microsoft zijn een stel geldwolfen die alles in de strijd gooien om centen te vangen...
Daarnaast heeft de xbox een prima console met prima games, mocht je er van houden want smaken verschillen laat dat de reden zijn dat ik een ps3 heb gekocht die overigens ook een prima console heeft met prima games. Dus het gaat hierbij ook niet om welke console beter is, want ze zijn beide prima.
Consoles moeten gepromoot worden dmv reclames en nieuwtjes en exclusieven en dergelijke. Het gaat hierbij om de manier waarop dit gebeurt. En Microsoft zijn vuile honden in de manier waarop ze het doen.
Microsoft promoot zijn product door te zeggen dat ze beter zijn dan de ander. Hoe doen ze dat? Door te zeggen dat zij het beste zijn. Zij hebben de beste games, beste online mogelijkheden, etc en weten hier altijd leuke cijfers bij te toveren. Kortom mooie woorden, maar zijn die ook gegrond en berust op waarheid want waar halen ze dat soort cijfers vandaan? Vraag het niet aan mij, want ik weet het niet, je zou Joost even kunnen proberen die weet meestal alles wel. Wat ik wel weet is dat sites als Gamespot, Gamestop en GameInformer en zelfs Gametrailers, als het er al niet meer zijn, allemaal voor een deel zoniet compleet van Microsoft zijn en miraculeus geven deze sites altijd hogere cijfers aan xbox producten en lagere cijfers aan playstation producten.
Cijfers en mooie woorden zijn echter maar een deel, hoewel het een groot deel is, van de marketing strategie die Microsoft voert. Veel nieuwtjes met cijfers zowel positief als negatief die vanuit Micosoft zelf komen moet je met een korrel zout nemen. Dingen als RROD weten ze zelfs te gebruiken om de kwaliteit van hun helpdesk te promoten. Consoles die na 1 week nieuw worden terug gestuurd is voor Microsoft geen probleem, ondanks dat ze hierdoor miljarden verlies lijden. Leuk voor de consument, onhaalbaar voor de concurentie omdat sony en nintendo niet de mazzel hebben van een Bill Gates achter ze te hebben staan.
http://www.gametrailers.com/player/31146.html
(hier proberen ze op de developer confererence ontwikkelaars voor zich te winnen)
http://www.gametrailers.com/gametrai...ayer.php?ep=11
(als je naar het stukje kijkt van xbox, krijg je een perfect voorbeeld van hoe ze daar de xbox aan het verkopen zijn)
Conclusie: Microsoft liegt op regelmatige basis keihard en manipulert alles en iedereen. Sony en Nintendo zullen vast wel eens in hun leven 1 leugen hebben verteld, maar aan de vuilheid van Microsoft kan niemand tippen.
Pfoe nou om het niet nog langer te maken laat ik het hier even bij, mijn energie is op om nog meer voorbeelden te verzinnen voor de vuilheid van Microsoft.
Klik om te vergroten...