Persoonlijk vind ik de balans in wapens juist het grote pluspunt van Gears. Ik ken geen enkele andere shooter waarbij het in multiplayer bijna niet uitmaakt met welk wapen je rondloopt. Vrijwel alle andere shooters is de sniper HET wapen wat je moet kiezen en in bijvoorbeeld Halo heb je altijd van die UBERcombo's als je met 2 wapens rondloopt.
De lancer was het enige wapen (voor de patch) die je niet moest hebben. Te zwak by far om een kill te krijgen. Na de patch was hij precies goed, net zo gevaarlijk als alle andere.
De torque bow is zeker niet te sterk, want ja hij killt met een enkel schot, maar enkel als je raakt schiet. En dan ben je zo maar een paar seconden volledig vulnerable want de boog weer spannen kost lang. Bovendien is mikken veel lastiger dan met een sniper.
De enige die ik irritant vind is de hammer of dawn, die is echt ietsje over de top wat mij betreft, zeker op dat rooftop level waar je bijna geen kant op kunt om te schuilen.
Uiteraard is alles persoonlijk, maar in alle shooters loop ik eigenlijk de hele tijd met 1 gun rond, terwijl in Gears ik continu wapens swop.
Laatst bewerkt: 22 mei 2008