De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Oh ja, de receiver. Ik heb echt de ballen verstand van receivers, maar deze heeft in ieder geval 3x hdmi input en voor n mooie prijs, €325 dus.

    http://www.besthomecinema.nl/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct= 5844

    http://www.onkyo.nl/

    Je hebt bij hdmi wel n aparte input nodig voor het geluid. Zoals ik al zei heb ik geen verstand van receivers. Ik neem aan dat je de optische kabel van de xbox360 en ps3 erin kunt prikken en dan wel over surround kunt beschikken.

    De enige 2 redenen die mij nog doen twijfelen is dat ik nog geen hele goede surround boxen heb en vooral dat mn huidige creative geluidskaart het geluid van mn xbox360/ps3 tegelijkertijd met de internetradio van mn pc (usb) kan laten horen. Er is bij mijn weten geen enkele receiver die dit kan.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat een werk hè? Ik wil ook mn kamer iets anders inrichten, maar ik ga binnenkort ook behangen/schilderen. Toch eerst ff anders zetten, wil niet wachten tot ik klaar ben met klussen.

    Hoe bevalt die samsung decoder, de 360ra zeker?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wil met mijn vakantiegeld ook een nieuwe versterker kopen , maar deze moet natuurlijk wel HDMI 1.3 ondersteunen.

    Dacht zelf aan de Yamaha RX-V1800.

    Mogelijke HD-audioformaatsignalen: Dolby Digital Plus, DolbyDigital TrueHD, DTS-HD High Resolution en DTS-HD Master Audio
    Nieuwste HDMI 1.3a (4 ingangen/1 uitgang) met Deep Color (30/36 bit), 120/100Hz en 24Hz beeldherhalingverhouding en Auto Lip- Sync-correctie.
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox360 scaled je dvd's alleen up als deze met VGA (en ook hdmi?) is aangesloten, Daarbij vind ik de kwaliteit daarvan zeer matig.

    De Xbox360 is een redelijke tot prima dvd speler via rgb scart maar op hd tv's is het niet super mooi. (ook produceren mijn beide 360's teveel geluid om nog van een film te kunnen genieten.)

    De ruis waar jij het over hebt kan trouwens ook express in de film zitten of het ligt aan de kwaliteit van de dvd uitgave (geloof me niet elke film op dvd is even mooi als de andere)

    Ikzelf heb een Toshiba EP-30 HD-DVD speler die ook normale dvd's kan upscalen en dat heel goed doet, Mits je er rekening mee houd dat een film die al niet mooi is er niet mooier op word.

    Zo zien star wars episode 1, 2 en 3 er uit alsof het hd is en zie je duidelijk dat bij star wars episode 4, 5 en 6 het beeld minder mooi is.
    Dit komt puur door het feit dat 4, 5 en 6 al vrij oude films zijn ondanks dat ze geremasterd zijn blijf je dat toch zien.

    Ik heb trouwens van episode 4, 5 en 6 de 2 dvd versies met op de ene disk de geremasterde versie en op de andere disk de orginele bioscoop versie, En ook tussen deze 2 versies kun je duidelijk verschil zien.

    Let er wel op dat ook de kijkafstand hierbij een rol speeld want van dichtbij is de door jouw beschreven ruis beter te zien dan van veraf ;)

    En ga er ook niet van uit dat je bij HD-DVD en Blu-Ray altijd super strak en scherp beeld hebt want er word vaak express ruis toegevoegt aan films, Wat het toevoegt weet ik niet maar de director vind het nodig.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Achter de tv/audio meubel lijkt het wel een bord vol met spaghetti 8)

    De combinatie Samsung LCD en Samsung H360R heeft altijd perfect gewerkt.
    Verwacht straks met de Sony FullHD ook geen problemen.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ja, daar zit ik dus ook mee! Ik begrijp niet hoe mensen die kabels kunnen wegwerken. Ik zoek nog naar een oplossing.

    Maar ik heb echt veel apparaten in mn meubel onder mn tv staan.
    ps3/xbox360/hd-dvd/externe geluidskaart/htpc/5.1 boxen/led verlichting achter tv/zender voor draadloze muis en toetsenbord/2 internetkabels/2 optische kabels/hdmi switch/2 stekkedozen met spanningsbeveiliger.:confused:

    (het is een wonder dat ik nog geld terug kreeg van de Eneco, ondanks mn 50 inch plasma!lol)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wel eens gehoord van Kabelgoten ;)

    Bij de bouwmarkt kan je alleen dichte kabelgoten voor een tv/audio meubel werkt dit niet lekker.
    [​IMG]

    Gelukkig zit ik de electrowereld en heb bij Rexel vanmiddag zo'n kabelgoot gekocht.
    [​IMG]

    De maten zijn mooi klein 25x25mm een lengte van 4m kost me maar € 5,25
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij de bouwmarkt heb je ook kabelgoten uit 2 delen, waarbij je de achterkant met dubbelzijdig plakband of met schroeven kunt vastmaken.
    Daarna doe je de kabels erin en klik je de bovenkant erop. Kosten ook maar n paar euro en heb je 3 delen van 1,5 meter geloof ik.

