GTA IV wereldrecordhouder!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 13 mei 2008.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Is niet waar! :mad:
    1 game kost $60
    Dus 310.000.000 / 60 = 5166667 verkochte games.
    Harry Potter 7 bracht 220.000.000 op, en 1 boek is $20:
    220.000.000 / 20 = 10500000

Vraag me niet hoe je het uitspreekt, maar het komt er op neer dat HP een aantal met 8 getallen heeft verkocht, en GTA maar met 7 getallen :cool:

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Limited editions en eventuele acties van winkels zijn wel meer dan 60 dollar. Het klopt heus wel hoor :+ GTA > HP :cool:

4. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    GTA <3

HP <1

5. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    en somigge mensen kopen hun game voor 64 euro.. afzetters:mad:

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    lol, jammer Dulle maar t record gaat om de omzet in $$ en niet hoeveel mensen t kopen / lezen / ernaar kijken of whatever. Denk dat dan trouwens een WK finale ofzo recordhouder zou zijn

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik snap best dat het voor het bedrijf vrij belangrijk is hoeveel omzet ze hebben, maar ik vind dat je bij records ook (vooral) moet kijken naar de prijs van het product / hoeveel er verkocht is.
    Ik vind het HP record toch een stuk indrukwekkender dan dat van GTA; voor iedere verkochte GTA game zijn er 2 HP boeken verkocht.

WK telt natuurlijk niet mee, dat koop je immers niet ;)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    van de andere kant,.. iedereen kan een HP boek kopen voor een paar tientjes,.. voordat je GTA koopt moet je eerst een ps3 of 360 gekocht hebben voor een paar honderd euro,.. dat vind ik ook wel wat zeggen.

wat is eigenlijk het percentage van verkochte games/ totale install base van de consoles?

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Games zijn 'in', boeken/lezen is 'lame'. Om dan toch zoveel te verkopen maakt het des te indrukwekkender :cool:

Ja kan verder zeggen wat je wilt maar ik hecht meer waarde aan het HP record dan aan het GTA record. :+

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hihi, gelijk heb je

je kan altijd nog hopen dat de nieuwe HP film het omzetrecord voor de eerste 24 uur weer terugpakt :D

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sjeikerds! Is toch gewoon een leuk nieuwtje -_-

12. halo3junkie

halo3junkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: nooit verwacht dat zoveel mensen het spel gekocht hebben.

13. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    ik ken genoeg mooiboys en lekkere meide die Harry Potter lezen 8) Daarbij moet je als je GTA wilt spelen, ook nog een console erbij kopen van 200/300/400/500€. Voor een boek hoef je alleen maar te kunnen lezen.

14. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Sjeikerds!?? En dat zegt een moderator, terwijl de moderators hiero topics sluiten om kleinigheidjess of sommigen een OW geven of hoe het allemaal heet om een kleinigheidje.
    En vervolgens komt een moderator met zo'n onzinnige topic wat ook makkelijk ff bij GTA Algemeen erin gegooid kon worden:lol:

Maakt mij verder niet uit...maar trek ff 1 lijn hiero op het forum dan.:b:

15. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje he... Het gaat om omzet en niet zozeer het aantal verkochte exemplaren. Je kan dit positief en negatief zien maar geef toe dat er dus een goede marketing-hype en voldoende publiciteit omtrent GTAIV was waardoor er dus genoeg mensen een game van rond de 60 Euro hebben aangeschaft.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    en dat er blijkbaar nog steeds hele volkstammen van niet hardcore gamers zijn die speciaal voor GTA wel naar de winkel rennen,.. dat heb ik eigenlijk nooit zo gesnapt.

Het is een hartstikke leuke serie en de games zijn altijd lang speelbaar en behoorlijk goed gemaakt maar om nu te zeggen dat dit terecht de grootste console franchise ter wereld is,.. kweenie

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kerel relax, zat maar wat te ouwehoeren (post ook niet voor niks Sjeikerds ipc Zeikerds ;)). Dulle weet wie het zegt :b:

Over de onzinnigheid van deze thread: dit past prima zolang er een apart subforum voor is :)

18. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne was 85, speciale editie, YAYA.

19. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    hehehe, ok, 'k mot jullie wel ff scherp houden he.:thumbs::b::+O-)

20. snow

snow Flapturd

Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig vergelijk je ook geen appelen met peren.

HP verkocht 10.500.000 boeken, maar een autowiel maakt per meter ongeveer 3 volledige omwentelingen. Dat is per kilometer 3000 omwentelingen. Een auto maakt gemiddeld 300.000 km in zijn leven en dat brengt het dan weer op: 900.000.000 omwentelingen.
    Op een auto zitten 4 wielen waardoor dat zo'n 3.600.000.000 omwentelingen zijn.

Da's echt een stukje meer dan die Harry Potter boekjes.
    Conclusie: het is een suckie vergelijking

Laatst bewerkt: 16 mei 2008

Deel Deze Pagina