Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik met je eens. Ik vind totaal geen sfeer in die game zitten (wat ik tot nu toe gezien heb)

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=187049

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=296488&page=19

Laatst bewerkt: 23 mei 2008
  3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zoals ik wel had gedacht, want diezelfde bron van die 90 minuten zei ook iets over een cut-scène van 45 minuten in MGS2 maar ik kan mij toch echt geen cut-scène voorstellen in eender welke game die zo lang is.

4. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker off-topic allemaal. Er is toch een Sony Section met daarin een MSG4-topic op dit forum?

Gaat volgens mij niet echt de goede kant op met de PS3. Toch wel vaag dat een gigant als Sony zich eigenlijk geen raad weet met de concurrentie die de X360 en Wii bieden. We gaan steeds meer de kant op dat de dominante positie die Sony had volledig weg is. Sony mag blij zijn als ze als tweede eindigen deze ronde. Sony kan alleen nog maar dromen van de cijfers die de Wii laat zien. Sony kan ook alleen nog maar dromen van de aantallen die de X360 wegzet in zijn “Home-ground”. De X360 doet het immers meer dan goed in de VS en de PS3 krijgt volledig klop in het eigen land, Japan. In Europa is het eigenlijk niet anders. De Wii verkoopt als een mallemoer en tussen de X360 en PS3 is het op dit moment een dubbeltje op zijn kant. Sommige cijfers wijzen uit dat er meer X360s zijn verkocht andere weer dat er meer PS3s zijn verkocht. Neemt niet weg dat Sony het voordeel van de twijfel zou moeten hebben als je het puur en alleen over X360 vs PS3 in Europa. Gaat dus niet goed want de tijd is in een rap tempo aan het verstrijken en dat is allerminst in het voordeel van Sony.

Sony gaat ervan uit dat de PS3 makkelijk 10 jaar meegaat. Dat is een stelling die ik zeer betwijfel. MS en Nintendo gaan echt niet wachten tot 2017 met het lanceren van de volgende generatie consoles. Sterker nog de opvolger van de Wii en X360 zullen zich al gaan aandienen in 2010-2011 en zullen zeer waarschijnlijk in 2012 gelanceerd gaan worden. Nintendo misschien nog wel eerder omdat zij nog de stap moeten gaan maken naar HD(MI). Want reken maar dat er binnen Nintendo een hoop handjes aan het jeuken zijn om Mario in 1080p te laten zien aan het grote publiek. Hetzelfde zou je van MS kunnen zeggen al moet je dat op een heel ander vlak zoeken. MS zal niet al te lang willen wachten om met een “schone lei” te beginnen en dus een puik stukje hardware af te leveren. Stel je eens voor wat voor succes de X360 zou hebben gehad als die hele affaire van RRoD niet bestond. Ga er dus maar vanuit dat er op dit moment miljoenen (zo niet miljarden) tegenaan worden gesmeten om de “hardware-tak” echt goed op de rit te krijgen.

Wat doet Sony is de grote vraag. We kunnen veilig stellen dat Sony een zeer goed stukje hardware heeft afgeleverd met de PS3. Daar valt eigenlijk niets op aan te merken. Ik persoonlijk vind het enige minpunt van de PS3 de vormgeving, natuurlijk het programmeren van spellen daargelaten. Ik denk dat een hoop gamers het met me eens zijn als ik zeg dat de PS3 er veel beter uit zou zien als dat ding gewoon 19” bij 3” was (43cmx10cm) met een geil (blauw) matrix-scherm dat zou displayen “Now Playing – Grand Turismo 5 *** Nordschleife”! Maar het grote winstpunt van Sony zou moeten liggen bij het programmeren van dat ding. Het is inmiddels wel duidelijk dat het een hels karwei is om een game fatsoenlijk te laten draaien op de PS3. Dat was ten tijde van de PS2 ook al lastig maar toen kwam Sony daar redelijk makkelijk mee weg omdat er simpel weg geen concurrentie was. Sony heeft weinig tot geen progressie geboekt als het aankomt op het afleveren van een console waar het fijn programmeren is. En dat is dus waar de schoen afschuwelijk wringt bij Sony. Hardware is ok maar software ontwikkelen is knudde. Zie het als volgt: Het is veel makkelijker om een huis te bouwen waar een gezin gelukkig en tevreden kan leven dan een gezin te ontwikkelen dat gelukkig en tevreden kan leven in een huis. Ja doordenkertje. En laten Nintendo en MS nu net de kunst verstaan van het gelukkige gezin te ontwikkelen. Dat is waar de schoen wringt bij Sony.

Het is echt, als je het mij vraagt, 5 voor 12 voor Sony als het aankomt op het behouden van zijn dominante positie in de gaming wereld. En eigenlijk hebben ze die al verspeeld. Maar misschien ben ik te anti Sony. <Please help me out>

Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Uit sommige van jouw posts heb ik de indruk dat je over heel het gebeuren veel weet, maar uit andere post van jouw (zoals deze) heb ik dan weeral de indruk dat je niet de moeite neemt om na te denken als het om Sony draait.

Ze willen de PS3 10 jaar ondersteunen zoals ze nu de PS2 al bijna 8 jaar aan het ondersteunen zijn. Dus Sony zal in 2011-2012 (of 2013 voor Europa :+) ook wel een nieuwe console lanceren, maar ze blijven dan ook nog wel de PS3 ondersteunen. Ik ga echter wel akkoord dat 10 jaar (in het 10de jaar zouden de o.a. de PS5 al aan de horizon moeten staan) veel te optimistisch is, zeker nu dat de PS3 helemaal niet zo succesvol is als de PS2.

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is allemaal leuk en aardig maar dat is natuurlijk ook grotendeels afhankelijk van het succes van een console. Er worden vergelijkingen getrokken met de PS2 die nog altijd op de markt is. Logisch dat de PS2 nog altijd op de markt is, het ding verkoopt nog altijd als vrij goed.

Die 10 jaar uitspraken moet je meer zien als een intentie. Net zoals men de intentie had om de PS3 te voorzien van volledige BC maar dat verdween ook vanwege economische redenen. Da's een beetje de pest met Sony, veel van hun uitspraken zijn gebaseerd op doelstellingen en daar koop je als consument erg weinig voor.

Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  7. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is misschien waar. Maar ik snap, eigenlijk al vanaf de bekendmaking/lancering, weinig van de strategie die Sony voert. Er worden veel dingen geroepen en/of beloofd. Maw er worden veelal hoge verwachtingen gecreëerd die dan weer veelal niet waargemaakt kunnen worden.
    Er zijn natuurlijk enorm veel voorbeelden te geven die die stelling onderbouwen. Lair zou het helemaal gaan worden, dikker tegenvaller, Heavenly Sword idem. Het Haze verhaal kennen we ook. WipeOut HD dat maar uitgesteld en uitgesteld wordt. En dan heb je het nog niet eens over het hele Home-verhaal wat onderhand ook zielig begint te worden. Riep Sony niet na de overwinning op HD-DVD dat dat meer verkopen zou genereren voor zowel de PS3 als BR? Gebeurde ook niet, sterker nog de BR verkopen zijn zelfs naar beneden gegaan! Sony blijft maar dingen roepen en speelt bar weinig klaar. Ik snap er geen reet van.

8. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat de PS3 niet zo succesvol is als de PS2? Iedereen schijnt maar te vergeten dat de eerste 2 jaar van de PS2 ook drama waren qua verkopen (trouwens hetzelfde geldt voor de PSOne).

De PS2 was qua programmeren een moeilijk apparaat, net als de PSOne en het duurde tot de grote prijsverlaging en GTA 3 voordat de PS2 begon te lopen.