    Ik vind het alleen lastig omdat alle kabels verschillende lengtes hebben en naar verschillende apparaten moeten. Ik zal me er s in gaan verdiepen.
    Misschien enkele kabelgoten aan de achterkant van mn meubel vastmaken ofze.
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm daar heb je het dus harstikke fout kerel een Plasma haalt zijn contrast alleen maar in aarde donkere ruimtes. LCD's halen hun statische contrasten in verlichte en donkere ruimtes.

    Voor 1300 euro heb je een Samsung 40a656 die makkelijk met high end Plasma's mee kan komen in donkere ruimtes en ze ver achter zich laat in goed verlichte ruimtes. Deze LCD heeft ook een motion resolutie van 900 en dat is niet slechter dan de PZ85/800 met IFC aangezet.

    Duurder is echt wel beter. Kuro's zijn duurder dan Viera's maar ook veel beter. OLED is duurder dan LCD/Plasma maar ook veel beter.
     
  10. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    heb een tijdje terug in het vorige deel ook al gevraagd maar nu heb ik een andere twijfel:
    SONY 32w4000
    http://www.sony.nl/view/ShowProduct...geType=Main&category=TVP 32-40 Sony BRAVIA TV
    +full hd
    +hoge contrast waarde
    +als fotlijst te gebuiken (vind ik persoonlijk leuk pluspunt)
    +ingebouwde hd tuner
    +6.2 mp

    -geen 100hz
    -is full hd zichtbaar vanaf mijn kijkafstand en is het t waard op 32''? ik zou zeggen nee maar kan er naast zitten

    en ook nog steeds:
    SONY 32D3000
    http://www.sony.nl/view/ShowProduct...geType=Main&category=TVP 32-40 Sony BRAVIA TV
    +100 hz
    +kost wat minder en kwaliteit van het beeld wordt zover ik heb gezien niet echt minder


    Ik heb de 2 modellen niet naast elkaar gezien maar in 2 verschillende winkels waar ze natuurlijk allebij weer via een andere kabel zijn aangesloten dus een echte vergelijking heb ik niet kunnen maken

    heeft iemand hier nog tips voor?
    ik zit er ongever 3 tot 3.8 meter vanaf als ik film ga kijken dus dan is dit toch een goed maatje of niet?

    @melbuuhn welk type nummer krijg jij?
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  11. Ahara

    Ahara Guest

    Sinds gister is mijn panasonic th37pv7f in mijn huis :9
    Kostte maar 500,- euro
    Ben nu het scherm voor 100 - 200 uur aan't inbreaken met een gebrand dvd'tje.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar laat je serieus 200 uur de tv voor aanstaan? Gewoon contrast omlaag en gaan :+

    Ik kwam er laatst achter dat ik ws het contrast maar een paar dagen laag heb gehad (dus max 8 uur in totaal). Niks aan het handje.

    500,- is wel erg bizar trouwens! Piccies?
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus die 15.000:1 daalt bij verlichte ruimtes ineens onder de 3500:1? Lijkt me erg sterk :): Maargoed dat ik mijn plasma altijd gebruik in de juiste ruimte ervoor. LCD's in een erg verlichte ruimte zijn ook niet alles trouwens, zwart -> grijs. Dat is gewoon een probleem met tv's dus dat scheelt. Met plasma's heb je hier meer last van maar als je een beetje liefhebber bent zorg je er gewoon voor dat je je ruimte donker genoeg kan krijgen O-)

    Kom je weer met je verlichte ruimtes. Als ik daar last van heb verduister ik de kamer met een druk op de knop -> rolluik. Of ik doe een gordijn dicht. Als ik echt goed films wil kijken of wil gamen zorg ik ervoor dat ik daar de omgeving voor heb. Daarbij komt dat plasma veel mooiere en echtere kleuren weergeeft en geen reactiesnelheid heeft voor snelle beelden dus dat zorgt weer voor een veel natuurlijker beeld.

    Lees je wel goed? Ik zeg: Duurder is niet altijd beter. Natuurlijk zijn Kuro's beter dan Viera's en OLED beter dan LCD/plasma. No doubt about it. Echter, de plasma 37PV7F van 500 euro blaast alle HD-R LCD's en zelfs sommige F-HD tv's van rond de 900/800 euro weg. Van een kijkafstand van 2,5/3 meter dan natuurlijk. Een normaal mens gaat niet een halve meter voor het beeld staan neem ik aan 8)

    Maargoed, let's face it. Jij vindt LCD's geiler en bent eerder bereid daar je centen aan uit te geven. Ik vind Plasma's duidelijk "the way to go" en zal waarschijnlijk niet snel overtuigd zijn van LCD's.

    Iedereen moet inderdaad nemen wat hij zelf mooi vind en waar hij plezier van heeft. Ik zal voortaan mijn mening meer als mening neerzetten als jij vindt dat het meer als feit overkomt. No problemo.

    Maar dan gaan we straks allemaal naar OLED over en dan kunnen we allemaal vriendjes worden :+:+
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ben nu wel benieuwd waar die 37PV7F voor €500 is dan...
     
  15. Ahara

    Ahara Guest

    Dit is mijn eerste plasma, en ik weet er nog niet super veel van. Ik las op tweakers dat het wel goed is om je plasma in te breaken... dus ik doe het gewoon maar...

    Ik was gister na mijn werk naar de saturn in Hoofddorp gereden. Daar was de 37PV7 600,- euro. Na veel pijn en moeite heb ik er 100 euro afgeluld, ze waren immers vorige nog in de aanbieding voor 500,- euro. Toen ik thuis de doos uitpakte zag ik TH37PV7F erop staan.

    Maar de 37PV7F is toch dezelfde als 37PV7?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2008
  16. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, volgens mij wel. Net als dat de 42PX80E en de 42PX80U hetzelfde zijn als de 42PX80. Alleen dan voor Europa en USA geloof ik. Je zou het nog na kunnen vragen bij Panasonic maar ik denk niet dat het een ander model is.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat jij lcd's geweldig vindt is prima!

    Het irriteert mij alleen dat jij het altijd over schermen hebt, die jij zelf nog nooit in het bezit heb gehad.
    Ik spreek altijd uit ervaring (ik heb dus n lcd hdtv gehad en nu dus mn plasma). Als ik vertel dat t gamen zo goed is of een film er goed uitziet, dan heb ik dat in mn eigen huis gezien.

    Jij hebt t altijd over slechte zwartweergave van een plasma (onmogelijk overigens) of verminderde contrasten, terwijl die van n lcd dan hoger blijven. (een lcd heeft een hogere helderheid, waardoor ze in de winkels zo goed uitkomen)

    Samsungs A serie die makkelijk mee kan komen met de duurste plasma's en betere OLEDS enz enz enz.

    Maar je hebt er geeneen van in je bezit. Je ziet in een winkel s een lcd en een plasma hangen en je weet alles over de beeldkwaliteit te vertellen.
    Dat is niet alleen raar, maar zelfs onmogelijk.

    Zeg dat dan er gewoon bij zoals: ik zag de Samsung a in een winkel en ik vond het beeld erg goed. Prima, niks mis mee.
    Maar begin niet dat de Samsung makkelijk met de duurste plasma's meekunnen, omdat je a: de Samsung niet heb en b: je al helemaal geen dure plasma hebt.

    Nogmaals: meningen zijn perfect en over smaak valt niet te twisten. Maar doe niet net alsof je uit ervaring spreek als je dat niet doet.
    In n winkel weet je niets over instellingen, aansluitingen, splitters en t licht is thuis heel anders.:):
     
  19. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil niet een kant kiezen maar ik heb ong. 100 post van loones gelezen over plasma's die hij nog nooit heeft zien spelen....... En daar hoor ik je niet over.

    En Ferry, op dit forum is op dit moment wat jij zegt "waar" voor de meeste members. Als jij zegt plasma panasonic is het beste dan koopt iedereen zo'n scherm zonder maar ook 1 tv gezien te hebben.

    Vorig jaar was samsung alles en kocht iedereen die.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Haal maar posts naar voren dan, ik heb ondere andere alle 42" plasma's gezien van Panasonic, de 37" uitvoeringen ook. Dan van Samsung nog een paar gezien samen met enkele LG's.

    Daarnaast heb ik hier in het dorp twee elektronica zaken zitten met alleen maar LCD's en één plasma, namelijk de 42PX80. Daar heb ik twee avonden mijn X360 op verschillende tv's aangesloten en uitgebreid getest. Van men huidige 42PX80 tot LCD tv's van rond de 1500 euro.

    Ik heb het overigens altijd alleen over de Panasonic plasma's, die heb ik dus wel degelijk zien spelen bij de BCC in Oosterhout. Dit waren de PX80, PZ80, PZ85 en de PZ800. Dus ik denk dat ik wel degelijk een goed beeld heb van wat plasma's allemaal te bieden hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina