Alone in the Dark 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Wooffa, 4 mei 2006.

1. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    preplay? waar?

2. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik zal morgen avond een klein verslagje schrijven hoe het was *)*)*)*)

weet iemand eigenlijk wat ik precies tijdesn een pre-play kan verwachten? iemand anders al vakers naar pre-plays geweest??

3. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Gister naar atari op de pre-play geweest en was echt top!, we waren daar met zn 5en en hebben een kleine presentatie gehad over het spel. waarna we het spel zelf konden spelen.
    Het spel bevat alleen een singleplayer modus waar je ongeveer 15-20 uur mee zoet bent en (helaas) wel 1 moeilijkheidsgraad.
    Het is een beetje actie/thriller game, niet echt horror. Het verhaal loopt wel een klein beetje lineaar maar elke keer als je dood gaat veranderd er toch iets (vijanden/objecten/omgevingen die anders op je reageren) ook heeft het spel verschillende eindes (afhankelijk van de keuzes die je maakt) en kom je meerdere puzzels tegen in het spel. De graphics zien er ERG goed uit, en er zijn vrijwel GEEN laadtijden. Je hebt een beperkte hoeveelheid ruimte voor je wapens en je hebt geen ammo/health bar.. je moet bijv naar beneden in je jas kijken wat voor wapens/spullen je bij je draagt.. en je kan ook dingen combineren (bijv een fles benzine met een zakdoek kan je een molotov cocktail maken > dit is gelijk een kleine achievement btw dat maken van een molotov ;) ). Ook het healen gaat in dit spel anders, als je kleerscheuren oploopt blijf je die door de levels heen houden! en je moet jezelf verbinden/sprayen als je gewond bent... geen standaard pakjes health in deze game! Je zult de vijanden vooral met wapens uit je omgeving moeten doden, maar let op de zombies gaan alleen dood nadat je ze in brand heb gestoken. Je zal in de game ook deuren moeten openen en dat kan op verschillende manieren, heb je een pistool.. dan kan je sommige sloten stukschieten.. of pak je een brandklusser en ram je het slot in? Of ga je op zoek naar de sleutel?
    Zo heeft het spel allemaal mogelijkheden, ik kijk echt uit naar de release van deze game op 20 juni!!

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Klinkt goed! :D

Hoe was de besturing? Hopelijk niet al te ingewikkeld/stroef?
    En verloopt de gameplay niet erg traag? Ik had dat idee soms in de filmpjes omdat je om de zoveel tijd in je jas moet kijken om weer eens wat te maken/checken.
    Dat kan je uit de 'flow' van de game halen

5. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ookal kraakte gamekings de besturing af, vond ik de besturing juist erg prettig en was er heel erg snel aan gewent! Nee de gameplay loopt niet traag omdat je 4 items als quickpickup kan instellen zodat je niet elke keer helemaal moet gaan zoeken in je jas.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nieuws: Enge achievements voor Alone In The Dark
    Nog iets meer dan een maand en dan kunnen we eindelijk gaan griezelen in Alone in the Dark. Een klein voorproefje krijgen we in de vorm van achievements.

Het spel kent er 49, toch wil de ontwikkelaar nog niet alle achievements vrijgeven. Enkele achievements, zonder spoilers weg te geven, zijn het voltooien van alle missies zonder cut-scenes te skippen, alle contacten te bellen en zelfs een goudvis neer te schieten. Durf jij die hartenloze, dieronvriendelijke gamer te zijn? Of het antwoord nu ja of nee is, de volledige lijst is hier te vinden.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Zuiderpark kost deze 55 euro, ietsje minder dan in de winkel, en aangezien ik daar al tijden niks meer heb gekocht heb ik hem daar net besteld :) Heb er zin in *)

@startpost: release is niet meer mei 2008 maar 20 juni :)

/edit: PU geeft hem een 74 wegens slechte besturing maar verder heel erg gaaf. Ze zijn wel bizar vroeg trouwens, op gamerankings staat nog geen een review....

Laatst bewerkt: 22 mei 2008
  9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    PU geeft hem een 74 wegens slechte besturing maar verder heel erg gaaf. Ze zijn wel bizar vroeg trouwens, op gamerankings staat nog geen een review....

De cover:

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is het geen preview?

11. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een preview met een cijfer? Lijkt me sterk.

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, het is echt de review al... Waarom moeten wij nou nog een maand wachten? :mad:

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind hem eigenlijk maar een slechte reviewer die Maarten.

Het hele artikel praat ie vol lof over de game en dan alleen het laatste stukje wat negatief over de controls, en hij geeft het dan een 74...okaaaaaay?

14. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Er staat ook een MGS 4 review in, ook vroeg imo. Maar mij lijkt ondanks die 74 toch een tof spel. Hij is er over het algemeen heel positief over. Maar geen 60,- euro waard imo, dan wacht ik wel op Resident Evil 5.

15. dijkstra.frank

dijkstra.frank Je weet toch!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je resident evil niet eens in deze discussie mag noemen.
    Naar mijn bescheiden mening kun je alone hier niet mee vergelijken.
    Ik vergelijk dit met een condemned 2, of zeg ik nu iets heel raars?
    Damn wat was deeltje 4 van re vet.....

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, dat gevoel krijg ik ook. Het cijfer sluit niet echt aan bij de rest van de review. Ik ga hem ook zeker halen (sterker nog, ik heb hem al betaald) als hij uitkomt.

Er staan nieuwe filmpjes op gametrailers, 2 interviews en een paar walkthroughs (maar die ga ik niet bekijken), en in die interviews zeggen ze dat hij pas de 24ste uitkomt.. Komt 'ie later in de US?

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Yep, eindelijk mogen de Yankeeboys nu een keer wat langer wachten :)

Maar goed, ik kan dus maar moeilijk deze review serieus nemen. Het had eerder een 80 a 85 moeten krijgen dan denk ik. Kom op zeg, in welke game zijn de controls nou echt perfect?....en als je er 2 uurtjes aan moet wennen...boeie toch? Maar iemand hier zei geloof ik dat het allemaal erg meeviel met die controls.

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    AitD 2 leek ontzettend veel op RE toendertijd, dus ik denk wel degelijk dat je die met elkaar kunt vergelijken. Atari had nu RE kunnen volgen, maar dat hebben ze niet gedaan, en gelukkig hebben we nu 2 verschillende (goede) games!

Nouja, het is natuurlijk wel vervelend als je lang moet wennen aan de controls, en volgens Maarten halen de controls het tempo ook een beetje uit het spel, en dat is natuurlijk wel een nadeel. Maar de innovatie die het spel biedt lijkt mij meer dan genoeg om dat goed te maken. Het tv-serie idee, het superrealistische vuur en de schitterende graphics zijn voor mij genoeg reden om het spel toch te kopen :thumsup:

19. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hey Guys,

Releasedate was de 24e van juni right?

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, 20 juni in Europa :)

Deel Deze Pagina