Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Probeer is via het OSD Menu > Auto [​IMG]
    Dit zorgt ervoor dat je scherm het zooitje automatisch goed zet. Althans, dat is de bedoeling. Mocht dat niet werken. Probeer dan het volgende:
    Ga in Menu > [​IMG]
    Daar kan je je Focus en clock aanpassen. Probeer je focus/clock wat minder te maken zodat het erop past. Ik denk dat clock de horizontale breedte is dus dan moet je die veranderen. Speel er iig wat mee en probeer het beeld goed te krijgen.

    Succes !
     
  2. DutchNeon

    DutchNeon Active Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand het? omdat ik dan deze week de benodigde spullen zal kopen als het werkt op dit scherm.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet of je pixelmapping opties hebt maar in het ergste geval word het beeld uitgerekt. Ik weet niet of je daar mee kan leven maar als je er geen probleem me heb kan je gewoon de vga kabel gaan halen :)
     
  4. Kevstum

    Kevstum Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Goededag,
    Ik had een vraagje, ik heb sinds vorige week een Xbox360 en om het op HD te spelen heb ik hem aangesloten op mijn Logitech SyncMaster 206bw Dit is tevens mijn pc scherm (via vga) en mijn xbox360 (dvi).
    Het enige probleem is dat dat ik geen geluid krijg via mijn Xbox360.
    Heeft iemand enige idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

    Xbox360 Pro
    Samsung Syncmaster 206bw
    Logitech X530

    Dus:
    Het geluid van mijn Xbox360 (die aangesloten is op mijn beeldscherm) af laten spelen op mijn PC boxen (Logitech X530) terwijl mijn Xbox is aangesloten met een HDMi aansluiting.

    Met vriendelijke groet,
    Kevin
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zie mijn post hier: http://forum.xbw.nl/showpost.php?p=2804856&postcount=226
     
  6. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje:

    Ik speel nu op een 20'' Samsung 206BW scherm in combinatie met mijn Xbox 360. Nu wou ik even weten als ik hem op 1280x1024 zet of ik dan ook echt 720p heb?

    Ook wil ik even weten of het wel handig is om je scherm onder zijn echte resolutie te laten lopen (1680x1050). Volgens mij is het namelijk zo een resolutie eronder veel onscherper is waardoor als je op de Xbox speelt je scherpte ook flink daalt.

    Ik speel nu veel GTA IV en ik moet toch wel toegeven dat ik het beeld niet super scherm vind. Zelfs als ik heel dicht bij een hekje sta zie ik nog de kartels.. Of is GTA IV grafisch helemaal niet zo geweldig?
     
  7. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Heeft deze monitor 1:1 pixelmapping?

    Samsung 245B, 24''TFT, 5ms, DVI-D, Zwart
    http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=659295&spcall=yes

    Formaat 24 inch

    Breedbeeld Ja

    Kleur Zwart

    Inkijkhoek Hor./Vert. 160/160 graden

    Reactietijd 5 msec

    Dotpitch 0.270 mm

    Helderheid 400 cd/m2

    Contrastverhouding 1000:1

    Aantal kleuren 16.7 miljoen

    Horizontale Synchronisatie 30-81 KHz

    Vert. Synchronisatie 56-75 Hz

    Panel Technologie TN

    Beeldformaat WUXGA

    Max. Resolutie 1920x1200

    Signaalingang Analoog D-Sub

    Signaalingang Digitaal DVI-D

    Stroomverbruik 100 W

    Gewicht 8.4 Kg

    Afmetingen bxhxd 560x445x250 mm

    Vesa Ja

    Vesa Type 200x100

    In hoogte verstelbaar Ja
     
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Dat automatisch "goed" zetten had ik al geprobeerd, maar dan doet ie t dus te breed maken!
    Via die andere optie in het menu kon ik idd de horizontale breedte aanpassen! Had ik zelf nog niet gevonden, dus bedankt daarvoor! Maar....ik kan m NET niet smal genoeg maken :'-(! Dus laat m voorlopig maar gewoon op 1280x1024 staan, dan heb ik toch minstens 720p, of niet?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Speel eens op een normale TV zou ik zeggen en je merkt het verschil vanzelf ;)

    Nee, die heeft geen 1:1 pixelmapping

    ja 't is 720p + 304 verticale lijnen extra :+
     
  10. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus van plan een monitor te kopen, puur voor mijn 360. Welke schermen kunnen jullie mij aanraden? Er hoeven geen ingebouwde speakers in te zitten. (ik koop zo'n 2x tulp naar female 3,5'' jack --> dan kan ik mijn geluid op mijn versterker zetten) En kan je nou met die VGA HD cable van Microsoft Full HD gamen of alleen 720p?

    Ik dacht zelf dat een Samsung 226BW misschien een goede keus zou zijn, iemand een ervaring met deze monitor? Dit schermpje kost 210 euro op internet dus is ook nog eens spotgoedkoop.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2008
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die monitor is wel goed, maar niet Full HD. Wil je full hd, moet je een 24" scherm kopen
     
  12. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Keej thnx, dus met een degelijke 24 inch monitor kan ik full hd gamen.

    Is dit scherm dan wat? De samsung 2493HM?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2008
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    die heeft geen 1:1 pixelmapping en ook geen ondersteuning voor HDCP, als dat je niet uitmaakt is 't een goede ;)
     
  14. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe erg is die uitrekking precies dan, zal je hier op een 22'' schermpje veel last van hebben?
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kheb geen idee. Maar het rekt behoorlijk uit aangezien je maximaal 1280x1024 op je 360 kan selecteren voor je monitor, en je 22" scherm is native 1680x1050, dus krijg je 400 pixels in de breedte gerekt... Ik weet niet of het er dan nog normaal uit ziet :9
     
  16. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    G2400W

    1:1 pixelmapping, full HD 1920x1200, HDMI/DVI/VGA input.
     
  17. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een oude generatie xbox, dus geen hdmi, kan ik dan alsnog mijn xbox aansluiten en full hd met 1:1 pixelmapping van dit schermpje (G2400W) genieten?

    EDIT: Net op tweakers gelezen dat dat scherm alleen digitaal 1:1 pixelmapping ondersteund.

    @Lenny-T

    Ik zag in een paar posts terug dat je een HP W2408H hebt, ik denk dat ik daarvoor ga, hij ondersteund 1:1 pixelmapping met VGA toch? Ook Full HD? Of werkt die 1:1 pixelmapping niet boven een bepaalde resolutie? Op jouw foto's zag het er in ieder geval goed uit!
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    *bericht hoort in andere thread*
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga volgende week waarschijnlijk de HP W2408H aanschaffen, ik vraag mij nu alleen af hoe deze is tegenover de Benq G2400W of de Samsung 245B. Ik zal vooral veel gaan gamen en HD-films erop bekijken.
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heeft het gamen op een monitor ook effect op ntsc spellen? Ik speel zelf op m'n monitor, aangesloten via een coolermaster, dus niet met de officiele kabel, kan het dan zijn dat ik problemen krijg met het spelen van een ntsc spel of niet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina