KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat ligt aan je NAT
     
  2. cv8x

    cv8x Gekkenhuis

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké bedankt Fardo. Ik heb ook een experia box (een zwarte) dus ga ik dat trucje van Stingray proberen. :thumbs:
     
  3. MuffinSoldaat

    MuffinSoldaat Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu al meerdere trucjes geprobeert en geen enkele werkt.
    Zo zie je maar de kut klantenservice van KPN, ff met z'n allen Radar raadplegen?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2008
  4. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    ik ben nieuw hier, en weet ook niet of ik het hier wel moet posten.. maar dat hoor ik dan wel weer :)
    hier mijn probleem: eerst kon ik altijd op live en alles deed perfect, ondanks dat mijn NAT op strict stond..aangezien ik vorige week Gta4 kocht.. kan ik heeeeeel af en toe een potje meedoen online.. maar meestal hoor ik mensen praten, en word ik opeens host, als ik dan op de x-toets duw , zodat ik zie welke players erin zitte, zie ik een hele lijst staan, maar buite die lijst zit ik dus gewoon alleen in een lobby te hoste, en maar wachte. maar niemand komt.. heel vaak ook nog het probleem dat ik word ge-disconnect.. ik heb mijn router: THOMSON SpeedTouch 780 van kpn , beetje nagekeken en mijn xbox in de lijst gezet en upnp aangevinkt.. nu staat mijn NAT op open.. maar verder helpt het niks aan het feit dat ik niet online kan bij gta4,
    zou heel fijn als iemand me kon helpe, ik ben ten einde raad...

    groetjes ralf
     
  5. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
  6. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    dat had ik gedaan, en daardoor kreeg ik mijn NAT op open te staan ;) , maar elk spel doet het perfect online, ook toen hij op strict stond, ik heb dus alleen probleme om met gta IV online te komen, dat lukt maar heel af en toe.. meestal word ik gedisconnect...
     
  7. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Das niet vreemd dat probleem heb ik af en toe ook..
    Maar of dat aan onze instellingen/routers ligt weet ik niet.. misschien een probleem met live zelf?
     
  8. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook regelmatig problemen met deze kast, strict vooral, je moet je modem dan weer uit en aan zetten...erg vaag allemaal..moet wel zeggen hij haalt het van begane grond naar zolder prima (draadloos). Maar daar moet ik ook bij zeggen dat ik houten vloeren heb, dus geen beton.
     
  9. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    ik weet niet of het aan live ligt, van mijn vrienden hoor ik dat ze wel makkelijk online kome.. zal dus toch wel ergens mee te maken hebben, maar inderdaad, zodra ik mijn modem opnieuw uit-aan zet.. wilt het nog wel eens 'sneller' lukken om in een online-game te komen , verder is het erg frustrerend....
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NAT problemen ligt aan de modem/router/provider ... dus je moet even kijken of je NAT open staat, las dit niet het geval is moet je je NAT open zetten
     
  11. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik had mijn NAT eerst op strict staan, heb toen der tijd nooit problemen gehad met spellen, alles werkte perfect.. en toen ik gta 4 had gekocht.. kwam ik bij elk spel online, behalve bij gta4 maar heel af en toe.. ik op internet gekeken voor oplossing, en wat er aan de hand kon zijn, en nu heb ik sinds een week ofzo mijn NAT op open staan , echter veranderd het helemaal niks aan de toestand: ik kan met elk spel makkelijk online spellen joinen etc. maar met gta4 wilt het maar 2/3x per dag lukken, 9 van de 10x word ik gedisconnect, en dan kom ik erin, ben ik host en komt er maar niemand bij...
     
  12. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

    Ik heb enige maanden geen xbox live gehad, maar dit vorige week voor GTA 4 weer opnieuw aangeschaft, en nu loop ik tegen dezelfde problemen aan als hier al uitvoerig beschreven staan: NAT op strict, en kan nauwelijks GTA games joinen, of kom alleen in n room waar niemand mij kan joinen.
    Ook heb ik soms problemen met telefoneren (mensen die mij bellen klagen dat het wel heel erg lang duurt voor ik opneem, terwijl ik hem dan maar 4 keer heb horen overgaan), en laden sommige websites heel af en toe niet.
    Ik heb inmiddels ook vanalles geprobeerd, fixed ip, exposed host, maar niets werkt. Ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice, maar gezien mijn vorige ervaringen met de klantenservice, en de verhalen hier verwacht ik hier eigenlijk ook niet veel van.
    Ik overweeg nu mijn contract met planet per direct te laten ontbinden omdat ze kennelijk het product dusdanig hebben aangepast dat het voor mij niet meer bruikbaar is. (niet alleen hierom, de uitermate gebrekkige service, bereikbaarheid en klantvriendelijkheid speelt hierin ook een rol) Wellicht iets om met meerdere mensen te doen?

    edit: Zojuist toch maar even gebeld, krijg botweg te horen dat ze niet mogen/kunnen helpen omdat xbox live niet van hunzelf is....
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  13. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Terug van weggeweest

    Hallo,
    Ik ben terug \o/ Voor sommige misschien fijn. Ik heb nog eens wat doorgespit op het internet, maar het valt me op dat er verschillende mogelijkheden zijn die het oplosseb...:confused: Bij ieder werkt een andere oplossing,,, DUS ik bied nu aan bij een KPN Experia Box SX551, stuur mij de backup en ik zal proberen om de Xbox op het internet te krijgen. Ik heb hiervan toestemming van Planet Internet gekregen.

    Wanneer iemand geïnterresseerd is, stuur je backup naar chris22j@hotmail.com . Je telefoon ligt er dan HEEL EVEN uit... Ik hoop niet dat dit een probleem is=(

    NLCJ;)

    PS. Ik kan NIET garanderen dat het gaat werken!_0/
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok heb net ontdekt dat wij dus een experia box hebben 8) een zwarte. Bij GTA heb ik dus ook dat als ik wil joinen het heel soms lukt maar ik meestal alleen stemmen hoor en daarna disconnect. Een game hosten wil dan weer wel. :? Ik heb op de vorige pagina wel gelezen hoe je je NAT moet open zetten maar dat werkt dus niet bij een zwarte oid?
     
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, met een zwarte box is het dus anders. Via de http://192.168.1.254 kun je allerlei dingen instellen. Via de Toolbox heb ik Universal Plug and Play ingesteld, en ook nog Xboxlive toegewezen, dat hij toegang krijgt zeg maar.

    't Werkt alleen niet, ik heb nog steeds moeite met joinen, alleen dus zelf een spel starten lukt met GTA IV. Ik ga morgen maar eens bellen met KPN
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    eindelijk ga ik van die experia box af :D want heb nu echt al een half jaar geen xbox live door dat stront ding. Kon gewoon niet draadloos verbinden.
     
  18. remixed

    remixed Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn oplossing gevonden en al 2 keer kunnen gebruiken voor de experiabox. Ik denk dat dit bij elke experiabox werkt maar ben er niet zeker van. De oplossing komt van NLCJ en ik heb de oplossing nog wat verder uitgewerkt. Je kunt hier de volledige handleiding lezen: http://www.dymex.nl/spelcomputers/xbox-360-icm-experiabox-kpnplanet/

    Hopelijk hebben jullie er wat aan.
     
  19. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten mijn planet abbo op te zeggen, problemen kunnen natuurlijk altijd voorkomen, en daar kan ik best mee leven zolang er maar word meegezocht naar een oplossing, maar de volledige afwezigheid van enige vorm van hulp/kennis van planet uit heeft mij doen besluiten te breken met planet.
    Wat ik nog even kwijt wil:

    Laat je niet voor de gek houden door planet, je zit geen jaar meer vast aan je abbo!
    Na herhaaldelijk bellen, kreeg ik bij planet zelf een mederwerker aan de lijn die mij er keurig op wees dat de OPTA heeft voorgeschreven dat een jaarcontract geen redelijke voorwaarde is, je hebt dus gewoon een maand opzegtermijn. (dit nadat mij al meermaals verteld was door medewerkers van planet/kpn dat ik toch echt nog 10 maanden aan ze vast zat).

    Welicht was dat allemaal al lang bekend, maar ik denk, ik vermeld het toch nog even.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  20. blackboss

    blackboss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds een maand geleden stond mijn NAT op strict toen heb ik het weer open gekregen en nu staat hij weer op strict! is er nog een manier om hem weer open te krijgen!
     

Deel Deze Pagina