Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  2. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Haze had ik ook niks van verwacht. Was veel reclame voor maar niemand die zich echt in deze game interesseerde en die ernaar toekeek.

3. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus SC is exclusief? Dat betekent in mijn optiek dat deze game ALLEEN op dat platform uitgebracht wordt. De pc even niet meegerekend, ik heb het alleen over de consoles.

Waarom is Splinter Cell Double Agent dan toch op de PS3 uitgekomen?? Als hij toch echt exclusief was, waarom dan toch ook op de console van de concurrent?

Veel reclame? Heb je wat links of voorbeelden? Ik dacht dit namelijk ook maar kan maar bar weinig terugvinden :{

4. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Over de Haze review van IGN:

Ik vind het eigenlijk een prima review. Waren alle reviews maar zo eerlijk (of kritisch zoals je wilt). Vind opzich de 4.5 wel aan de lage kant. Maar gezien het als maar uitstellen van de game snap ik wel dat er zwaar aan de bugs getilt wordt.
    Maar zoals ik al eerder zei, waren alle reviews maar zo goed, want als je met dezelfde kritische blik bijvoorbeeld GTA4 zou beoordelen als bij deze review zou GTA4 nooit van ze-lang-zal-ze-leven een 10 hebben gekregen.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Uhm, Crysis staat er wel tussen.

6. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Thanks voor je snelle reactie MR X, valt me trouwens op dat er nog niks over Forza 3 bekend is en/of PGR misschien zijn dat wel die onaangekondigde titels :)

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    PGR is toch dood? Of wordt het overgenomen door een andere ontwikkelaar?

8. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij gamekings komt ie al maanden voor alle filmpjes.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nee maar die was ook nooit exclusief aangekondigt, Conviction wel het zou namelijk om een exclusieve dial gaan. Wat je daar precies van kan verwachten is natuurlijk altijd maar af te vragen.

Edit: laat maar ik was nog op de volgende pagina... hehe :9

Over Haze:

"Haze review scores: Famitsu 34/40, PSM Italy 9/10

The first review scores for Haze have come in ahead of the games May 23rd release. Famitsu have given the game 34/40 and Playstation Magazine Italy have givent the game 9/10"

Wel raar, ik geloof eerder IGN maargoed Famitsu is dan ook Japans.

Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  10. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    scheelt nogal he (A)

11. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haze slecht ontvangen? :mad: Na de eerste trailers etc. leek het me echt een bijzonder spel worden, en verwachtte eigenlijk wel dat het dan naar de 360 terug zou komen... Niet dus.

12. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Misschien dat Turn 10 het spel nu ontwikkeld.. ik ben dus erg benieuwd naar de status van deze 2 games. En GTR schijnt eindelijk te komen op de 360 in 2008 :thumbs:

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    De rechten zijn overgenomen door Microsoft zelf, dus ga ik er vanuit dat het volgende deel ook zelf zullen ontwikkelen én uitgeven.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Review Haze op gamespot

Tja, een not so must have blijkbaar.

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat voor een titel die vorig jaar op de E3 nog met veel tromgeroffel als exclusieve shooter voor de PS3 werd aangekondigd. Reviews van onder andere gamespy en kotaku zijn ook erg negatief. Gevalletje Lair, veel geschreeuw en weinig wol ..

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Al vind ik Lair, helemaal na de patch, dan wel erg vet :)

Maar gaat lekker met Sony, weer een paar loze beloften, een matige exclusive.....

Heb trouwens ook de dualshock 3 binnen. Toch wel een stuk beter, gamen met rumble :)

17. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lair is onterecht kapot geschreven. Best een goeie game. De gamepers lult over het algemeen maar mee met de geen die het meest betaald.............of wat op dat moment hype is( iemand die na 3 weken spelen gtaiv nog een 10 wil geven?)

Haze lijkt mij aan de aan de hand v.d. demo ook niets.
    Jammer, maar 2008 wordt niet het jaar v.d. PS3..............of er moeten nog een paar hele vette games gaan komen................maar dat lijkt me sterk.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En weer een stapel Europese hardwareverkopen van vorige week. Bron zal ongetwijfeld weer matig zijn :+

Total Hardware:
    DSL: 222,220 (223,998)
    Wii: 147,358 (159,885)
    PS3: 104,306 (133,335)
    360: 83,632 (101,940)
    PSP: 62,062 (62,392)
    PS2: 56,800 (53,287)

UK Total:
    Wii: 48,501 (51,462)
    DSL: 39,259 (38,798)
    PS3: 24,472 (33,972)
    360: 23,307 (29,829)
    PSP: 10,601 (10,191)
    PS2: 8,937 (8,03:cool:

France Total:
    Wii: 33,761 (36,397)
    DSL: 31,383 (30,359)
    PS3: 15,318 (18,490)
    PSP: 7,423 (6,902)
    360: 6,397 (7,794)
    PS2: 5,595 (5,496)

Spain Total:
    DSL: 27,978 (27,17:cool:
    PS3: 13,023 (17,990)
    Wii: 9,415 (10,924)
    PSP: 9,004 (10,150)
    PS2: 6,325 (5,642)
    360: 5,481 (6,616)

bron: http://www.psonly.nl/nieuws/15585/Europese_hardware_verkopen_van_vorige_week/

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmmm, komt die zeiksnor MrX weer met zijn Sony bashing. Ok, ok, ik zal wat aardiger worden (nu ben ik de laatste tijd toch al erg aardig voor Sony vind ik zelf).

Maarrr, als je op gamerankings met 61 reviews op een 5,6 uitkomt, kun je slecht spreken van een goed spel. Het zal voor de liefhebber wellicht te pruimen zijn, maar meer dan dat kun je niet zeggen over Lair. Ikzelf heb het geprobeerd, maar kreeg de besturing domweg niet onder de knie en na uren cirkeltjes vliegen achter de zelfde (ik denk eind)draak had ik er wel genoeg van.

Maar goed, laten we niet vergeten dat 2008 voor Sony wel het jaar is van: GT5P, MGS4, LBP en Res2 (om de besten even te noemen). En daarnaast speel ik nu God of War op mijn PSP en dat is toch ook wel een zeer aangenaam spelleke.

Je ziet denk ik dat Sony op te veel fronten oorlog voert: PS2, PSP, PS3 en dan nog online (Home) en ook hun "resources" (ik ken er geen mooi NL woord voor) zijn uiteraard beperkt.

Toevallig net een cursus gehad over projecten draaien: je hebt een driehoek waarop je consessies kunt doen: geld, tijd en kwaliteit. Je ziet tegenwoordig dat Sony heel veel uitstelt, dat zijn dus consessies op tijd. Daarnaast valt de kwaliteit soms een beetje tegen, maar ik vermoed dat ze geen consessies doen op geld. Ofwel er wordt niet meer geld tegenaan gegooid dan gepland. Tijd mag royaal slippen, kwaliteit mag een beetje slippen, maar geld (logisch ook wat mij betreft) mag niet "slippen". Met zo veel projecten op zo veel fronten is het niet meer dan logisch wat er momenteel met Sony gebeurt.

20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Geloof ik best, en een shooter met pop-up vind ik echt niet kunnen meer. Famitsu 34/40, PSM Italy 9/10 die cijfers hecht ik net zo min waarde aan, want het zijn Japanse bladen die pro Sony zijn dus tja dan weet je het wel. Maar over het GTA cijfer ben ik het ook niet eens slaat echt nergens op...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina