1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    de perfecte instellingen bestaan niet..:): je moet gewoon zelf wat gaan proberen wat JIJ zelf het mooist vindt. Laat dat niet door een ander bepalen. de 1 vind dit weer mooi en de ander weer dat. blabla. Wel te bevelen om idd de game mode aan te zetten. maar dat had je zelf vast al uitgezocht.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Even twee vragen.

    In de 42PX80 zit een digitale tuner, wat is hier het voordeel van en wat kan ik ermee?

    En ik wil graag een goede upscaler hebben voor mij dvd's en de 360 doet het wel redelijk maar blaast nogal stoom af tijdens het lezen van een game. Als het niet te erg is houd ik de 360 gewoon. Die toshiba HD-DVD spelers die nu voor een prikkie te krijgen zijn lijken me wel wat, vooral 2e hands gewoon overnemen spreekt me wel aan. Welke van de 5 Toshiba's moet ik dan nemen?
     
  3. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Met de digitale tuner kun je digitale televisie kijken zonder dat je een "kastje" nodig hebt... Heb zelf digitenne in mijn Sony Bravia middels DVB-t. Het kaartje van digitenne wordt in een zogenaamde CAM-module geschoven en deze schijf je vervolgens weer in de tv. Beeld schijnt beter te zijn, want minder signaalverlies door directe aansluiting. Die CAM module moet je overigens wel eerst aanschaffen...

    Voor wat betreft DVD's op de 360, ik merkte dat mijn 360 veel stiller was bij het lezen van een DVD dan bij het lezen van een game. Maar goed, een echte DVD speler zal nog veel stiller zijn...

    HD-DVD? Zou ik niet meer doen nu Blu-ray de strijd heeft gewonnen en dus meer toekomst heeft.

    Succes!
     
  4. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Tijd voor een nieuw deeltje : ).
     
  5. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Onlangs de Componentcable aan mijn LCD-TV gekoppeld en ik denk dat ik iets fout doe aangezien het beeld nogal jaggy is.
    -------------------------------
    Ik heb een LG 26LB75:
    26"
    1080P input
    Resolutie 1366x768
    Helderheid 500 cd/m²
    Contrast ratio 26LB75: 5.000:1
    ---------------------------------
    De kleuren zijn intenser en er is meer glare (en effecten) dan met de oude VGA HD cable, maar binnen Forza/TDU zag ik nog geen scherp beeld. Ik heb wat i/d instellingen zitten vogelen en het omlaag gooien v.d. scherpte help wel wat. Ik kan kiezen voor 480p/720P/1080i, maar geen van allen geven een echt strak beeld...

    Het schuifje aan de XBOX connector staat op HD & het 2e schuifje staat op component. Ik heb de goede kleurencomp. aan de monitor bevestigd...

    De handleiding van mijn LG 26LB75 staat het volgende:
    Signaal Component HDMI
    480 i ja ja
    480 p ja ja
    720 p/1080 i ja ja
    1080 p nee ja

    De VGA HD cable kan maximaal draaien op een reso van 1360x768 volgens het Dashboard, maar dit is toch geen HD? Ik kreeg bij TDU loadscreens nl. geen HD te zien...

    Ik begrijp niet waarom mijn LCD-TV geen scherp beeld kan weergeven op 1080i / 720p
     
  6. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik denk dat TDU dan gewoon niet HD was, wat je bedoelt is namelijk een intro-filmpje.
    Het is een hele lange discussie, maar het komt hier op neer: Component geeft mooiere kleuren, en VGA is scherper.
    Het is dus net wat je zelf wil, mooiere kleuren of scherper beeld.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Balen dat de componentenkabel niet heeft geholpen.
    De aansluitingen heb je goed gedaan, dus daar ligt t niet aan.

    Er zijn maar enkele verklaringen
    -de xbox360 is niet goed
    -de tv is kapot
    - de tv is qua beeldkwaliteit minder dan je had gehoopt.

    Je kan met je xbox360 naar de winkel gaan en m daar op eenzelfde toestel aansluiten en kijken of t beeld daar wel scherp is.
    Zo niet, dan sluit je m aan op n ander merk zoals n samsung s61.
    Als t beeld hiervan wel goed is, kan je m misschien ruilen.

    Is t beeld nog niet goed, sluit m dan aan op n duur toestel, want dan kan je zien of je xbox360 misschien niet goed is.

    Je zou ook aan n vriend kunnen vragen of hij zijn xbox360 aan jouw tv wilt aansluiten.

    Ik zal zelf vanavond tdu en forza2 opstarten om te kijken of dat hd embleem tevoorschijn komt.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Verdomme :mad:

    Net telefoontje van BCC gekregen, tv wordt niet vandaag maar morgen of heel misschien zelfs vrijdag geleverd :eek:

    Had speciaal vanavond vrij genomen omdat ze in de winkel zeiden dat hij waarschijnlijk zelfs dinsdag al wel aan zou komen....kut kut KUT!!

    Morgenavond moet ik wel weer werken.... sjonge jonge jonge!
     
  9. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry34; bedankt voor de geboden oplossingen... Ik denk/hoop niet dat mijn TV kapot is aangezien deze net een weekje oud is... Het zal dus of de XBOX zelf zijn/of de kwali v/d TV is toch minder dan verwacht...

    Heeft er iemand anders misschien een soortgelijke opstelling? Ik zal binnenkort wat foto's posten met het verschil tussen VGA&Compo...

    Groeten,

    El Exotico
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  10. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik krijg telkens zo'n deja vu gevoel als ik eerst in het hdtv-topic op GNL kijk, en daarna hier ;)
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je meent het? :D Ben op allebei de fora redelijk actief dus post gewoon hetzelfde ;)
     
  12. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Net ff Media Markt gebeld en zij gaven ook aan dat mijn LG haarscherp beeld moet kunnen geven op 720p/1080i via Component.|:-

    Morgenavond ff langs met m'n Box+Component en ff op dezelfde LG testen, hopelijk ligt het niet aan het scherm, want dan moet ik dus weer om een nieuwe...:mad:
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat is nou het allerbeste voor de 360 met een plasma tv zoals ik heb?
    Ik dacht dat ik erover uit was maar nadat ik de beeldkwaliteit in GTA IV vond tegenvallen(aliasing etc) besloot ik de game eens in VGA te testen en dat overdonderde me gewoon.

    Normaal gesproken speelde ik altijd met component omdat ik het kleurrijker en scherper dan VGA vond. En dat vind ik nog steeds,maar in GTA IV is het beeld zo onrustig, aliasing en flickering. Heb ik het getest met VGA, alles is rustig , geen flckering en amper aliasing. In games als Sega Rally is component gewoon mooier omdat het scherper is en kleurrijker maar vooral modder ziet er extra tof en blubberig uit...net zoals in Frontlines..waar de water effecten en modder echt mooier en veel meer HD aanvoelen met comp dan met VGA.

    Het beste van beide werelden is natuurlijk HDMI,maar helaas heeft mijn 360 dat niet....maar wat word nou het beste gevonden voor de 360 op een plasma door de meesten hier?
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je tv niet per ongeluk op 1080i staan via component? Dat zorgt vaak voor een onrustiger beeld en flickeringen zoals jij ze noemt.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het staat op 720p in de 360 options, op mijn tv kan ik dat niet instellen. In de tv opties kan ik verder nog de scherpte aanpassen, maar de flickeringen blijven gewoon,het is duidelijk onrustiger beeld.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2008
  16. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik een paar pagina's terug al aankondigde heb ik inmiddels de Samsung LE32R82B gekocht :) Alleen nog 2 dingetjes:

    - Wat voegt die gamemode nou eigenlijk toe als je hem aanzet?
    - Welke instellingen kwa brightness, kleuren etc zijn nou eigenlijk optimaal? Heb hem op dit moment op Standaard staan.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb ook een samsung en game mode voegt eigenlijk niet zoveel toe alles wordt dan gelijk donkerder.

    Ja en qua instellingen moet jezelf een beetje puzzelen het ligt eraan hoe donker de kamer is en dergelijke.

    Persoonlijk heb ik een 30 min gezeten en beetje getest tot ik de instellingen helemaal goed had.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb ook game mode op mijn Samsung plasma, maar inderdaad..het maakt het alleen wat donkerder. Ik heb het op Dynamic staan en de rest naar eigen keuze ook.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb precies dezelfde TV :cool: en ik heb deze site gebruikt: http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4705089&postcount=1

    :) geeft je genoeg info voor instellingen.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina