer

Leuk Bevonden:
    0

Right...dat heeft ook echt veel met mijn punt te maken...oké, Sony heeft misschien en paar beloftes (niet snel genoeg) waargemaakt maar wat heeft dit nou met leugens te maken? Bewuste misleiding is een leugen. Daar is hier absoluut geen sprake van. ;)

oja, dat heeft er ook echt zoveel mee te maken.....:+

Sorry? ik uitt mijn kritische mening/blik over het marketingsgedrag van Microsoft. Ik wil hier graag over gaan discuseren. Niks mis mee lijkt me zo. ;)

Beetje hypocriet van je niet? of heb jij nou meer rechten als mij? :+

Afijn, ik wil wel ff mijn excuses aanbieden voor de toon van mijn reactie, ik besef dat dat misschien niet bij iedereen in de smaak heeft gevallen. En 'vuile honden' was inderdaad wat aan de overbodige kant. :b:

Laatst bewerkt: 11 mei 2008
  8. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Euh Killzone 2 tonen met als doel om te laten zien wat voor geweldige grafix de PS3 zou kunnen produceren...bleek allemaal niet ingame te zijn. Erg misleidend, om nog maar te zwijgen dat het vervolgens 4 jaar duurt eer de game uitkomt (wat te meer het bewijs is dat dat alles niet ingame was)

In-game XMB? Dat is er nog steeds niet terwijl er al meerdere malen is beweert door Sony dat dat binnenkort zou komen.

PS2 spellen zouden gewoon speelbaar zijn op de PS3, alleen maar op 1 bepaald model en we moeten nog maar zien of deze feature terugkeert bij nieuwere versie`s van de PS3. Is dus ook misleidend geweest.

Nagenoeg alle games zouden in 1080p draaien, ook een leugen.

Dan nog de ongelofelijk lange lijst aan uitgestelde games....

En dan hebben we het nog niet eens gehad over Home.

Maar goed zal wel weer zo'n eindeloze discussie worden maar als je 1 bedrijf van misleiding, of toezeggingen die gedaan zijn niet nakomen, is dat wel Sony.

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt gelijk man, bewust liegen, nee dat doet Sony niet. Sony heeft immers veel gelijk met de paus, de onschuldigheid zelve, al hun winst gaat ook direct naar het hoofdkantoor in Birma voor voedsel pakketten, en ze leveren gratis playstations aan ziekenhuizen uit liefdadigheid.

Ik weet niet in welke klas je zit, maar ik kreeg vroegah altijd economie, met marktstrategien etc. De doelstelling van elk bedrijf is winst, en hoe dat bereikt wordt mag worst wezen. Elk bedrijf speelt kapitalistische spelletjes en verdraaien van feiten en slinkse handelingen in spraak horen daarbij. Als jij serieus denkt dat sony nooit of amper liegt over feiten die in hun voordeel worden uitgelegd is het goed een nieuwe LOI cursus te volgen, want dit is kortzichtigheid ten top. Dat chiem serieus op je ingaat, compliment en kudo voor chiem gedult, ik heb voor dit soort kortzichtige ondenkende primitief ontwikkelde geestesgesteldheid van een verdraaide gemanipuleerde sony geestamper serieuze woorden over behalve deze!

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hey HayabusaDOAgamer ben je soms ook vergeten het vuile (marketing) spelletje wat Sony speelde om Sega weg te werken? Nee die tijd heb je vast ook niet mee gekregen he, en raad eens het is ze nog gelukt ook. ;) Over vuil gesproken... en daarom kies ik nog altijd liever partij voor die 'vuile honden van Microsoft'.

11. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

12. HayabusaDOAgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Maar oordeel zelf nu eens dan, je hebt inmiddels misschien wel gameplay beelden gezien van Killzone. Er zijn een paar dagen geleden een heleboel nieuwe gameplay beelden van Killzone gekomen en die kan je prima vergelijken met de E3 trailer.

Naar mijn mening zien de huidige gameplay beelden er zelfs mooier uit dan jouw 'CG beelden', maargoed een ieder zijn mening.

Dat komt heel binnenkort. Gewoon een kwestie van een software-update. En als het er is gaat het bewijzen dat Sony ook op dit punt toch goed zat.

Komt door de hardware verschillen, is al uitgelegd. Bovendien is dit ook niet het geval bij de 360.:)

Dit is de rijnste onzin. Kom maar eens met een betrouwbare bron die dit aantoont.

Dus? bij de 360 niet? Bovendien heb ik liever een goed en voltooid product dan een gerushed en slecht product. Iets wat ik ook kan zeggen over de 360 hardware. :+

Dat komt ook heel binnenkort lijkt me. Dat is ook niet makkelijk, zie Microsoft daar ook niet zo snel mee komen.

Nonsens natuurlijk.:)

Ik wil hier nieteens op in gaan. Je bent blijkbaar niet in staat om op een volwassen manier te discuseren aangezien je besluit op de persoonlijke tour te gaan. Erg zielig. Verbaasd me dan ook dat de mods hier niet op ingrijpen (die er trouwens wel als de kippen bij waren toen ik alleen maar 'vuile honden' zei). :'-(

Kom dan eens met een goede bron die dit aantoont, want volgens mij is dit een broodje-aap verhaal. :)

Wat roerend - doch uiterst kinderachtig- dat je mijn post zo diep hebt zitten bestuderen om toch nog dat ene naschopje te geven. Reageer dan gewoon niet, want op deze manier draag je niks bij aan deze disscussie. Ik denk dan ook dat Kevf hier op doelde toen hij over flamen begon. :)

Laatst bewerkt: 12 mei 2008
  13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Paar berichten verwijderd.

Heren, graag op een normale manier de discussie voortzetten. Het bashen en beledigen van elkaar helemaal achterwege laten svp. :{

14. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Haal die berichten van die PS3fanboy dan ook weg want het is natuurlijk pure uitlokkerij.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Met al het respect Chiem, maar Arjan heeft al zijn beslissing gemaakt welke replies weg moeten en welke blijven. Vanaf dit punt dus weer gewoon verder met de 'discussie' ;)

Verder kan je natuurlijk altijd een pm sturen of de reportknop gebruiken :)

16. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Dat komt heel binnenkort. Gewoon een kwestie van een software-update. En als het er is gaat het bewijzen dat Sony ook op dit punt toch goed zat.

Haha ik moest zo lachen toen ik dit las, ja echt binnekort sure het had er allang in moeten zitten! home is alweer uitgesteld ook tot einde van dit jaar net als dat GT5 pas in 2009 uitkomt net als dat Killzone pas in 2009 komt enz enz.. Delaystation echt. Kwa hardware zit het prima in mekaar maar die games laten zolang op zich wachten, wat dat betreft is de hardware fop van de 360 maar de games komen snel en zijn nog goed ook.. hoef geen voorbeelden te geven lijkt me.. zowel ben je echt een fanboy Hdoagamer;)

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat ik er toch nog wat woorden aan vuil maak is een zwakte van me , maar laat ik dan proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Elk bedrijf, een onderneming, wil geld (centjes) verdienen. In Nederland en bijna heel de rest van de wereld, en de wereld is heeeeeeeeeeeeeel groot, is er voor elk ding concurrentie, dat betekent dat er twee bedrijven zijn die hetzelfde maken. Nou die twee bedrijven die hetzelfde maken willen eigenlijk nog veeeeeeeeeeel meer geld verdienen dan ze al doen, en eigenlijk vinden ze elkaar niet zo lief en aardig, want de ander pakt klanten (mensen die hun product, bijvoorbeeld een pop, kopen) af. Dus wat gaan ze doen, ze gaan reclame maken (dus bijvoorbeeld op de tv en radio zeggen dat hun pop de beste is en dat je daar het best mee kan spelen) en zeggen dat de ander niet lief en aardig is, en zo hopen ze dat mensen die eerst een pop van de ander kochten, nu een pop bij hun gaan kopen.

Nou kijk, nu gaan we het niet hebben over poppen maar over consoles (een soort computer alleen voor spelletjes), wat is het geval, er zijn 3 console makers (dus bedrijven die de computertjes maken en bedenken), Sony, Nintendo en Microsoft. Nintendo heeft de meeste computertjes verkocht, en Sony en Microsoft willen net zoveel cumputertjes verkopen dan Nintendo. Wat doen hun dus, ze gaan heeeeeeel veel beloven zodat mensen hun computertje gaan kopen en niet die van Nintendo. Maar er is een probleem, ze beloven namelijk zoveel aan de mensen terwijl ze weten dat niet alles waar gemaakt kan worden, of nog lang niet waargemaakt kan worden. Nou, dit punt is dus liegen, en iedereen liegt erop los zodat hun computertje het best gaat verkopen aan de mensjes.

Hopelijk wordt de er wat wijzer van HayabusaDOAgamer.

18. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker modergooien hier:{ Sneu om te zien dat een hoop mensen alleen maar blij lijken te zijn met hun console als de concurrent slechter is. Op het moment dat je het apparaat (1 van de 3 hoofdconsoles) aanschaft, weet je dat je er veel plezier van gaat hebben. Anders koop je het niet. En als je jezelf als zó'n topgamer beschouwd dat je random mensen op fora moet gaan overtuigen van de kwaliteiten van jouw console, zou je eigenlijk gewoon alle 3 in huis moeten halen.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mooi gezegd! :cool: De verschillende consoles, en met name dan de 360 en PS3 worden regelmatig onterecht afgezeken. Mja, we posten hier alweer in deel 15, en het is nog nooit anders geweest. 8) Anderzijds liever zulke berichten centraal in één thread dan in de rest van het forum. :+

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Precies. Net zoals ondergetekende :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina