Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze laatst nog met zijn 3en op een rij zien staan bij de mediamarkt in alkmaar.
    De HP sprong er bovenuit kwat het mooie kleurvolle beel betreft maar gezien de gebruikte techniek vind ik hem persoonlijk de hoge prijs niet waard. (zeker niet gezien de beperkte aansluitmogelijkheden.)

    Had echter wel het idd dat de BenQ express heel slecht stond afgesteld.

    De samsung zag er ook mooi uit maar ook die heeft zijn minpunten (geen 1:1 pixelmapping)

    Morgen kom ik er toch weer, dus dan zal ik even kijken of ik het beeld van de BenQ mooier kan krijgen door de instellingen wat aan te passen.
    Want de BenQ is zeker een kandidaad om mijn nieuwe monitor te worden maar ik was er erg door teleurgesteld toen ik hem 2 weken gelden voor het eerst zag in de mediamarkt.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De Benq G2400W heeft alleen digitaal 1:1 pixelmapping, en de Samsung heeft helemaal geen pixelmapping... en de HP is écht een aanrader, dat ding is echt gaaf :b:


    Ja 1:1 Pixelmapping met VGA,
    Ja Full HD,
    Nee werkt op alle resoluties,
    Ja het ziet er zeker goed uit :D

    Als je meer foto's wil zien kan ik er wel wat meer maken.. zeg maar wat je wil zien.. kan wel met Halo/forza/gta iv.. noem maar op
     
  3. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Full HD film dan maar Lenny!
     
  4. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat zou willen doen? :D

    Ik zou graag een foto van GTA 4, Halo en Oblivion willen zien. Ik hoor dat dat games zijn die een monitor soms toch niet echt willen pakken.
     
  5. roijackers

    roijackers Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dell 2408WFP, deze heeft 1:1 pixel mapping, veel aansluitingen, ondersteuning voor 1920 x 1080 p zowel digitaal als analoog en ik vind het een prachtige monitor.
    Grote verbetering tegenover mijn samsung 205BW
     
  6. RmonSP

    RmonSP Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm ik had dus een thread gemaakt die ik beter hier kon posten, en dus heeft een moderator 'm op slot gedaan. Maar ik had een gigantische fout gemaakt bij het stellen van mijn vraag.

    Dit was m'n vraag:

    ''Hallo, ik heb een Media Center PC die RGB output heeft, maar als ik de standaard RGB kabel van de 360 aansluit op m'n PC en dan m'n console aanzet, gebeurt er dus nada. Ik krijg geen Xbox360 op m'n beelscherm te zien.

    Kan ik, en zo ja: hoe?, dit toch voor elkaar krijgen?''

    Dit is dus onmogelijk, maar ik ben er zojuist achter gekomen dat die 'RGB output' waar ik het over had een RGB input is. Is het nu misschien wél mogelijk om te Xbox'en via mijn PC op mijn monitor?

    Groet, Ramon :)

    EDIT: de hele reden dat ik überhaupt wil Xbox'en via mijn PC en niet rechtstreeks de monitor is omdat mijn monitor een VASTE vga kabel heeft dus het is alleen mogelijk op de monitor aan te sluiten op een apparaat en niet andersom.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ramon, je kan de 360 wel rechtstreeks op je monitor aansluiten, als je even een gender changer koopt (zie startpost).

    De foto's zal ik zsm even maken...
     
  8. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de monitor via hdmi wil aansluiten maar mijn videokaart geen hdmi output bevat dan heb ik toch een dvi naar hdmi verloopje nodig? En hoe zijn de prestaties hiervan?
     
  9. RmonSP

    RmonSP Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg het niet meer hoor.

    Mijn CRT monitor heeft een vaste VGA kabel, er kunnen geen kabels in de monitor gestoken worden.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja je heb een vaste VGA Kabel, daar doe je een gender changer op, en dan kan je daarop weer je 360 VGA Kabel doen, en heb je 360 op je monitor...

    Edit: had vanmiddag wat foto's gemaakt, maar je ziet m'n raam erin...
    Doe 't vanavond wel opnieuw :9
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  11. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Vadaag ook de HP W2408H gekocht! Eerste indruk toen ik hem aandeed: WOW, 1920 - 1200 wallpapers zijn zeer mooi en HD films zijn nog veel mooier dan op mijn HDTV die alleen HD-Ready is. Nu alleen nog beter instellen en een DVI naar HDMI kabel aanschaffenn.

    Edit: Waar kan ik die modes vinden, photo, film etc?

    Edit: Al gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  12. RmonSP

    RmonSP Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb hier en daar eens gekeken en gevraagd en ik zou graag iets wil weten. Ik heb een Xbox360 en een CRT PC monitor, die een véél beter beeld geeft dan m'n CRT tv.

    Nu heb ik toevallig een scherm dat een vaste VGA kabel heeft (er kan dus geen Xbox360 VGA kabel op worden aangesloten) MAAR ik heb een VGA gender changer gekocht en met dit snufje kan ik m'n Xbox360 wél aansluiten op m'n monitor aansluiten.

    Ik heb de 360-VGA kabel zelf nog niet aangeschaft en zou daarom voordat ik mijn geld misschien verspil willen weten: Gaat dit werken en zo ja: Zal het überhaupt beter beeld geven dan op m'n tv (m'n computer ziet er namelijk beter uit op m'n beeldscherm dan op m'n tv, maar is dit ook het geval met de Xbox360?)

    Bedankt voor je aandacht en ik hoop dat je me een antwoord zal kunnen geven.

    Groet, Ramon :)
     
  13. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, heb rare paarse en groene vlekjes rechts, links en onder. Hoe krijg ik dit weg? Opvallend is dat het alleen bij een zwart beeld is.
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het kan ook makkelijker Ramon, ik heb zelf een Coolermaster gekocht, waardoor mijn xbox gewoon een VGA uitgang heeft ;) Kost hetzelfde, zelfs minder als die kabel van microsoft. Voeg je ook nog eens een aantal usb poorten toe en 2 uitgangen voor geluid.

    Kan je niet vertellen of het een mooier beeld zal geven, maar lijkt me wel.
     
  15. RmonSP

    RmonSP Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0

    Tja ik nu al die gender changer en binnenkort koop ik een 3rd part Xbox360 VGA kabel.

    Waar verkopen ze trouwens 3rd party X360 VGA kabels? (en liever niet online)
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mediamarkt, die heb ik zelf ook :)

    hoe groot zijn die vlekjes?
     
  17. RmonSP

    RmonSP Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar op de mediamarkt website vind ik die kabel helemaal niet!
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je zei net nog dat je ze liever niet online wilde kopen, ga dan langs |:-
     
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    het bedekt de zijkanten van onder naar boven circa cm dik, maar het lijkt toch gewoon de kijkhoek, als ik er recht naar kijk, is het weer gewoon zwart. Heb jij daar geen last van?

    Zullen dan wel geen vlekken zijn, bij films valt het soms op, maar bij zwarte bureaublad achtergrond zie ik weer niks. Ik heb nu al een tijdje de mode Movie aanstaan, en dat groene valt helemaalniet meer op, eens zien of het in de avond anders is.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2008
  20. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Lenny, heb jij toevallig je monitor aangesloten via HDMI? Zo ja, hoe is dit tegenover VGA?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina