Civilization Revolution
Info :
Uitgever: 2k Games
Ontwikkelaar: Firaxis Games
Genre: Strategiespel
Release: Xbox 360 --> 6 juni 2008
Met Sid Meier’s Civilization Revolution brengt de bedenker van de originele Civilization een vanaf de grond opnieuw opgebouwde ervaring naar de consoles. In het spel streven spelers om de heerser van de wereld te worden door een beschaving (civilization) te starten vanaf het allereerste begin, totdat de mensen de ruimte gaan bevolken. Oorlog, diplomatie, het ontdekken van technologie en vormen van regering, alles zal verlopen zoals jij investeert in de toekomst. Natuurlijk zul je bekende historische leiders tegenkomen die je proberen te helpen, vernietigen of simpelweg streven je net een beetje voor te blijven. Uiteraard bevat het spel een uitgebreide single-player campagne met de verslavende gameplay die we uit de serie kennen.
In totaal zullen er 16 verschillende beschavingen in het spel zitten om te overmeesteren en naar de overwinning te leiden, met hun eigen beroemde of beruchte leiders om mee, of tegen te spelen. De levels zijn gestroomlijnd en het is mogelijk om een sneller potje te spelen dan ooit te voren. Er zullen intense gevechten en actie te vinden zijn en online zullen gamers strijden voor wereldoverheersing in teams, één tegen één en epische ‘free-for-all’ games. Ook zal er downloadable content beschikbaar worden gemaakt en zullen gamers video- en voicechat kunnen gebruiken om hun intenties kenbaar te maken aan spelers met andere beschavingen online. De strategische gameplay zal uiteraard te speler zijn met een speciaal uitgedacht besturingsmechanisme voor de controller.
Aangezien hier nog geen topic over was heb ik er maar 1 gemaakt , want het lijkt me toch wel een leuke game te gaan worden !
Zeker van mensen die een beetje van de Settlers hielden net als ik , lijkt dit wel een leuke toevoeging te worden voor de 360 !
Brand los \o/
Laatst bewerkt: 27 mei 2008