[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NtrMission

    NtrMission LF.Xx.

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag weer dezelfde problemen en ik heb net een Xbox Live connection test gedaan. Blijkbaar heeft hij problemen met de DNS, de ICMP & Xbox Live. De vragenlijst heb ik geprobeerd te invullen omdat ik niet over alle informatie beschik.

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Disconnected from game sessions, only player in match ...
    Welke provider?: Telenet (Belgiƫ)
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:Vermoedelijk 54 kbs. Niet precies zeker

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen idee..
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows, Norton

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Via een adapter die door de electriciteit gaat.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    DNS failed:
    W: 0000-0008
    X: 0000- F001
    Y: 0000-0000
    Z: 8015 - 1904

    ICMP Failed:
    W: 0000 - 0008
    X: 0000 - F001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000

    Wat heb je geprobeerd?: Xbox live connection test.
    Waar stopt de test?: DNS, ICMP & Xbox Live
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): ICMP: Remove the router or gateway from your network or replace it with an Xbox Live Compatible router or getaway.

    DNS: Verify that your console has passed the IP confirmed test. If you is not confirmed, your console cannot pass the DNS test..

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Open
     
  2. Hopeloos

    Hopeloos Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.

    Ik heb zelf vrijdag een Xbox 360 gekocht met gta4 erbij, die avnond bij een kameraad geweest en eindeloos online gespeeld...komt thuis sluit de hele reut aan, elke keer als ik een multiplayer game open...disconnected...

    Hetnet opgebeld...die vertellen mij dat zij xbox live niet ondersteunen...het gekke is, dat ik wel in de partymode lobby met friends online ken spelen, maar zodra er een deathmatch of race wordt gestart...disconnected.

    Ik zal na het pinksterweekend het 08000233849 nr proberen van MS, en Hetnet ook nog een keer proberen...als dat verder nix opleverd zie ik mijzelf genoodzaakt van isp te veranderen.

    De Groeten.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem kan ook veroorzaakt worden doordat jouw internetverbinding veelste traag is !!
     
  4. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Vraagje: Nu ik me heb aangemeld voor xbox live heb ik ineens 2 profielen met dezelfde username. 1 voor offline en 1 voor xbox live. Vanuit mijn offline profiel heb ik geprobeerd om deze ook de live-functie te geven. Als ik inlog met mn xbox live profiel zijn alle gamerpoints niet te zien die ik offline heb behaald ( die staat dus op '0' ). Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het aantal gamerpoints ook te zien krijg op mijn xbox live profiel??

    Please, tell me
     
  5. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ben dan bang dat ik slecht nieuws voor je hebt want dat gaad niet.

    waneer je online speelt met een acound blijft alles op die acc je kan us niks overzetten.

    waneer je op een acc speeld die alle acievments heb en je wilt dat allemaal op een andere acound zetten gaa niet je moet dus op die acc waar je het wilt zetten alles opnieuw halen
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Iemand last met Live ? Ik kom niet op Live, hij geeft een foutmelding bij het eerst dingetje als je checkt wat er mis is. Ik zit nu dit te typen op dezelfde internetkabel als die ik in mijn 360 stop. Gister gewoon hele avond zonder problemen op live gezeten.
     
  7. xboxl1ve

    xboxl1ve Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo zoals gewoonlijk heb ik weer een probleem met live:p

    me NAT is strict ik wil hem open hebben ik heb poorten alles al aangepast en nu ging ik die uPnP ook aangezet dan staat er NAT open maar dan kan ik niet op xboxlive dan zegt ie steeds maar connect to xbox live.
    dus kan hem niet op uPnP zette

    heeft er iemand nog een idee heb een speedtouch 716 modem/router
     
  8. GrandC

    GrandC Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb gister mijn XBox 360 binnen gehad. Ik had daarvoor al een account aangemaakt op Xbox.com. Ik wil nu graag gebruik maken van de maand gratis Gold Live alleen snap hier niks van. Misschien is deze vraag wel al 100x gesteld en heb al lopen zoeken op de de zoekfunctie maar ik kom er niet uit. Dat account wat ik dus al had heb ik gekoppeld op mijn XBox en op dat account staat nu ook: XBox Live. Maar ik kan geen online games spelen. Wel vanalles downloaden zoals demo's etc. Ik heb nu wel ergens gelezen dat ik een account zelf moet aanmaken op de XBox 360 om maand gratis Gold te krijgen en dit heb ik geprobeerd maar elke keer vraagt mijn XBox dan om mijn creditcard(4cijfers) naam, telefoonnummer en zip-code. Het lukt me dus niet om een eigen account aan te maken op de XBox. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Stuur graag een PM naar me.
    Bedankt.
     
  9. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een xboxlive gold code invoer, zegtie wel dat de code juist is, maar als ik op redeem druk krijg ik error 801500a met daarbij "can't retrieve info forum xbox live" Wat moet ik nu doen?
     
  10. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit hebben heel veel mensen sinds de laatste live update!!
    Me too... had m altijd open en nu ook strict omdat hij t anders niet doet idd!:mad:
     
  11. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: connect opeens niet meer met LIVE
    Welke provider?: Multikabel
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: ... i.i.g genoeg om goed op live te spelen.

    Modem

    Welk merk modem heb je?: KPN Experia box
    Modem type?: gigaset SX552 WLAN dsl
    USB/ Ethernet?: ??? volgens mij ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ???
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows maar deze is uitgeschakelt

    Router

    Welk merk router heb je?: Geen
    Welk router type?: -
    Welke firmware?: -
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet (internetkabel)

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:

    W: 0000 : 000B
    X: 0200 : F001
    Y: 0C88 : 1CE0
    Z: 0000 : 0000


    Wat heb je geprobeerd?: alles nagekeken maar geen fouten ontdekt
    Waar stopt de test?: bij xbox live
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Er word vertelt over de ip, dns etc. etc. die ook in de test voor komen, maar die zijn allemaal volgens de test goed. voor de rest moet ik maar naar de website van xbox gaan maar hier kan ik er niks over vinden.


