1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    K I see, thx voor de uitleg. Ik heb m'n essential actionscript 3.0 gisteren van m'n vriendin kado gekregen :D. Het ultieme referentie boek voor AS 3.0.

    K ga nu voor school uitvogelen hoe ik in flash een database kan uitlezen doormiddel van een XMLfile die door php wordt gegenereerd.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    AS3 is wel heel anders dan AS2 :9

    Maareh psst:

    essential actionscript 3.0 EBOOK

    op die site staan ontzettend veel van die boeken als ebooks :D
    (download link staat wat verstopt onderaan)
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat weet ik, het werkt (als je gewend bent) veel lekkerder naar mijn mening.

    En tja E-books, 2 jaar terug toen ik flink bezig was met AS 2.0 heb ik ooit de flash bible op die manier doorgespit en ik moet zeggen dat ik het niet relaxed vind. Korte stukken als: reviews, verslagen etc zijn goed te lezen op een monitor. Maar als ik me echt relaxed wil concentreren op moeilijke stof dan werkt een "echt" boek voor mij het beste.

    Vandaar dat ik zowel "Foundation Actionscript 3.0 Animation: Making things move" als "Essential actionscript 3.0" gewoon gekocht heb.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag naar de XNA European tour geweest en was zeker interessant. Had XNA al een lange tijd op m'n XP partitie staan, maar heb nooit iets met gedaan omdat ik er niet veel mee kon aanvangen (snapte wel de code die er stond, maar kon zelf geen aanmaken).

    Vandaag stond er echter op de agenda een demonstratie over "how to build a game in 60 minutes". Het was een vrij simpel spel, maar het gaf me we een hoop inzicht in hoe er aan te beginnen. Ook kregen we op het einde van de dag een beginners dvd over XNA :D.

    Daarna hadden we een bespreking over de verbeteringen die in XNA 2.0 zitten. De grootste verbetering/toevoeging is dat je nu ook nu cross-play (multiplayer: pc vs 360) en/of Xbox Live kunt programmeren.

    Anyway, dit weekend ga ik XNA (misschien al de bèta van 2.0) op m'n Vista partitie installeren (XP gebruik ik eigenlijk niet meer en die ga ik dus ook verwijderen) en me eens wagen aan het ontwikkelen van een simpel spelletje in C#. Als dat me lukt dan ga ik het we wat moeilijker maken tot dat ik C# vrij goed beheers en dan ga ik me wagen aan C++ :+.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hoe test je de applicaties(games) dan? Daarvoor moet je toch een abbo nemen à $200 ofzo? Of moet je dan ook nog een dev kit hebben.

    Wil er ook wel eens mee aan de slag
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor de pc kan je het gratis downloaden ;). Voor de huidge XNA versie moet je eerst Visual C# installeren (Express editie is zoals gewoonlijk gratis, geen flauw idee wat het verschil is met de gewone) en daarna XNA. In een andere ontwikkelomgeving gaat XNA niet werken. XNA 2.0 gaat werken/werkt ook onder Visual Studio welk veel meer mogelijkheden geeft, vooral als het aankomt op plug-ins enzo.

    Wil je de games ook transferen naar je 360 (gebeurt hetzelfde als of je gewone media deelt), dan zal je lid moeten worden van de XNA Creators Club (of je moet XNA aanschaffen voor de 360? Ben niet geheel zeker over dit). Het ontwikkelen gebeurt echter nog volledig op de pc dus van een dev-kit is geen sprake :).

     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je kan op de pc de applicaties gewoon testen en compileren. Hiervoor heb je dus ook geen abbo hebben. Dat is enkel voor Xbox 360.

    Ohja, leuke link voor degene die wat games willen maken:

    http://www.gamedev.net/

    Erg goed forum :)

    Zo zit onder andere de maker van SunAge, die RTS die de laatste tijd steeds meer aandacht krijgt, op het forum. Hij is er al 10 jaar geleden in zn eentje aan gestart.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm misschien eens met mijn school overleggen. Is wel interessant natuurlijk!
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Niet iets recents, maar kwam hem toevallig weer eens tegen en blijft toch verslavend om te doen :+, de klassieke Guess The Number game:

    [​IMG]

    Die goede oude tijd :)
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Even een schop omhoog met dit topc:D

    Vandaag heb ik mijn eerste les Java gehad op school en ik moet zeggen dat het mij bijzonder goed is bevallen. Beter dan ik had verwacht. Nu heb ik wat vragen om er mee verder te gaan. De les was nogal kort.

    Welk programma gebruiken jullie om Java in te programmeren? Op school wordt volgens mij Jbuilder gebruikt, deze kon ik niet vinden op Internet. Is hier een gratis versie van of kan ik beter een ander programma gebruiken?

    Zijn er goede sites die mij vanaf het begin goed uitleggen hoe ik Java programeer? Ik heb namelijk geen boeken van Java hier.

    Alvast bedankt,

    Mark.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Kladblok :)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Java programmeren in kladblok? :eek:
    Hoe wil je daarin compilen om te zien of je code doet wat je verwacht, laat staan kunnen debuggen/testen?

    Kan me zo snel niet meer herinneren welke programma's ik ervoor op school heb gebruikt.
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zat daar ook al aan te denken, kladblok kan je voor veel dingen gebruiken maar niet voor Java dus. Op school gebruiken we dus JBuilder en daar zit ook een debug functie in.
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb zelf nooit met java gewerkt. Dacht gewopon kladblok, want dat kwam het eerst in me op.
    en aangezien je bijna alles in kladblok kunt maken. dacht ik dat dus

    Kopieer heel de JBuilder map naar een externe schijf, en je hebt JBuilder :)
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Notepad++
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik gebruikte zelf context (nu Eclipse, wat een droomprogramma is dat toch), wat gewoon een texteditor is voor verschillende programmeertalen en heb de java compiler eraan gelinkt. Voor de wat meer gevorderden is er Eclipse, een van de beste IDE's op de markt en nog gratis ook! Het is in het begin alleen ff uitzoeken hoe je een project maakt.

    Sites zijn er genoeg. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar deze site, die ook wordt gebruikt door de studenten van Central Connecticut State University: http://chortle.ccsu.edu/java5/index.html


    @ [2k]: Je kunt Java code toch schrijven in notepad en compileren via de command prompt ;) Dan zie je ook gelijk de fouten met de regelnummers erbij aangegeven mits er iets aan de hand is. Handig is het natuurlijk niet, maar het werkt wel.

    Conclusie: Kladblok werkt gewoon voor Java en ook voor C, C++ etc.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Textpad / Jcreater /netbeans!
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Eclipse :cool:
     
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Eclipse is idd best fijn, MAAR je moet wel het geheugen ervoor hebben. Anders is het zo ontzettend sloom.
     
  20. live gamer

    live gamer Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand welke vakken ik krijg als ik applicatie ontwikkelaar mbo4 ga doen?

    Bij voorbaat dank :)
     

Deel Deze Pagina