GTA IV is er nu, maar die is nu multi-platform en de prijs van EURO 399 is nog te hoog. Maar ik denk dat de PS3 weer als een dolle gaat verkopen zodra hij EURO 299 kost en er weer een UBERtitel exclusief uitkomt (in 2009 ergens ofwel net als de vorige generaties na 2 jaar). Als je er de cijfers op na zou (kunnen) zoeken dan zou je overigens zien dat de PS3 het wel degelijk beter doet dan de PS2 in de eerste periode, ondanks de komst van de 360 en de Wii.

Wij houden ze met de 360 nu bij, maar vergeet niet het grote prijsverschil dat Sony nog kan verbeteren en het feit dat wij al een jaar langer bezig zijn. Tel daarbij op BlueRay en Home (ooit krijgen ze het online stuk vast onder de knie) dan heeft Sony nog alle kansen om #2 of zelfs #1 te worden.

Ik maak me daar overigens weinig zorgen over, want ik heb er al lang vrede mee dat wij #3 worden. Zo lang die positie winstgevend is maakt het weinig uit. De toekomst van Xbox is niet getrouwd met onze plek op de markt, maar op levensvatbaarheid. Als marktaandeel ten koste moet gaan van winstgevendheid, dan geef ik graag marktaandeel op. Zo lang, of liever, als we maar winst maken is er toekomst voor Xbox.

PS 10 jaar met de PS3 lijkt me op dit moment een peuleschil. Gaan ze (nog) makkelijker voor elkaar krijgen dan met de PS2.

Laatst bewerkt: 25 mei 2008
  9. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    MrX goed betoog.
    Ik ben van mening dat het wenselijk is dat er een balans ontstaat waarin de markt groot genoeg is om Sony, MS, Nintendo en eventueel Apple gezamenlijk te laten concurreren. Dit zal voor de consument het meest gunstige zijn.
    Tevens zijn alle cijfers van de verkoop van consoles relatief. Hier bedoel ik mee dat vaak de verkoopcijfers van de PS2 met die van PS3 vergeleken worden. De cijfers zullen niet veel verschillen echter moet ook gekeken worden hoe veel groter de game markt is gegroeid. Wanneer die twee keer zo groot geworden is, dan doet de ps3, met dezelfde verkoopcijfers als de ps2, het eigenlijk slechter. Toch? De verkoopcijfers zijn niet bepalend voor het marktaandeel.

Laatst bewerkt: 25 mei 2008
  10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Omdat de 360 en de Wii al een groot toekomstig marktaandeel van de PS3 heeft weg gesnoept? Hoe succesvol de PS3 gaat worden weet ik niet, maar ik ben er zeker van dat het nooit zo goed zal doen als de PS2. Bovendien zit de PS2 nog niet aan 10 jaar en deze gaat dat juist niet of juist wel halen, dus laat staat dat de PS3 dat gaat halen.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  12. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De game staat al zo'n beetje vanaf de aankondiging in hun release lijst dus er mag onderhand wel eens een datum bekend worden.... toch?

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze mogen mij eerst wel eens vertellen wat dit nou precies voor game is.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het spel staat in overal in ps3 exclusivelijstjes voor 2008. Hij werd ooit eens genoemd voor april dit jaar geloof ik. Feit is dat wel weer nummero zoveel is.....

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hoe is het nu eigenlijk met de nieuwe Tekken? Daar heb ik ook al een tijd niets meer over gehoord.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    :x Niet dat ik op dat spel zit te wachten, maar het gaat even om het principe. Net zoals de gelimiteerde MGS4 'gun metal' PS3. In Japan is dat ding inmiddels al uitverkocht, in de US gaat het ook hard, en nu brengen ze 'm ook in Korea uit. Voor Europa zijn er natuurlijk wéér geen plannen.

19. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat kan toch echt niet. waarom zou Afrika hier niet uitkomen? Waar slaat dat nou op?

Begin echt een beetje te balen van Sony.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn reactie op psonly (ook tegen de fanboys :+)

Way to go Sony :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina