[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    OK thx eens proberen zo
     
  2. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd thx werkt perfect zo, we hebben wel de composite genomen was makkelijker. Bedankt.
     
  3. Timmeah

    Timmeah Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me eens af, ik wil binnenkort een 360 aanschaffen en nu heb ik een redelijk oud lijk van een tv. Een 15 jaar oude 50hz panasonic. Ik heb echter ook nog een oude CRT monitor staan en nu is mijn vraag; Loont het de moeite om mijn toekomstige 360 aan te sluiten op mijn CRT monitor? (aangezien mijn tv wel eens voor problemen kan zorgen qua ondersteuning van 60hz games en beeldscherpte)

    Alvast bedankt,
     
  4. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Je zou een VGA-kabel kunnen kopen om deze daarna aan de sluiten op je CRT monitor.

    Maar kijk eerst maar eens of dat het werkt, want mijn oude tv was een 13 jaar oude philips en die deed het perfect op 60hz.

    BTW, hoe weet je dat het een 50hz tv is, let erop dat de sticker achterop de tv (waar op staat 220-230 ~ 50hz) te maken heeft met de elektriciteit (50hz wisselstroom), NIET met je beeldbuis.
     
  5. NL Sander

    NL Sander Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Fr0zonE

    Fr0zonE Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ff een kort vraagje, zal GTA4 in 50hz speelbaar zijn? wil em namelijk in de auto op wat oudere schermpjes spelen onderweg op vakantie...
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij wel. GTA ligt al klaar in de magazijnen van winkels en er circuleren wat foto's van de box. Ik dacht dat er geen 60Hz logo op stond.
     
  8. Fr0zonE

    Fr0zonE Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is dus ook nog zoiets, ik heb thuis COD4 liggen en hierop staat ook niet dat ie alleen in 60hz afspeelt... bij PGR4 en Halo 3 en PES staat het er dan weer wel op..

    Ik probeer namelijk mijn xbox aan te sluiten op een dvdsetje voor in de auto, krijg alleen zwart-wit beeld in 60hz modus, en de technische dienst van dit bedrijf zegt dat een s-video kabel mij misschien kan helpen. Heeft iemand hier toevallig meer verstand van?
     
  9. stokvis

    stokvis Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren een X360. De verkoper raadde mij niet aan om een advanced scart kabel te gebruiken, omdat ik een 50/60hz CRT tv heb. Hij zei dat je het met name op 100hz CRT's merkt. Is dit ook jullie ervaring?
    Merk wel dat het X360-beeld op mijn tv lang niet zo straks is als op de LCD-tv's bij de MM :p (maar ik wil geen LCD vooralsnog omdat ik de kwaliteit icm coax signaal een stap terug vind).
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  10. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma of LCD ? Wat is beter voor het gamen, ga namelijk dinsdag naar de MM..
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Lees de HDTV thread eens door ;)

    De HDTV thread [Deel 17]
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=110904

    Een goede koop is de Panasonic TH37PV7F (Plasma) voor maar € 499.

    Mijn voorkeur gaat zelf uit naar LCD !
     
  12. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb net m'n oude xbox op 60Hz gezet en getest op een tv waarvan in de manual staat die die op 50 Hz werkt. Nu geeft hij gewoon goed beeld. Betekent dit dat mijn tv gewoon 60 Hz ondersteund of moet ik dit eerst testen met een 60 Hz game?

    Het gaat hier overigens over een Daewoo DTY-21b4s die is verschenen in 2004.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  13. Hp.5

    Hp.5 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

    Ik ben van plan om een Xbox 360 te kopen.

    Ik wil gaan spelen op een oude TV van 50 hz.
    Deze TV heeft alleen een scart aansluiting.

    Ik wil dus deze bundel gaan kopen: http://www.consoleshop.nl/product/51...iv-bundel.html

    Maar ik vraag me af, als ik die bundel heb kan ik dan gewoon spelen, of moet ik er nog apart een kabel bij kopen voor de scart aansluiting op mijn TV?

    Of is het niet nodig omdat de kabel er al bij zit?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan gebruik maken van de standaard kabel.
    Je maakt dan alleen gebruik van de gele (composiet) en de rode en witte stekkers (audio).
    Die stop je dan in de bijgeleverd scart-blokje.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Melbuuln gaf je al een tip voor een tv.

    Ikzelf vind plasma veel mooier om op te gamen, maar het gaat erom wat jij vindt.
    Neem je xbox mee naar de winkel en test n paar tv's die jij op het oog hebt. Vergeet niet met de instellingen van de tv te spelen en laat je niet gek maken door specs als full hd of 25000:1 dynamisch contrast.

    Gewoon meerdere toestellen testen en koop de tv die jij het mooiste vindt voor het geld wat je wilt besteden.
     
  16. Hp.5

    Hp.5 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen

    Ik heb dus toch gekozen voor de xbox 360 pro.

    Maar denken jullie dat er ook zon scartadapter bijzit, zodat ik hem gewoon op een oude scart tv kan aansluiten?

    Hp.5
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  17. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Scart-adapter zit er standaard bij.
     
  18. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om een xbox elite met 5 games (GTA4, Forza 2, Assasins Creed, Viva Pinata, Halo 3 ) te kopen via bol.com. Nu is mijn vraag of de tv die ik heb wel geschikt (genoeg) daarvoor is.

    Het is een sony kv-28FQ86B

    Technische gegevens voor zover ik ze zo gauw kon vinden staan op deze site.
    http://www.kieskeurig.nl/product/0366D49D8EE46E16C1256E7500321A20.htm#

    Heeft het zin?
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij ondersteunt 60 Hz dus het zou geen problemen moeten opleveren. Alleen heb je dan geen HD beeld, maar dat wist je waarschijnlijk al.
     
  20. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wist inderdaad al dat het geen hd op zou leveren, maar ik kan de spellen dus wel gewoon spelen (al las ik dat tekst soms lastig te lezen is bij bijvoorbeeld GTA4)?

    anders moet ik maar eens een goede monitor vinden. dat zal eerder in mijn prijsklasse vallen dan een HDTV
     

Deel Deze Pagina