    Ik heb dus sinds een paar dagen dat ik niet kan connecten met xbox live, daarvoor kon ik probleemloos online spelen. ik heb niks veranderd aan de instellingen o.i.d.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2008
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er bij more info (ip settings) .. als je dus de knop more info drukt? Ik denk dat je je modem hard moet resetten
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2008
  13. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Probleem: DNS: Failed bij test connection.

    Omschrijving:

    Mijn Internet verbinding loopt via homeplugs van me stoppenkast naar mijn xbox.

    In de stoppenkast heb ik een modem van motorolla:

    [​IMG]

    en een wireless-router van sitecom:

    [​IMG]
    _________________________________

    Een tijdje liep alles goed, ik had wireless internet op mijn computer boven, internet via homeplugs op mijn xbox boven. En via een kabel internet op mijn computer beneden.

    _________________________________

    Het internet lag er een tijdje uit, maar ik had na de router gereset te hebben boven weer xbox live en internet, maar beneden doet het internet het nog steeds niet. Mijn vader belde dus naar zo'n helpdesk en heeft zitten kloten in de stoppekast. Nu zitten de kabels zo:

    - Een UTP kabel van de "WAN" in de modem, naar de onderkant van de router.
    - Een UTP kabel van de Homeplug naar een LAN-port op de modem.
    - De kabel van de computer beneden naar een LAN-port op de modem.

    __________________________________

    Als gevolg hebben beide computers geen internet meer (ik ontving boven wel internet, nadat ik herstellen had gedrukt, maar nu zit hij vast op verbinding maken met draadloos netwerk) en heb ik nu als ik test connection doe op mijn xbox: network adaptor: wired , IP-adress: confirmed , DNS-server: Failed. De gegevens kloppen allemaal, me gateway heeft zelfde als DNS en met de gegevens die er nu in staan deed hij het eerst gewoon. Bij mijn computer beneden kan hij gewoon geen netwerk meer vinden.




    Kan iemand mij hier alsjeblieft helpen of tips geven.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2008
  14. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik more info druk krijg ik wat te lezen dat ik de 4 bovengenoemde dingen moet controleren. maar deze waren volgens de test "confermd"
    en er staat nog iets over "verivy your account information is accurate and up to date" weet niet wat ze hier precies mee bedoelen?

    Als ik bij de andere controle punten op more info druk (zoals ip, DNS etc.) krijg ik een melding van "technical configuration error"

    Mijn IP-settings staat op "automatic"
     
  15. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij moet je het op manual zetten en dan de internet gegevens van je computer kopieƫren, behalve bij IP dan moet je het laatste getal veranderen (voor zover ik weet).

    Anyways giev antwoord op mijn vraag :D

    heb dit staan bij settings op xbox trouwens:

    IP: 192.168.000.250
    subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway = DNS: 192.168.0.1
     
  16. Don freakster

    Don freakster Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here,nu al 4 weken. Maar ik heb onlangs de supportlijn gebeld (voor de zoveelste keer) en die zeiden dat mijn router niet meer compatible was met xbox live.
    Zou dit kunnen????????

    Ik heb een router van E-tech
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2008
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Update:

    Heb nu internet terug gekregen op me xbox en de computer beneden, me computer boven heeft geen internet-verbinding nog. any help? :D

    p.s. ik heb ook nog een homeplug over, maar weet niet hoe ik een verbinding maak daarmee op me computer: de homeplug erin, UTB kabel naar me computer en dan"? :D heeft iemand een idee????
     
  18. Ferry1986

    Ferry1986 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik nu op Xbox live of toch niet?

    Heey,

    Ik heb even een vraag.
    Ik heb al een hele tijd een U.S.Robotics 8004 router.
    Me internet werkt er goed mee nooit problemen mee.
    Maar zou deze ook werken met Xbox Live?
    Willen jullie me helpen met deze vraag?

    Want ik kan gewoon gebruik maken van Xbox Live Silver maar als ik me wilt aanmelden voor Xbox Live Gold of via me Xbox 360 een Gamertag wilt aanmaken dan zegt me Xbox 360 steeds Xbox Live Signip is currently not available al 3 dagen nu.
    Dus heb ik een gevoel dat die router misschien niet compatible is.
    Maar ik kan wel gewoon gebruik maken van Xbox Live Silver als ik een Gamertag heb gemaakt via www.xbox.com.
    En kan gewoon demo's downloaden.

    Heeft iemand deze router ook of wilt er iemand mij helpen.

    Mvg Ferry

    Hieronder nog wat screens van wat ik bedoel.

    1ste link is een connectie test.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/683736.html

    2de link is om iets te veranderen aan settings.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/683737.html

    3de link zijn overige setting.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/683738.html

    4de link is dat ik ingelogd ben met mijn gamertag en op Xbox Live zit lijkt mij dan.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/683739.html

    5de link is dat ik mijn gegevens kan veranderen of mijn abbo om bijvoorbeeld naar Gold te gaan.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/683740.html

    6de link krijg ik steeds dit probleem als ik verder wilt gaan.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/683741.html

    Dus wat is er dan niet goed.
    Lijk mij dat ik op Live zit dan wel een Silver abbo maar lijkt net dat ik geen Gold kan nemen.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke versie van de 360 heb je?
     
  20. Ferry1986

    Ferry1986 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey,

    Xbox 360 Arcade
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina